Barnlängtan...
Jag är en tjej på 19 år som har pojkvän sen snart 2 år tillbaka och jag har sådan otrolig barnlängtan! Tyvärr har inte pojkvännen dte och säger att han inte är redo. Han behandlar katterna som om dem verkligen vore hans barn och är underbar mot sina syskons/släktingars barn. Hur kan man få han redo snabbare??
P.S! Det är inte jag viktoria91 som skrivit detta utan en kompis som inte har iFokus och vill inte att andra ska se vad hon har varit inne på datorn så hon svarar när hon kan även om det kan ta lite tid ibland.
Du får nog helt enkelt ta och vänta tills han är redo.

Jag vill ha barn innan jag är 22-23 år han vill vänta ca 1-2 år till efter det.
Men du vill väll att han ska känna sig redo för ett barn? Det är något man skaffar gemensamt. Sedan så är det ett par år tills du är kring 22-23, han kanske ändrar sig, vem vet?
Jag blev gravid när jag var 22. Det var inte planerat direkt och barnens pappa blev väldigt förvirrad och visste varken in eller ut. Men så här efteråt så blev ju allting bra till slut ändå.
Man kan ju inte tvinga någon att bli pappa, men prata så mycket du kan om varför du vill ha barn och lyssna också på varför han inte vill ha barn ännu.
kram

Han är ca 4,5 år äldre än mig och är mogen nog att skaffa barn egentligen. Han vill inte känna sig bunden till att ta han om någon ännu, vilket han ändå är med sina katter.

man kan inte få en person att bli redo snabbare. jag menar, hur snabbar man på det antagligen största som kan hända i en människas liv. om han inte är redo får du vänta tills han är det, och står du inte ut,ja då kanske det är läge att leta efter någon som är mer med på noterna…
#5 Men han kanske inte är mogen mentalt bara för att han har "åldern inne"? Bara för att man har husdjur så betyder det inte att man är redo för ett barn.

#7 jag vet att mognad inte har med ålder att göra men han är mkt mognare än många i sin ålder. man kan resa, plugga fast man har barn. resa attraherar inte mig så mkt och plugga orkar jag inte nu och om jag vill plugga igen så kmr jag vänta några år. jag vill inte vara gammal när jag får barn, har själv gammla föräldrar och det är inte kul. bra jobb ligger i betraktarens ögon.
#8 med tanke på olika tecken man kan höra vad han säger verkar han mogen. man kan inte j'mföra djur pch barn, jag vet men behandlar dme verkligen som sina barn. säger nej till att åka till kompisar pga katterna och åker han iväg är dte inte länge m.m.
#9 Ja, det kan man. Men det är bra att ha "landat" lite i livet innan man skaffar barn. Det tar tid att ha små barn. Då hinner du inte plugga. Och du vill väl ha ett bra jobb? Som du trivs med? Du är inte gammal bara för att du inte skaffar barn när du är 19,20,23 år. Och du, djur är inte barn! Sluta jämföra, det är inte alls samma sak.

#10 vad är ett bra jobb då? jag har skrivit att JAG VET att djur och barn INTE är samma sak men han behandlar dme ändå väldigt mkt som om dte skulle vara hans barnm.

#12 då är lokalvårdare ett bra jobb, liksom obducent fast det är 8 års utbildning. ja, till en viss del då han som sagt behandlar dme som barn, time-outer om dne är ena är stygg, m.m. som man gör med barn som sagt är han underbar med barn. skulle jag råka bli gravid lämnar han inte mig-hade varit fegt om han hade gjort dte.
#9 Din pojkvän är mogen när det gäller det mesta, men inte tillräckligt mogen för ett barn. Kan du inte respektera det? Tycker inte du att det är ett gemensamt beslut? Det är inte bara att skaffa ett barn. Hade du velat ha ett barn mot din vilja? Han kanske vill uppleva saker innan han ger sig in i familjelivet. Även om han behandlar sina katter som barn så betyder det inte att han är redo för ett riktigt barn.
#13 Ursäkta? Ger han katterna time-outer? Stygg? Kan katter vara stygga? Svar: Nej. Säg åt honom att sluta med det. Katter förstår inte sånt.
Han kanske inte lämnar dig, men han känner sig inte redo. Då kan det bli hur tokigt som hellst. Lyssna på honom. Det är ingen bra början om han inte känner att han klarar av ansvaret än!
27 år är du om 8 år. Kanske en lagom ålder att skaffa barn på?

