Kan detta funka?
Jag har ätit Trinovum p-piller i 1 månad nu, och slutade med den första kartan i torsdags (1april), men jag märkte nu att dom inte hjälpte mot mensvärken vilket dom skulle göra, så kan man då ta Neovletta p-piller nu idag (3april) innan mensen hunnit komma? Så jag slipper mensen och mensvärken? Eller vad kan hända?
Menar du att du ska byta sort?
Jag tycker att du ska ringa och fråga där du införskaffat pillrena för att vara på den säkra sidan. Det kanske inte är så bra att byta mellan sorter. Jag vet inte vad som kan hända, så därför tycker jag du ska ringa.
Jag ska byta tillbaka till Neovletta, jag har alltid använt dom innan men jag hade en testmånad med Trinovum, jag ska nog ringa o prata med dom och se, sen får jag nog även ringa vårdcentralen och se om dom kanske har några speciella värktablettar ja kan ta istället :)
jag äter med neovletta, har gjort det i snart 3 månader dvs snart klar ed 1a paketet, min jobbiga mensvärk är inte borta även om den är bättre. men min barnmorska sa att det kan ta upp till 6 månader innan det börjar hjälpa på riktigt. så jag ska ge det en chans! :)
Jag har aldrig testat p-piller, dock har min mensvärk (samt mitt otroliga illamående i och med mens) minskat otroligt när jag började ta omega 3 tabletter regelbundet. Kan vara värt att prova i alla fall!
Lycka till!
#4 hur ofta är det då ? asså hur ofta och hur många omega3 tar du ?
#5 Jag tar en omega 3-tablett per dag. :)
okej :)
Jodå, det borde gå bra. Jag har ätit neovletta sedan jag var 14 (är 17 nu) och det har alltid fungerat utmärkt.