Red Bull
Nu har det blivit åldersgräns på Red Bull
Vad tycker ni om detta?
jag tycker det är hemskt!!
jag dricker det själv en gång per Vecka ungefär så dt inte blir för mycket.
Vet någon varför det blivit åldersgräns på dettA?
och hur?
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Vad jag vet, så är det många tonåringar som dricker hur mycket som helst av detta och om man dessutom blandar med alkohol så kan det vara väldigt skadligt.
Det är skadligt att bara dricka mycket av redbull. Hört att det påverkar nervsystemet och hjärtat i för stora intag.
#1 ursssh då jag bli nästan orolig x)
Min yngsta dotters pojkvän dricker säkert en hel back energidryck om dagen. Förstår inte poängen med att dricka det ifall, man inte sportar.
Vet att det här också blivit så att många unga dricker det för mycket, så gissar att det har med det att göra.
är det åldersgräns nu? vilken ålder? 18?
#5 japp
Tycker det borde nästan sättas åldersgräns på alla energidrycker, har vänner som hinkar i sig den där skiten och allt jag kan tänka på är hur kroppen måste må av det där ruset som inte tar slut.
Själv tycker jag att dom är jättegoda, men dricker väl inte mer än en i månaden eller nåt. Tycker dock också att det är lite onödigt att dricka så mycket som vissa ungdomar gör, men samtidigt synd på åldersgränsen för de som bara dricker i rimliga mängder.

Mvh Stephanie 

är det ingen som vet vad åldersgränsen är? hittar inte det nån stanns.
Jag är lite tveksam till om det är på alla affärer..?

Mvh Stephanie 

Det är sällan jag dricker energidrycker men gör jag det så brukar jag lägga nån i vagnen när familjen handlar så jag drabbas inte av det eftersom jag inte betalar :D
Men jag läste att nån kommun hade 20 årsgräns på energidrycker, det är ju lite överdrivet 18 räcker tycker jag.
- Medarbetare på studier.ifokus

Dom sätter ju åldersgräns för att det är så många småttingar som går iväg och köper sånt och sen hinkar i sig det sen så kommer de till skolan och blir diagnocerade med adhd och får gå på tabletter.. Suck.. Jo jag blev rätt sur för den nyheten. Jag vetinte hur det fungerar i andra kommuner men så där fungerar det i våran kommun. Är förvånad att de inte är åldersgräns på cola, godis och framförallt Jolt cola och red energy. Jolt innehåller koffein för två koppar svart kaffe.. det är mer än vad det finns i en energi dryck har jag hört. För mycket godis ger en sockerkick och de där red energy som jag nämnde är energidryck i tablett form.. Skitäckliga men man blev pigg.. Jag käkade dem igenom hela 9:ans slutskede för att orka med alla nationella prov m.m. med en alkoholiserad morsa som sabbade min sömn och välbefinnande
10# jag har redan svarat på det :)
#14 jasså? då har jag missat det.
#15 Jag tror att hon svarade på fel inlägg dock, så 18-årsgräns som #6 gissade på. Men det är väl från affär till affär, vad för åldersgräns det är?

Mvh Stephanie 

Jag träffade en liten kille som ska börja 3:an till hösten idag och han och hans kompisar hade druckit Monster och tydligen klättrat på väggarna. Kom igen, grabben var bara 9 år! Tycker det är helt sjukt! 
det skulle ju stå 6# *
mitt fel förlåt ska skärpa till mejj nu
jag måste säga att det är jättebra att det är åldersgräns på red bull. det borde vara det på alla energi drycker. för stor mängd hämmar kroppens utveckling. eftersom man inte väst klart föräns man är 20 så är det ju ingen bra om man häller i sig det redan som 13 åring. ok någon gång i bland, men allt fler barn och tonåringar dricker det ju.
min pojkvän dricker red bull "regelbundet", jag tycker inte om det men kan förstå varför. går man upp 4 varje morgon skulle jag också behöva hjälp att vakna.
är man törstig kan man dricka saft eller läsk och ingen energidricka!

