Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthusdjur
Läst 3608 ggr
[marion69]
0

Berätta!

Hur har din sommar varit?

Berätta här vad du varit med om, både positiva och negativa erfarenheter under sommaren.

Har du blivit kär? Har du varit utomlands? Har du sommarjobbat? mm mm

Moa-16
0

Sådär, var utomlands för första gången. I egypten vart lite mer som en mardröm än semester.. & dom sista veckorna blir inte så roliga, känns det som. Skada nämligen foten!

Haztparken
0

Min har varit ganska bra :)

Har konfirmerats, mamma har skaffat valp och min kaninhona har fått 7 ungar! :D Annars hängit med kompis och (min favoritvana) latat mig en massa ;)

[Koppsal]
0

jag har haft det rätt så bra endå. bara att min kompis mamma blivit sjuk och jag blev dödskär i en kille utomlands som jag int ekomemr träffa mer :(

men mina andra kompisar komemr hem snart och då kommer dte bli myyys :)

viktoria91
0

Väldigt dålig, min ponny har en senskada som nog inte kommer läka och jag har ännu inte hittat jobb. Det positiva är att körkort är på gång och jag och min brors sambo rider till ett par hästar så vi brukar rida och tramsa.=P

[marion69]
0

Jag har flyttat till ny ort och träffat mannen i mitt liv och han bor granne med mig Tungan ute Har hittat på en massa roliga saker i sommar.

Ilya
0

Det bra: Varit på Gotland med pojkvännen, förlovat mig, fyllt 18, skaffat ragdoll.

Det dåliga: Gett upp hunden (funderar på ny ägare åt honom), blivit utslängd av mina föräldrar.

Sammanfattningsvis har det varit en av dom sämsta somrarna hittills. Kan inte glädjas åt det som varit bra när jag både förlorar hunden och föräldrarna.

Moa-16
0

#6 Gett upp hunden? Varför?

Ilya
0

#7 Vi har en del problem. Aggressivitet mot både hundar & människor sen 4 mån ålder.

Moa-16
0

#3 Men en 4 månaders valp kan inte vara aggressiv. Det är ju en valp :P Min vovve var helt tokig i den åldern, bet i fötter,morra,osv.. Gäller att man säger ifrån ordentligt så dom förstår att det inte är okej. Tycker nog man tar lite lätt med det med djur om man skaffar katt & ger upp hunden. Så synd!

bloggtjejen96
0

värsta sommaren

Moa-16
0

#10 Ojdå, lät inget vidare. något speciellt som hänt? (nyfiken..)

Ilya
0

#9 Du vet INGENTING om våran relation, absolut ingenting.

viktoria91
0

#12 Du behöver inte bli arg på henne! Hon vill jy hjälpa, ofta ser man inte sina egna fel och brister det är därför man har ex hundtränare, ridlärare, personlig tränare m.m.

Ilya
0

#13 Vem har sagt att jag är arg? Vem? Hon försöker inte hjälpa mig, tro mig, jag har kämpat i 1 år med detta problem, försökt med allt. Så kom inte o påstå något sådant är du snäll.

viktoria91
0

#14 Ditt inlägg lät argt. Jag påstår inget men hållt på en hel del med den ena pissmärren efter den andra och man får inget gratis. det gäller att vara smartare och vara konsekvent när man tränar. När jag köpte min ponny var hon ett rent helvete nu kan en 6åring rida henne, och göra vad han vill med henne. Vaccinera henne var så att alla omkring henne offrade sina liv, nu är det ett grepp i grimman och hon står kolungt. Träning, träning och åter träning är dte som hjälper. 1 år är ingen tid, jag har hållt på med henne i 5 år. Hon är fortfarande aggresiv mot hästar, hundar, katter men det räcker att jag harklar mig eller glor surt på henne så slutar hon direkt och går därifrån. Hennes aggresivitet mot dem djuren ser inte jag som ett problem utan är bra att hon är självständig.

Ilya
0

#15 Ditt problem om du tycker att mitt inlägg lät argt.

Alla är olika, har mer elr mindre bra tålamod etc. Mitt tålamod är slut nu, det kan jag inte råför. Sen hur du gör med din ponny är en helt annan sak. Du elr någon annan här vet ingenting om våran relation, vad vi har gjort för att lösa dethär etc. Jag har ensam "vårdnad" om min hund, ingen annan har ställt upp för mig när det gäller honom och jag klarar honom helt enkelt inte själv. Han får det bättre hos någon annan. Så ta reda på mer fakta innan du dömer.

viktoria91
0

#16 Jag har inte dömt dig bara att du kan ta hjälp av tränare. Jag tar själv hand om min ponny så jag vet hur det är.

viktoria91
0

#16 Jag har inte dömt dig bara att du kan ta hjälp av tränare. Jag tar själv hand om min ponny så jag vet hur det är.

