Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3650 ggr
lillaisa
0

Utbränd?

Någon mer här som har varit/är utbränd? Dela gärna med er, vore skönt att höra andras historier. Jag börjar nian till hösten och missade i princip hela åttan, har försökt hålla uppe ämnena så gott det går. Är fortfarande så otroligt trött och yr att det är svårt att aktivera sig. Allt känns just nu så oändligt svart, som om jag aldrig kommer bli frisk igen.

/Isa

viktoria91
0

Diagnostiserad utbränd var jag inte men samma känsla. Orkade inget i skolan, sov direkt när jag kom hem m.m. låg efter med allt! Vilket var rätt allvarligt i sista ring. men jag tog tag i dte som f*n på slutet och fick bra betyg.=)

[marion69]
0

Jag fick panikångest, trötthet, yrsel, hjärtklappning mm. Mår bättre idag.

Försöka att prata ut mycket, motionera, vila och försök göra saker för dig själv. kram

Åsa S
0

Rejält trött och utbränd är inte samma sak.

Morsan är utbränd från sitt jobb och är man utbränd kan man knappt fungera alls, man kan faktiskt inte klara av att ta sig till jobb/skola. Man klarar inte av att åka till matbutiken för att köpa mjölk. Man glömmer bort vanliga saker ex. kan man gå in i dörrar eftersom man inte kommer ihåg hur man öppnar den etc. Man klarar inte av ljud, man klarar inte av sånt som telefonljud, pipen från matbutikens kassaapparater, man klarar ofta inte av att umgås med vänner heller, man kanske inte ens klarar av att göra sånt man har tyckt varit kul utan att kollapsa efteråt.

lillaisa
0

#2 Okej, tack och lycka till du med!

#3 Jag vet vad utbränd är eftersom jag är det själv. Mitt närminne funkar knappt och jag kan inte vara i stökiga miljöer utan att få nästan "epilepsianfall". Hör jag plötsliga ljud eller ser plötsliga rörelser blir det som att jag tappar medvetandet, mina sinnen går på autopilot men själva JAG vet inte ens var jag är eller vad som händer. Så ja, jag vet att rejält trött och utbränd inte är samma sak, jag har inte orkat gå hem till en kompis ens på ett år.

/Isa

[Wonderland]
0

Jag känner samma sak. Är alltid trött och orkar inget. Mina betyg är jävligt dåliga och jag orkar inget.