så töntigt. men ja fattar ente red bull är ente alls så farligt som alkohol men .. ja aioersjlfd rså arg blir ja . ja drack flera varje dag.
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Njae, bryr mig inte så mycket. Var beroende av energidryck innan men slutade ;D Och dem jag känner dricker aldrig Red Bull. För dyrt :P Man kan ju köpa euro shopper för 6kr :P
Emma
Energidrickor är koffein och socker blandat. Det är inte en bra kombination för kroppen och speciellt inte för ungdomar.
Vad jag inte kan förstå är varför föräldrar låter sina barn dricka det. Det ger ingen nytta utan bara förstör kroppen. Tillsammans med alkohol blir det bara värre.
Ni som dricker många om dagen, varför vill ni förstöra era kroppar? Den skall hålla i många år framöver.

inte nog med att det inte är något vidare, höjer blodtrycket och kan ge hjärtproblem, det är kraftigt beroendeframkallande dolt bakom en läskliknande smak som unga tycker smakar kanon och häller i sig som tokar. i kombination med alkohol kan det vara dödligt, framför allt för yngre. tycker det är kanon med åldersgräns :) skönt att affärerna tar sitt ansvar.

Har aldrig provat och vill inte heller:) Tycker det är bra med åldersgräns dock så hör man hur lillebrorsans kompisar gnäller om att det ska vara 18-årsgräns osv. Sedan är det drygt mot dom som bara dricker ibland för att kunna hålla sig uppe:/
Sedan så dricker halva klassen energidrycker mestadels för att vara coola och går på hyperspeed hela dagarna av allt socker via godis, läsk, energidrycker, kakor osv. Själv så köpte jag väldigt mycket läsk och godis i början och mitten av sexan men har nu slutat eftersom jag införde godisförbud:D
Jag vet en gång för många år sedan när jag jobbade på ett ställe, så tog jag en massa koffeintabletter och drack massor med kaffe.
Varför?
Vet inte.. för att alla andra gjorde det!
Men inte mådde jag bättre av det, tvärtom, så jag slutade.
är inte åldersgränsen 15?
Här där jag bor är det 15 årsgräns. Jag tycker bryr mig inte så mkt om just red bull, men jag dricker dock oftast en euro shoppers energidricka om dagen, tycker personligen att odm är mkt godare!
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
bor i eskilstuna har köpt energi dryck och är 14 ingen frågar tycker det är onödigt med åldersgräns
okej på de flesta ställen jag vatt på har det varit 15 årsgräns.
men jag e 13 och har köpt några gånger de brukar inte fråga men det händer ju<3
köpte idag för var sugen har inte drukit redbull på typ 5 månader och då frågade dem men jag fick köpa endå,
jag tycker det är ganska gott, men dricker det inte särskilt ofta. Ålersgräns… nja, vet inte riktigt. tycker inte att det känns så nödvändigt, men om dom ska ha det så tycker jag nog att 15 räcker.
#4 det är inte nyttigt när man sportar heller, för elitidrottare som sportar och tränar flera timmar om dan kan det vara ok för,
har fått lite råd av en legitimerad kostrådgivare, fast han hette någon "häftigare" :P hehe
där jag bor kan vi fortf. köpa i affärerna utan problem :P
här finns det red bull, burn och annat som alla kan köpa.. och lite andra billigare varianter också..
här har också kommit "shots" .. koncentrerad burn typ.. en liiiten flaska som kostar 15 kr som innehåller lika mycket koffein som i 4 red bull .. dock värkar det inte sälja så bra :P
#31 tur det, kan inte vara så nyttigt!
Tycker de är jättedåligt! :O
Finns några jag känner som dricker runt 6-8 energidrycker om dagen… Tycker själv att det är sött och äckligt!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Åldersgränsen suger, jag brukar dricka mellan 1-4 xray om dagen, eller 1 Monster varannan dag, nu är det 18årsgräns på Coop, men eftersom det är bara i affärerna det är åldersgräns, så är det okej om någon köper ut åt en, för det finns ju ingen riktig lag på åldersgränsen till energidryck. 
Däremot på pizzerian och Godisland så har dom energidryck, shark och burn, men monster har dom bara på Ica och där är det 15årsgräns och visa leg. -.-
Tycker att dom är så dumma i huvudet som bestämmer detta, barn får köpa bantningspreparat men inte energidryck? xD helt fucked up!
Tycker det är bra :)
Dricker inga energidrycker dom är äckliga.
Dessutom är det onödigt, ingen som helst aning om hur mkt en redbull kostar men om varje redbull kostar 10kr och man tar det varje dag i ett år kostar det 3650kr ju, dom pengarna kunde man ju sparat och använt till något annat som är mkt roligare :) Elr om man tar som TS, en gång i veckan blir det 520kr :P
Jag tror att jag har skrivit i tråden förut.
Men förut drack jag ca en energidricka om dagen, och tyckte att det var jättegott!
Men någon gång i förra veckan hitade jag en ica affär i en annan stad som inte hade 15 årsgräns ens, så jag köpte en.
OCH FY F*N!
Det var så himla äckligt när man inte hade druckigt det på ett par månader!
Så det kommer jag nog inte ricka igen!
Förövrigt tycker jag att det kan vara ganska bra med en åldersgräns, med tanke på att det finns ungdomar som blandar det med alkohol, vilket är farligt.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Skitdåligt. Jag är 17 och pappa vägrar köpa en simpel redbull till mig bara för att det har stått så mycket i media om detta. Jag dricker sällan redbull, men jag hatar denna gräns. Å andra sidan kan jag förstå vitsen med det hela men det är 18-årsgräns på de flesta ställena. 15 år i en affär dit jag brukar gå, så har man inte leg heller.

