Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 6626 ggr
David
0

När började du använda Internet?

Fick nyss en rapport där det framgår att varannan fjärdeåring (!!) surfar på Internet.

När började du surfa på riktigt på Internet?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Jag som nästan härstammar ifrån stenåldern började faktiskt redan 1994, när Internet för första gången började bli tillgängligt för "vanliga" människor.

Har märkt en jättestor förändring mot hur det var då, mot hur det är nu. Både på gott och ont.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Royalz
0

Jag tror jag satt själv vid internet första gången när jag var 10år. Satt då på biblioteket och där var det 10års gräns ;)

Tixy
0

Det var väl för… 10-11 år sedan, I guess? Fast mest satt jag bredvid när mina bröder surfade (10 respektive 8 år äldre än mig), själv spelade jag sims.
När jag sedan hängde på någon barnchatt som jag inte minns namnet på, tror jag att jag var 7-8, så 9-10 år sedan för det.

Vi var för övrigt bland dom första som kom åt internet, därav skolkade ofta mina bröder och tog hem kompisar och satt vid datorn istället. Tungan ute

emelie92
0

Jag började regelbundet surfa på internet jag var ca åtta år. Alltså runt år 1999-2000. Men då var det inga "vettiga" hemsidor man besökte, utan typ spelsidor tror jag..

[marion69]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick internet i slutet på 80-talet för att barnens pappa gick på KTH då. Mina barn började väldigt tidigt med datorn och internet.

Här är en bild på min äldsta dotter vid datorn. Hon var nästan två år tror jag. Hon är 17 idag.

Salladshataren
0

Hur gammal kan jag ha varit då? 6-7 år gammal kanske? Började ganska tidigt med använda internet :P Spelade mycket BackPacker som var populärt då.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[matildax]
0

jag tror inte att jag började använda internet innan jag var ca 10 år? ;p

Callisto
0

9-10 tror jag. Visst använde man internet ibland innan bredbandet men det var inte ofta då. Datorn användes mest för spel.

[IsabelleA]
0

Jag började när jag var mellan 10-13 år.
Min kusin var tre när han började.

KadjaNina
0

Jag var kanske 8-9.

pigelina
0

kankse 5-6-7 ngn gång fick msn när jag var 8.

men satt och spela spel från jag var 3 år:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Wera]
0

Vet att min kompis lillebror satt vid datorn på internet när han var 4 enbart för att spela spel, inte att surfa runt ex. på bdb, msn osv.. haha för dom kan väl inte läsa/skriva?

Min lillebror är snart 12 och han surfar inte ens runt på nätet, det han gör på internet om han ens sitter är att spela spel. Haha :P

Jag började surfa runt när jag var 11 år. Men vart mer när jag vart 12 och sedan dess har jag surfat på regelbundet. Det jag gjorde vid datorn innan var annars att spela Sims.

[Koppsal]
0

min lillebror började sitta vid typ bolibompa spelet på svt när han var 4. nu spelar han bara schack på datorn. xD och det är int eså ofta då datorerna i huset alltid är upptagna.

jag började när rjag var 8-9 år. då fick jag sitta typ 10 minuter som var så himla länge! Flört

Azmaria
0

10- 11 år, i skolan faktiskt :)

vi hade datorer i lågstadiet och hade ibland vissa dataraster då man fick vara inne på datan och surfa på nätet B) dock var de bara några i gången som fick fara då när de inte ´fanns många datorer typ bara 3-4 st. men ku lva de.

de sidor ja besökte var faktiskt hogwarts.nu x) där man blev fast och nördade sig.  sen senare spelade man på miniclip och sen efter de över till stallet.se.

Make Pasta not War, Vee~

EmmaVarg
0

sen jag var kanske .. 6-8 år, fick en egen dator då.

Bella-R
0

Var 9-10 år då jag började surfa lite på nätet i skolan, men jag var ganska korkad så jag förstod inte mycket, haha.

Började använda internet hemma regelbundet när jag var 12 år & gick i 6an.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Ebba-A
0

När jag var 8-9 nånting, och skaffade Kamrat. Haha, minns att jag hade en massa "pojkvänner" där. Sen hade jag stallet.se också. Skaffade msn när jag var 9.

Min syster som fyller 10 snart började använda intertnet i sommras, och håller på med nånting som heter goSupermodel. Och min lillebror som fyller 12 i år började när han var 8-9 han med.

Värd på Choklad iFokus

Jojaton
0

Jag tror jag började 2005-2006 kanske? Regelbundet 06-07 någon gång, tror jag.

