Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2127 ggr
EmmaVarg
0

mens problem.. ,;o

Jag skulle ha fått mmin mens för typ en vecka sen men de har inte kommit? :S har haft värk i flera dagar o att de ömmar i brösten o så som de brukar kännas har ja får mens men har fortfarande inte fått de?

och min kompis som bor flera timmar härifrån ska komma och stanna hos mig två veckor den 25:e och jag vill inte ha mens när hon är här!!:S

hjälp?

Ebba-A
0

Mensen brukar hoppa lite så de första åren, inget att oroa sig för och inget att göra åt. Så länge du inte haft oskyddat sex senaste tiden.

Värd på Choklad iFokus

EmmaVarg
0

#1 nejnej^^ oskuld :p

Men finns det inget sätt att göra så den kommer snabbare då??

vill verkligen inte ha mens när kom kompis kommer för vi ska va ute typ varenda dag o bada, sola osv så..

Ebba-A
0

#2 Nej, det är äll bara hoppas att den kommer snart då. Men bada och sola är ju inga problem med om man använder tampong, det funkar super.

Värd på Choklad iFokus

EmmaVarg
0

#3 haha jo jag vet.. men jag får inte använda tampong för min mamma xD :/

Ebba-A
1

#4 Varför inte? :o Skulle inte klara mig utan tamponger nu på sommaren.

Värd på Choklad iFokus

EmmaVarg
0

#5  vet inte, hon säger att ja nt får förren ja förlorat oskulden för  typ att man spräcker nåt eller jag vet inte hon säger att jag inte får .. ,s

viktoria91
0

#6 Man spräcker absolut ingen ting med tampong, hon menar väl mödomshinnan som inte finns. det kallas nu för slidkrans då det är bättre benämmning.

EmmaVarg
0

#7 ja.. men hon fattar ju inte D:

viktoria91
0

#8 Be henne ringa gynekolog så kan dem förklara hur dte ligger till då kanske hon förstår. =)

loviisa
0

Nu har jag inte haft mens sedan förra månaden (och då badade jag inte för va på ridläger den veckan och skyllde på att jag va trött och att det va kallt i vattnet - men det va iofs sant men aja, jag badade iaf inte den veckan) och den borde komma vilken dag som hellst för denna månad. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska använda tampong då jag badar och så, har det ibland i vanliga fall men förra sommarn va min mens utebliven hela tiden och sommaren innan hade jag inte fått den än.

Jag tycker att du kan säga till din kompis att du har mens. Men hon behöver ju inte heller märka det. Sedan är det en kvinnosak. Alla kvinnor och tjejer i hela världen har den. Skäms inte över den!

lovisa