Jag köpte en back (24st) förra helgen… Det var inga problem, jag är 15 år men men Life sucks, so keep it real!
Åldersgränser suger!!
Åldersgränser är bra. De är ju där av en anledning, annars hade inte funnits. Dricker det då och då för det är gott men det är sällan.
Lite kul att min pojkvän som är 24 måste visa legg dock xD haha, jaja. Vad ska man göra ^^
Så viktigt är det ju inte att dricka nån jäkla energidryck ><

Jag tycker åldersgränsen är ganska bra :) precis så som att jag tycker åldersgränsen på alkohol är bra. Det kan vara skadligt i för höga doser.. Det förstör bara hjärnan och är inte bra någon stans ;P
Ok om man jobbar mycket elr tränar då kan jag tycka att det är ok. Min 25 åriga pojkvän som tränar fotboll köper energidryck rätt ofta.
Men det här med åldersgräns tycker jag är rätt. Småungar som går i skolan o ränner o köper en massa Red Bull är heltkorkat o fruktansvärt onödigt. Dom gör inte av med enirgin som drycken tillför och detta gör att dom blir överaktiva och beroende av den där drycken. Min moster köper ut åt sin 14åriga son och jag tycker att det är jättedålig stil.

#42 Man ska inte dricka red bull när man tränar! Det står på burken… Tror jag :P
ok… men jag känner jättemånga som gör det.

Jag tycker coca cola, och alla andra läsker äger ut alla sorters energidrycker. Har druckit pk (powerking) och tycker det är sååå äckligt. Drack det för att hålla mig vaken på en bussresa hem från Romme.
Ska man gnälla på energidrycker så är väl knappast alla allergi och cancerframkallande e-ämnen som finns i vanlig läskedryck heller något höjdare…
Red bull är skit gott och jävligt bra att ha när man är trött, har varit till stor nytta för mig i slutet av skolgången då jag var väldigt trött och deprimerad, om det löste några problem långsiktigt? Nej verkligen inte, gjorde det troligen värre, men orkade iaf med att göra proven.