Johanna - Instagram

Mandah
0

Jag var nog 9-10år när jag började sitt på datan, på msn och någon hästsida tror jag :) men kanske inte så jätte ofta. Nu sitter jag varje dag haha :P

[Linsenhejhej]
0

Jag var 9 år.

southdakota
0

Jag tror jag var typ 9, satt vid djur.nu då, skaffade msn när jag var sisådär 11.

Tindrar
0

Vi hade modem fram tills 3-4år sen, då hade jag www.hipponized.com som var någon hemsida som liknade (liknar;P) www.stallet.se  , jag var medlem sen början och slutade för 2 år sen tror jag. Då började jag fota ett tag, och sen så kom jag tillbaka till datorn, och spelade spel, surfade runt lite på marsvin, tills jag en dag besökte www.marsvin.ifokus.se , och tyckte den var asnajs;P Sen hittade jag www.kanin.ifokus.se när jag ville skaffa kanin (som jag fortfarande vill, men inte har tid för) och det var väl i somras. Sen hittade jag vegetariskt, bakverk, glamour, mode och massa annat. Sen hittade jag tonåringar, och tänkte först att det inte var något för mig, vad ska jag skriva om, vad ska jag läsa om osv, men sen fastnade jag här;P Och har haft lite avbrott på iFokus, och skriver inte jätteprivata saker, eftersom jag är livrädd (ja, riktigt j*vla livrädd) att mina kompisar ska hitta hit, och läsa om vad jag har skrivit för länge sen, och vad jag skriver numera, mina åsikter om kompisar, osv;P Dock vet dom en hel del av det, men långt ifrån allt, då jag inte haft tid att berätta om hela mitt liv för dom, än… ^^,

Jetta
0

Jag var nog 3-4 år när jag började spela patiens på datorn på min pappas jobb. Började vara inne på min mammas msn och lite på internet när jag var lite mer än 5 år. När jag var 7 år tröttnade min storasyster på att jag var inne på mammas msn så ofta så hon gjorde en egen msn åt mig :)

[marion69]
0

Jag hade ICQ (Iseekyou) som fanns innan msn. Jag vet inte om ICQ finns kvar längre.

Pose-idon
0

Tror jag var 8 eller 9 när jag började med internet, då var det kamrat.com haha XD Sen så skaffade jag stallet.se efter att en som installerade en varmluftspump tipsade mig. Cool

//Elin

Moa-16
0

Kommer inte ihåg. Satt väl & spela pippi när jag var 5-6 år. Men internet. Hm, 11-12 kanske. Använde inte datorn så mycket förren 13 plus.

Dodat
0

När jag var typ 4 år så började jag spela spel på hamsterpaj :P

// Dodat :)

MajaaR
0

Jag gick i trean (var la typ 10). Eller asså jag spelade ju typ ronja rövardotter spel och sånt på datan när jag var mindre, men när jag var 10 skaffade jag msn och så ;)

Mexxie
0

Hmm… det minns jag inte. Vet att jag iallafall var regelbundet på internet 2005/2006 då var jag 8-9 år.

Lole
0

hmmm.. sedan jag var 8 ungefär. Men då var det bara spel-sidor jag besökte. Nu är det allt möjligt, fakta osv. Idag använder jag internet varje dag.

[Golgadoth]
0

Jag var typ 6 år när jag började spela spel på en diskett på min mammas data, typ snake osv.
När jag var nio var jag bara inne på sidor som barbie, google, sidor om delfiner och katter plus bolibompa.. hah.
När jag var typ 12-13 började jag vara inne på internet "på riktigt" som myspace, bdb, osv osv. Fast då hade jag ingen egen data utan lånade på biblioteket, sedan sen typ jag var 14 har jag haft data och sitter vid den typ regelbundet xD

Cazzos
0

Började använda en dator på dagis när jag var 4-5 år.

Fast då var det mest spel som man lärde sig att räkna o så.

Jag började använda Internet när jag var ungefär 8-11 år.

Någonstans där.

loviisa
0

va inne på djur.nu då jag gick i tvåan / trean o skaffa msn då jag gick i trean/fyra. 
Nu är jag inne på Facebook, Bilddagboken, iFokus också bloggar jag dagligen.

lovisa

[Mqvist]
0

Jag var kanske 6-7 år då jag började spela på datorn, typ bamse spel eller liknande. Internet började jag väl med när jag kanske var… 8-9 år? Minns inte exakt. Minns bara att första sidan jag blev medlem på var kamrat.com, haha!