Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 3793 ggr
Emaljoh4
0

Kroppskontakt och kramar m.m

Skulle varit intressant att se vad ni tycker om detta: Hur mycket kroppskontakt tycker du att man kan man ha med sina vänner utan att det är konstigt m.m? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

SaraDerek
0

Tycker man kan kramas luta sig mot nåns axel kindpuss tafs på skoj då x) sitta i knät sova i samma säng x)

EmmaVarg
0

ja tkr man kan ; kramas, sitta i knät, sova i samma säng ( med underkläder/pyjamas ofc!)  men vid kindpuss går de lite för långt xD

EmmaVarg
0

men de beror ju också på om de är tjej & tjej , kille & kille eller Kille & tjej

Jojaton
0

Beror ju på vilken sorts kompisrelation man har, vilka kön osv. Men krama kan jag göra alla mina vänner :)

Johanna - Instagram

Kaninisen
0

Tycker jag är helt olika. Jag har inte mycket koppskontakt med mina vänner, det är kram när vi hälsar annars knappt något. Enligt vissa låter detta jättetrist men jag tycker det skulle kännas konstigt att pussa varann på munnen, som andra gör. Så helt upp till en själv tycker jag. :)

[aammE]
0

Så mycket att det känns okej för båda. Enligt mig så kan man ha sex med sina vänner, utan att det är "fel" så länge båda är med på att det bara är kompissex och båda har ett öppet förhållande eller är singel.

Emaljoh4
0

Intressant att se vad ni tycker! Glad

Vissa saker verkar ni tycka likadant om , medan andra saker är olika! Glad

Som aammE säger, så tror jag att det viktigaste är att båda känner att det är okej. Även om det "bara" handlar om en kram.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Trojasmatte]
0

Jag kanske är lite tråkig men jag är inte så mycket för kramar osv med vänner. Kanske en kram då och då till mina närmsta vänner.

LinnB
0

För mig är det helt olika från kompis till kompis. Vissa är jag väldigt tajt med och kan ge spontankramar och sitta i knä på och såna saker, men vissa ger jag i princip aldrig kramar eller något.
Sitter i vilken typ av relation man har, helt enkelt. :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Fridaaaa
0

Jag tycker inte att ens kille ska få sova i samma säng som en tjejkompis eller visa sig i underkläder osv för en tjejkompis. En kram när man träffas räcker. Inte ha en annan tjej i knäet osv heller!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinnB
0

#10 Det där är ju lite av en respekt-fråga du tar upp. Jag till exempel sitter inte i knä eller tar mycket på mina killkompisar som jag vet är i ett förhållande, just av respekt gentemot kompisens partner. :)

Fridaaaa
0

#11 Precis :) Jag gör sånt mot mina killkompisar som jag vill att min pojkvän gör mot sina tjejkompisar, om du förstår vad jag menar?

Emmast
0

Jag tkr inget är fel faktiskt. Jag och min bästa kompis vi gör typ allt. Vi sitter i knäet på varandra, sover i samma säng ( me pyjamas då såklart ) , kramas, pussas ( både på munnen och på kinden) och mkt mer. Tkr inte det är ngt fel med de för vi är precis som syskon. Tungan ute

LinnB
0

#12 Förstår helt vad du menar, jag är likadan.
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" :D

nello4ever
0

Jag kramas med mina kompisar och jag och min bästa vän pussar varann på kinderna som hälsning;)<3

Fridaaaa
0

#14 Precis! :)

[Wera]
0

Beror på. Jag brukar ex. skoja med att ta på tuttarna, rumpan, pussas på mun och kind och sånt men då måste det vara okej för den andre också :P Ibland t.o.m bara skämt smeka lite överallt ;) Sover ihop, sitter i varandras knän, har t.o.m "strulat"/hånglat med en tjejkompis på fyllan (var singel då). Men detta är bara på mina tjejkompisar! Iomed att jag har kille, inte okej att göra det på mina killkompisar haha :P Det känns bara fel… :/ Vill ju ex. inte att min kille ska ha en annan tjej i sitt knä, men han kan driva med sin killkompis ;)
Tycker det går för långt när man typ sover helt nakna ihop eller har sex ihop :S Men det är ju upp till var och en :P Jag skulle iaf. aldrig göra det. Måste kännas rätt för båda. ^^