#45 Humm… I dont care! Det är dåligt för hjärtat :-/ Gör också det ibland, så jag ska ju inte klaga men alltid bra att informera andra..
Jag har aldrig fått köpa någon typ av energidryck p.g.a åldersgränsen och jag hade inget leg.
Fick mitt leg häromdagen dock, och var så stolt och skulle köpa en PowerKing, då behövde jag inte ens visa upp leget! >.<

Jag drack min första red bull när jag var 7 eller 10 år. Så det var ingen åldergräns. Min brosa gav till mig. Sen så började jag dricka mera när jag blev äldre. Nu beroooende!!!! DÅLIGT skriver jag bara. Dåligt att det är åldergräns!!!!!

#50 Då kanske det är bra att det blir åldersgräns så du kan bli av med ditt beroende ;)

Dricker man mer än 3 burkar normalstora red bull i rad så har det en stark laxerande verkan. ;)
Tycker nog åldersgränsen är bra.
Dock skulle jag inte klarat dom tre sista veckorna i skolan här nu innan lovet utan Powerking.
Kan dricka det och säger nog aldrig nej från att få smaka från kompisar och så men dock har jag ett med fött hjärtfel och det kan ju inte vara så bra att dricka det då…. Får ungefär samma "biverkning" som jag får då jag rökt - Hjärtklappningar. Sedan kan jag ibland också må illa, ont i magen utav det.
En del dricker ju för att dom tkr det är coolt, andra för att bli piggare, kanske varit uppe halva natten och festat? ^^ Nejmen så är det ju..
Och som svar på något som någon ovan skrev om hur föreldrar kan tillåta sina barn att dricka, Jorå.. Dom flesta föräldrarna vet inte att sina barn dricker, och jag vet flera som har dricker det väldigt mycket som har föräldrar som inte vet om det och som verkligen skulle gå i taket och om fick veta det.
Har en kompis som blev 13 i år som har varit beroende utav enegidryck i kanske ett år, mer? Han dricker flera varje dag och har även hjärtfel . Jag har sagt åt honom flera gånger att det är riktigt idiotisk att dricka så mycket som han gör då jag själv då jag själv oxå har hjärtfel och det är klart han inte vill dö pga att han unnat sig med så mycket energidryck?
Han föräldrar vet inte om detta och skulle bli väldigt sura om dom visste om det..
På Lidingö där jag bor har alla affärer på ön åldersgräns 18, visa 15 dock. Finns en affär som går under namnet Superstore som ligger vid min skola precis, där hänger ju i princip alla öns ungdomar för dom har ingen åldersgräns. Sedan finns oxå en tobaks affär precis vid min skola men dom har så dyra priser så man glider ju hellre ner till Superstore det tar bara fem minuter ist för 1 minut .
Men nej.. Åldersgräns är bra så missbrukare kan sluta missbruka dock synd om dom som verkligen behöver det men that's life och isf får deras föräldrar köpa det till dom om dom tillåter det och det skulle aldrig mina göra så jag får väll leva utan.
lovisa
Shit blev värsta bibeln jag skrev ;p
lovisa
Dåligt 
Alla som deppar - Haha synd!
Drick cola det är myyycket godare 
#56 gör redan men red bullll är gott 
#57 Stark saft funkar lika bra med mycket socker 
#58 Stark saft har jag aldrig hört
xD
#59 Man spär inte ut saften med så mycket vatten bara? :O Smakar säkert likadant med mycket socker ;)
Jag tycker det är ganska bra, fast jag bryr mig inte så mycket. Jag tycker det smakar skit ;) Dricker hellre cola eller typ caffe latte :3

Min yngste son drack mycket energidrycker när han var runt 13 år. Han slutade när han kände av det i hjärtat. Vi visste inte om att han drack så mycket, Inte förrän när han kände av det i hjärtat berättade han det. Han är 17 år nu och skulle inte få för sig att dricka det igen. Nu tycker han bara att det är äckligt.

Jag dricker det nån gång ibland, typ när jag ska dygna med nån kompis. Tror jag har druckit 4 energidrickor i hela mitt liv och jag är 13 :p Tycker dock det är JÄTTEGOTT när jag väl dricker det =D
Tycker inte det är gått, så det spelar ingen roll. Däremot bryr sig ingen affär här om åldersgränserna