[marion69]
0

#16 Vad har du för hund? *eventuellt intresserad*

[marion69]
0

Jag var varit nära på ge upp flera gånger med min hund, men hon blir bättre och bättre. Hon är helt annorlunda hund nu än när jag fick henne för närmare 3år sedan. Skulle nog behöva en kompis till henne. Det skulle hjälpa henne att slappna av lite mer tror jag, när det gäller hennes separationsångest.

Men jag undrar vad det är för ras? kön?

Moa-16
0

Jag menade inget illa. Ursäkta, trodde inte det var så känsligt. Du skrev med stora bokstäver, det är att skrika på internet. Lät ganska aggressivt. Det var absolut inte meningen att göra dig arg. Men en 4 månaders valp kan inte vara aggressiv. En unghund behöver tydliga gränser. Så dom vet vad som är okej & inte. Jag är långt ifrån något hund proffs, har min första hund nu. Men hon var jätte jobbig där ett tag.

Man måste veta vad man ger sig in i innan man skaffar sig djur. Det är ett stort ansvar & om det nu inte blir som man tänkt,måste man försöka lösa det. Inte tänka att jag ger upp & omplacerar hunden och skaffar ett annat djur" Säger inte att du tänker så. Men jag tycker nog man måste försöka med allt innan man funderar på omplacering.

Jag skulle mer än gärna hjälpa dig. Och om jag skulle ge dig ett tips är det att kontakta en hundtränare, så får du ju hjälp! Jag tycker det är jätte synd när hundar måste omplaceras! Men du verkar ha gett upp. Och då är det såklart bättre om hunden får en ny ägare som orkar kämpa! För det är varje hund värd! (:

Jojaton
0

Den här sommaren har varit den bästa sommaren jag vart med om! :D Jag var ledare på ett 4 veckors konfaläger och det var helt underbart, sen har jag varit på en del andra läger och träffat underbara människor och haft det hur roligt som helst :) Dessutom har vädret varit underbart ungefär hela sommaren, och det klagar man ju INTE på!

Sen har jag iof gått och blivit "kär" också, och det är inte speciellt kul för det är helt fel person, ur flera aspekter, men men.

Johanna - Instagram

Kristall
0

Den här sommaren har varit både bra, och dålig.

Positivt - Slutade 9:an dvs grundskolan är numer historia!! Jag kom in på utbildningen jag ville till. Mitt rum renoverades och blev riktigt snyggt, samt att jag ska få göra om ett lite större förråd till djurrum. Tingade nyss en till mushona som jag ska hämta på fredag. Vi isolerade en yttervägg på huset så förhoppningsvis slipper vi frysa denna vinter. ^^

Negativt - Ingen resa till Österbotten (en del av västra Finland), som jag sett fram emot (ser Österbotten som mitt "riktiga hem"). Vår katt skadades rejält, vet inte hur, men han kom haltandes hem en natt med skinnet avslitet på ena bakbenets insida… ingen trevlig syn. Tog en månad men vi fick honom frisk till slut, dock är hans psyke inte riktigt detsamma..

Och, värst av allt, en kille från min klass i 9:an var med om en mopedolycka och dog… Det är en vecka sedan nu, och jag kan fortfarande inte riktigt fatta det… :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Ilya
0

#20 Jag är inget hundproffs, men jag har läst hund i 1 år på gymnasiet så jag har lärt mig enormt mycket, fått hjälp av min hundlärare etc. Inget har hjälpt. Och jo, en dag vid 4 månaders ålder började han bli aggressiv, och jo tro mig det var aggressivitet, inte leknafs såsom alla valpar gör. Jag har uppfostrat tre valpar alldeles själv, så jag vet hur det är att handskas med valpar. Jag är inte dum. Och snälla du, kom inte med snacket om att man måste veta vad man ger sig in i, jag har haft honom i över 1 år och under hela den tiden kämpat varenda dag med hans problem. Helt ensam. Ingen har hjälpt mig. Jag visste hur det skulle bli, att det skulle bli både roligt och jobbigt eftersom jag vet hur det är att ha hund, men denna gång gick inte alls bra. Och det kanske talar för att jag inte är mogen att ha ensamt ansvar för en hund, och då är det bättre att någon annan mer erfaren och som vet exakt hur han/han ska hantera honom. Jag har fallit så många tårar för just dethär, för han är en så underbar vovve trots alla besvär. Han är mitt allt och jag har kämpat, tro mig jag har kämpat tills jag legat på golvet genomsvettig och bara gråtit och skrikit. Så kom inte o tala om här för mig öppet på ett forum om att jag inte kämpar, att jag inte vet vad jag ger mig in i. Du har inte sagt det rakt ut, men du talar öppet och får mig att framstå som om jag inte visste bättre.

