Taximamma
Jag har två numera vuxna barn. Då de var tonåringar la jag likt många andra föräldrar ner massor av tid, till att skjutsa till kompisar och olika aktiviteter.
Jag kände att jag hade inte tid att prata eller umgås med mina barn, då jag hela tiden körde omkring med dom.
Nu har jag fått mej en tankeställare. Vi pratade och umgicks ju jättemycket i bilen. Där fanns ingen dator eller TV, som kunde stjäla deras uppmärksamhet.
Det är faktiskt trevligt, och inte alls jobbigt att köra barnen.
Kram till alla Tonåringar.
Håller helt och hållet med dig,det är roligt att skjutsa omkring på dem…och alldeles fantastiskt skönt att veta att dom alltid kan höra av sig om dom behöver hem.
Ja ibland tänker man kanske inte på det.. Jag har inget körkort
men å andra sidan bor jag mitt i stan här i västerås, så det är gångavstånd till allt.
Men barnens pappa skjutsar mycket hit och dit.

Det är så snat!!
När jag bodde 5.5 mil från min dotter så var det alltid jag som körde henne till och från mitt hem de helger hon var hos mig eftersom hennes pappa inte har bil och körkort.
Det var den bästa stunden, den där tiden som man körde henne hit och dit eftersom det var då alla möjliga tankar och upplevelser kom upp i dagen.
Mvh Crowone
Härligt att fler har upptäckt detta, det är underbart och mycket givande att prata med sina barn.
Och att lyssna på dom. Det uppskattas mycket mer än vad man tror…
Kram Sisa
( Se på din medmänniska såsom du vill att hon ska se på dej, och behandla henne därefter.)
ja speciellt om man har flera,så är det mycket givande att ha bara den ena med sig…det blir liten kvalitetstid…
Kan inte annat än hålla med. Fast det blir väl inte så mycket sagt på väg till vattenpoloträningen kl 5.30 på morgonen.
håller med helt och hållet! Allra helst när man bara ha rden ena i bilen..kan prata ostört utan att ngn lägger sig i. Helst äldstan i bilen som inte säger så mkt när vi är alla:-D
Jag önskar att mina föräldrar kunde tänka likadant! Jag blir ALDRIG skjutsad någonstans. Bara i akutfall då jag inte har någon cykel med mig. Om jag ska till ett ställe typ 8km bort så får jag först cykla, sen ta bussen och sen gå -.-
Har skilda föräldrar som bor 6km från varandra. Jag måste hem till mamma varannan dag för att ta hand om kaninerna. Får jag NÅGONSIN hjälp med det? Nej… Inte enns när det är snöstorm eller spöregnar.
Det är sjukt jobbigt. Detta är en av orsakerna varför jag inte håller på med någon sport. Allt ligger för långt bort och jag är så trött på att cykla att jag inte orkar ta mig dit. :(
Emma

Jo, får sällan skjuts, bara ifall dom ska ut och åka. Ifall jag t ex inte har en bussremsa får jag gå, och ifall jag har en, så får jag gå från en station som är ganska långt bort (och inte så att någon möter mig) iallafall när jag är hos pappa. När jag är hos mamma så möter hon mig ibland, men sällan att det händer. Däremot skjutsar och hämtar hon min syrra hela j*vla tiden. Då blir man riktigt ledsen, för det känns som hon är viktigare, viktigare att umgås med osv. Skojade med min syrra (hon som blir hämtad hela tiden) att jag ska säga till mamma nästa gång att jag är asfull, då kommer hon nog åka och hämta mig innan jag sagt hejdå ;) Men tror aldrig jag kommer ljuga så grovt, ifall jag inte är riktigt sur.
Jag får ALDRIG skjuts av min mamma, verkligen ALDRIG NÅGONSIN. Hon har definitivt inte ont om pengar om man säger så.. Så det beror ju knappast på det, som idag när jag skulle till veterinären så fick min morfar ställa upp och ska få köra 15 MIL istället för att mamma gjorde det (det hade blivit strax över en mil för henne) för hon skulle och sola… Pappa skjutsar mig jämt när jag ska någon stans om det är viktigt (jag bor ej hemma, har ej körkort p.g.a att jag bara är 16) men idag kunde han inte.

Jag har alltid fått skjuts i hela mitt liv, visst eftermiddagsträningar fick man ju ta sig till själv men efteråt kunde jag alltid förvänta mig att någon stod och vänta på mig utanför =) Som det är nu får jag stället låna bil väldigt ofta men de kommer fortfarande och hämtar mig om det behövs. Och är jag ute på krogen sent brukar de säga till mig att ta taxi hem, de betalar.
Stämmer inte hos mig hehe :) Mamma skjutsar väldigt mycket (om jag behöver skjuts), det är sällan hon inte kan förutom om jag ex. fått mycket skjuts redan och vi har dåligt med pengar kanske just den månaden och sånt men vi är alltid tysta i bilen och lyssnar på musik :D Hatar att åka bil utan musik, mamma också. :)
#9 Usch vad jobbigt.. lite elakt av dina föräldrar tycker jag.. att inte skjutsa sitt egna barn. Det är inte direkt så att du valt att bo långt bort från allt typ :P
#12 Seriöst? :O Din mamma vill inte skjutsa till veterinären med ditt djur för hon ska.. sola? Och få cancer? Ojdå.. det är liksom din mamma som har ansvaret för djuret om du är under 18 eftersom hon gett dig tillåtelse att ha djur. :/ Min mamma skjutsar alltid till veterinären om det inte går bussar.
Min äldsta dotter är snart 18 och hon övningskör, så hon får nog skjutsa mig hit och dit, för jag har inget körkort
Jag ångrar att jag inte tagit körkort, men nu har jag en väninna som är trafiklärare och hon ska ordna så att jag får körkort.
Jag har tur som har föräldrar som gärna ställer upp & skjutsar, vart det än är. :) om jag ska tex åka och shoppa med någon, och säger att vi ska ta bussen, så brukar oftast mamma säga något i stil med "men annars kan jag köra"…:)
medarbetare på allergier.ifokus .
jag får skjuts av mina föräldrar när jag vill om jag skall någonstans, förutom om jag skall till stan och mina föräldrar inte kommer med, då kan jag bra ta buss. Men snart är det slut med det, håller nämligen på att ta kökortet så snart ha man egen bli som man kan terrorisera vägarna med xD
Make Pasta not War, Vee~
#14 Ja, min mamma är tyvärr 14år i huvudet och inte mogen nog att ha barn egentligen. Har fått klara mig själv för det mesta, så jag är van.

#18 Det är ju synd att du ska känna så.. att du är van att ta hand om dig själv redan nu.
Ja, när man tar körkort får man liksom ge tillbaka. Jag skjutsar ofta mina föräldrar och syskon. Men det är ett bra byte mot att kunna låna bilen tycker jag =)
#19 Jag bor inte hemma heller, varken hos mamma eller pappa, så jag måste ju klara mig själv.