Var rädd om vad du berättar om dig själv!
Har märkt i bloggar, och även på personliga sajter här på iFokus att en del lämnar ut väldigt mycket personlig information.
Såg senast idag en tjej i 13-årsåldern som skrivit ut både för- och efternamn samt vilken skola hon gick i.
Lämna inte ut för mycket personliga uppgifter om dig själv, framförallt inte allmänt så att alla kan läsa det.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ja jag håller med. Skriv inte ut namn, msn, eller annat viktigt. Skriv det i PM till varandra istället.
Ni kan även läsa mer på VIKTIG INFORMATION TILL MEDLEMMAR

jag har gjort det :*

Jag brukar försöka att inte ge ut infromatin. Man kan lätt ångra det sen.
Jag har aldrig förstått det… VARFÖR ska man inte ge ut uppgifter om sig själv?
Visst någon kan söka upp mig och våldta mig på vägen till jobbet. Men de kan dom göra likaväl om jag varit hemlig?
I dagens samhälle är nästan ingen anonym på nätet längre, iaf ingen mellan 12 och 30 (typ).
För liksom, vill någon veta vad jag heter står mitt namn både på eniro, i skolkatalogen och på min dörr.
Har ag för mycket information på min personliga sida? :S
Grejen är ju att folk kan lätt kolla upp ens IP-adress och därmed hitta exakt var man finns. Så internet är helt enkelt inte anonymt, men risken att någon ska kolla upp just DIN adress och komma och våldta dig är ju minimal.
/Isa
Tycker "Såg senast idag en tjej i 13-årsåldern som skrivit ut både för- och efternamn samt vilken skola hon gick i." är lite kul, med tanke på alla andra sidor som finns.
Facebook - man ser både ditt för, efternamn och din bild - om du inte dessutom valt att visa mer.
När lunarstorm fanns - fanns väl inte en enda tonåring som inte hade både förnamn, efternamn och skola där.
Bilddagboken samma, folk lägger in bilder på både sig själv, sina vänner mm.
Ingen, INGEN är anonym på nätet längre. Och om man tvingas vara det kan man inte säga sitt namn, sin hemstad, skola, någon kompis etc. Det går alltid att söka upp ALLA hur lite information man än har - så länge man inte är 100% anonym (eller ja, som lillaisa säger, ip-adressen…).
Men ip-adress har inget med att göra att man skrivit sin adress på iFokus att göra.