#14 jag respekterar vad han vill men han borde respektera vad jag vill också.
#15 dem förstår visst, innan han började med time outer levde dem rövare. nu behövs inga time outer utan bara en tillsägning. 27 år gammalt att få sitt första barn.
#16 27 år är inte gammalt. Annars får du väl strunta i "drömjobbet" & ta första bästa. Du får väl fråga dig själv om du vill jobba som städare (tex) i ett x-antal år? För du kan inte plugga & ha små barn samtidigt som du kanske förstår?
Sen tycker jag du ska säga åt din pojkvän att det är katter ni har, inte barn. Verkar inte som han förstår det. Man ger inte katter time outer. Dom förstår inte varför dom hamna där. Dom lever i nuet.
Sen förstår jag inte varför du frågar på sajten? Du säger ju bara imot alla? Du struntar ju i vad vi säger, så varför fråga?
Att skaffa barn är något båda måste vara med på. Om han säger att han inte är redo för barn får du acceptera det & vänta tills han känner att han vill bli pappa & ta det stora ansvaret som det faktiskt är att ha barn.

#16 På vilket sätt respekterar han inte dig när det gäller med att du vill ha barn? Om han inte vill skaffa barn så är det bara att acceptera eller lämna honom och finna någon annan som känns rätt och vill samma sak. Det går inte att tvinga andra människor.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

eftersom det är ett så enormt stort steg att skaffa barn för många, och framför allt om man inte känner sig mogen för det tycker jag verkligen inte att han behöver respektera din önskan. det är antagligen det största beslutet han kommer göra i sitt liv och att gå in i det utan att vilja eller bli tvingad in i det är ju vedervärdigt. själv är jag 23, har fast jobb med bra inkomst, min sambo har läst 3 år på högskola och är färdigutbildad. vi har egen lägenhet, bostadsrätt, ny saab på parkeringen, har kilat stadigt i över 4 år ska förlova oss i sommar. jag känner att jag vill ha barn, allt är perfekt för det och vi har det stabilt, men min sambo vill inte! nog fasen vare sig tjatar eller försöker övertala honom om att bli pappa! den dagen det händer vill jag att han, lika mycket som jag ska vilja ha barnet, allt annat skulle jag se som ren egoism utan minsta tanke på min sambos vilja. om jag får vänta i 5 år, so be it! att tvinga någon att bli förälder, kvinna som man, är rent vedervärdigt i min värld.
#19 Bra sagt!

Varför har de flesta egentligen bråttom med att skaffa barn egentligen?
Världen går inte liksom under för att man inte skaffar barn, pang bom för att man känner för det…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Vill inte din pojkvänn ha barn så är det bara att acceptera, det finns ingenting du kan göra år saken. Och för barnets skull bör man vänta tills alla är redo och man har det tryggt och stabilt, ekonomiskt och på andra sätt.
Min mamma var 32 när hon fick sitt älsta barn, alltså mig. Därefter har jag 3 små syskon. Den yngsta av syskonen är 9 år yngre än mig. Hade hon varit så ivrig som du med att skaffa barn, hade kanske jag haft skilda föräldrar med ostadiga inkomster mm. Du förlorar ingenting på att vänta.. Dessutom är mina kompisars föräldrar ungefär lika gamla som mina vissa till och med äldre, inget fel med det.
Så vänta in din pojkvänn tills ni båda är redo.
Min mamma var 19år när hon fick min bror, min pappa var 26år. Dom är fortfarande tillsammans. Pappa har haft fast inkomst sedan han tog studenten. Likaså min moster 18år när hon fick min kusin är nu 40år är ännu tillsammans med sin man. Älskar man varandra tillräckligt mycket o vårdar förhållandet väl så håller det. Men man skall absolut inte skaffa barn utan att killen är med på det. Tycker tt det är ego att göra så, då skall man inte gnälla om killen sticker ifrån en.