#19 Han är en kastrerad bichon havanais pojke.. världens underbaraste, han har gett mig så mycket kärlek, skydd, skratt och lek, allt man kan önska av en hund. Men jag klarar honom inte själv iomed hans (och mina) problem.

Moa-16
0

#24 Varför är du så otrevlig? Jag skrev inte att du inte har kämpat men det verkar inte som att du är beredd att ge allt för att fixa problemet.  Du skriver ju själv att du gett upp. Ibland blir det inte som man tänkt sig då måste man tänka om.. Och jag ger mig inte en 4 månaders valp kan inte vara aggressiv! Det är inte han som har problem, han har bara inte fått lära sig att man inte får (skälla,morra,bita..?) Mot människor & hundar, det är inte hundens fel.

Du verkar redan har bestämt dig. Så jag hoppas att du hittar ett bra seriöst hem till hunden där han kan få bo livet ut. Lycka till..

Ilya
0

#24 Jag vill fråga dig detsamma, varför triggar du igång tjafs i så många trådar? Kan inte räkna hur många trådar som blivit låsta pga ditt tjafs.

Sluta döma och sluta upp med det du gör, och diskutera på riktigt istället. Vem har sagt att jag inte lärde honom morra, bita och skälla? Vem har sagt att jag inte varit beredd att ge allt för att fixa detta? Han är mitt hjärta! Vad tror du egentligen? Det är ingen annan än du som påstår en massa som inte ens existerar!

Detta är ingen diskussion, det är bara ditt sätt att provocera, det är vad detta handlar om.

Moa-16
0

#25 Ursäkta? Triggar igån trafs?

Vilka påhopp du kommer med, mitt sätt att provocera? Blir riktigt ledsen om jag ska vara ärlig. Nu lägger jag ner det här. Är lixom inte värt det. Du tycker bevisligen det är jobbigt att få "kritik" då du går in i försvar istället för att ta åt dig. Förstår inte vad du menar, du måste ju visa hunden att det inte är okej att bete sig så, & klarar du inte det finns det hjälp att få.

Försöker faktiskt hjälpa dig då jag tycker det är riktigt synd att du tänker omplacera vovven.

Ilya
0

#27 Vad tror du jag blir när du hela tiden ska hacka på mig? Jag blir less, så fruktansvärt less.

Varför ska jag ta åt mig av en person på nätet som mer hackar än hjälper? Jag kan inte se att du vill hjälpa mig nånstans i din text!

Jag är medveten om att det finns hjälp att få, men av privata skäl som jag inte ens orkar försöka diskutera om så har jag tagit bort det alternativet.

Och trots allt - så fortsätter du: "du måste ju visa hunden att det inte är okej att bete sig så, & klarar du inte det finns det hjälp att få."

Jag har upprepat mig tillräckligt många gånger, nu slutar jag. Gå tillbaka och läs igen, se vad jag svarat.

Ännu en tråd förstörd.. hoppas du är nöjd.

[marion69]
0

Moa-16 Det är inte lätt med en hund som har problem. Vissa hundars problem går att lösa relativt lätt, andras inte. Jag har själv kämpat med det problemet.

MEN nu tycker jag vi återgår till trådens ämne!

Moa-16
0

#27 Va? Ursäkta men jag förstår inte: vad menar du? Hackar jag på dig? O_o Det är väl du som ger dig på mig. Blir så otroligt less!

#28 Jag vet det? Har jag sagt att det är lätt? Men allt går att lösa. Men vill man inte så går det inte.

Lycka till med hunden iaf. Och läs gärna om det jag skrivit igen, & se att jag faktiskt inte hackar på dig!  Du ser det du vill se…, Dvs att jag hackar & förstör,tjafsar.

Ilya
0

#30 Jag bryr mig inte längre Moa. Du kan fortsätta hålla på hur mycket du vill, från och med nu bryr jag mig inte längre. Tycker dock fortfarande att du borde få en varning för din provocerande attityd (inte bara mot mig utan mot flera).

Säger som marion69, låt det återgå till vad tråden faktiskt handlar om!

Moa-16
0

#30 Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta? Men jag väljer att skratta åt dina löjliga anklagelser. Bara för att jag frågar & engagerar mig, säger vad jag tycker, betyder inte det att jag på något sätt är ute efter att provocera. Jag kan inte se att jag skrivit någont fel. Det är lixom du som ger dig på mig av någon okänd anledning. Men för övrigt krävs det minst två personer för att tjafsa.

Det är inte mot några sajtregler att bry sig, kanske lite för mycket ibland (:  Men du måste förstå att du är på ett diskussionsforum. Dvs, om du inte vill diskutera din hund(i det här fallet..) Så ta inte upp det. Om det är så känsligt så du blir så arg när jag "lägger mig i" (som du ser det) Tråkigt..

Inlägget är låst för nya kommentarer