Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 6953 ggr
EmmaVarg
0

HUR lägger man på eyeliner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Asså jag har SÅ stora problem, de vill aldrig se bra ut när jag lägger på eyeliner på mig, har kollat på MASSA som gör det på sig själv, läst på internet men hur jag än gör blir det helt konstigt! asså jag är jättebra på o sminka mig me vad som helst annars men med eyeliner ser de helsjukt ut ju?

HJÄÄÄÄLP? asså försökt med allt!

lägger upp en bild på hur de ser ut när jag gjort på mig,

[Wera]
2

Har du flytande eyeliner?
Lägger ut en bild på mig med flytande eyeliner.
Första gångerna jag gjorde det såg det hemskt ut och fick det inte jämnt… men sen en gång testade jag igen och då fick jag till det rätt bra. Ta väldigt tunt/gör en smal linje så nära ögonfransarna som möjligt och det gör ingenting om du får för mycket ibland eller hackigt. När du är klar tar du en tops, blöt ner den och dra den längst kanten så rakt som möjligt så får du det jämnare. Du kan hela tiden fylla i och dra mer eyeliner nära ögonfransarna så det inte är någon hud som syns mellan eyelinern och ögonfransarnas rot. Det ser alltid bättre ut med mascara på sen.

Om du ska ha eyeliner "där nere" (minns inte vad det heter) är det bättre att ha kajalpenna än flytande eyeliner tycker jag.

Det är lite ojämnt i början på det högra ögat och det är bara "fylla ut" med eyelinern tills det blir ett jämnt resultat.

EmmaVarg
0

#1 ja, jag har flytande, men även sån "fast" . aso de e inte dom första gångerna, jag har hållt på i snart 4 år.. :s

asså de blir lixom aldrog nära fransarna även om jar typ  tar de precis där fransarna börjar så går de ändå inte

JohannaCullenEnvall
0

#2 - Du kan ju göra så att du gör som du brukar, sedan typ petar du bara där det inte kom något, sedan använder du en fuktig tops för att ta bort om det blev för tjockt :)

[Wera]
0

#2 Ta långfingret och "dra" vid ögongloben så ögonlocket inte rör sig och bara måla/"gnugga" in det över ögonfransarna.
Vet ju inte hur man ska göra annars :P

Ebba-A
0

Det finns flera bra tutorials på youtube, t.ex. den här som är mycket enkel att förstå och det är många bra tips :)

Orkar du inte kolla igenom den så kan jag berätta lite små bra tips. Hade också jättesvårt för eyeliner förut, men har fått kläm på det nu.

1. Använd en böjd eyelinerpensel istället för den som är med. Använder man en böjd så är det lättare att göra nära fransraden eftersom inte ögonfransarna är ivägen. En böjd eyelinerpensel borde finnas på KICKS och Make Up Store, annars kan man beställa här.

2. Lägg eyelinern som tunnast i innre ögonvrån, och gör en bredare och bredare linje desto längre ut du kommer. Då ser ögonen större och piggare ut.

3. Använder du eyeliner även under ögat så använd en fast eyeliner/kajalpenna under och en flytande över. Länka samman övre och undre eyeliner strecket i yttre ögonvrån.

Haha oj, nu blev det en hel bok ;) Hoppas du förstår nått av vad jag menar, är otroligt dålig på att förklara.

Värd på Choklad iFokus

[Wera]
0

#5 Great tips! :)

Ebba-A
0

#6 Tack :)

Sen glömde jag säga att som med precis allt annat så är det öva, öva, öva som gäller för att bli bra. När du inte har nått annat att göra - öva, tvätta bort, öva, tvätta bort, osv ;) Tillslut kommer du vara proffs och kunna lägga en perfekt eyeliner snabbt :)

Värd på Choklad iFokus

Kaninisen
0

#1 Oj vad fina ögon du har! :D

[Wera]
0

#8 Hehe tack så mycket! Skrattande