Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 2298 ggr
Ilya
0

Fosterhem/familjehem

Är det någon som vet om några bra fosterhem någonstans runt Stockholm/Södermanlands trakten, som tar emot ungdomar runt 18 år?

Tacksam för så snabbt svar som möjligt!

[Sharp]
0

Finns olika sidor om det. Men du måste nog ha kontakt med Soc för det, faktiskt.

Är själv placerad i familjehem. (:

[Wonderland]
0

Kan man bara leta foster hem/familj om man inte trivs hemma?

Moa-16
0

#2 Bror ju på varför man inte trivs. Men om man nu inte trivs måste man kontakta soc så gör dom en utredning.

Det är inte så att det finns en massa fosterhem som det bara är att ta bussen till.

91Marran
0

du måste kontakta soc som utreder om det du säger är sant, genom att kontakta dina föräldrar, syskon, närstående och skolan. Forsterhem växer inte på träd, så tänk igenom noga innan så du inte tar ett för en bättre behövande.

Mvh
Mig

viktoria91
0

Ärt du 18 år kan du väl få stöd av kommunen så dem betalar lägenhet?Då kan du bo själv.

bloggtjejen96
0

VIll du bo i fosterfamilj? :S

Ilya
0

Just nu vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen, då jag och mina föräldrar har så pass allvarliga konflikter att dom inte vill/kan träffa/se mig mer. Jag har haft det svårt tillsammans med dom under hela min tonårsperiod, och nu fungerar det inte längre. Jag måste bort härifrån.

Moa-16
0

Kontakta socialen då? Annars har du väl pojkvän? Kan du inte bo oss honom då? Eller?