Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4964 ggr
bloggtjejen96
0

Pedofiler^^

Har ni någon gång sett pedofiler på riktigt? Asså pedofil som har snackat med dig? Många pedofiler i Sverige. En gång när jag skulle handla med mina päron(föräldrar). Så försvann min pappa någonstans när jag och min mamma handlade. Jag och hon väntade på min pappa. Så länge bärde jag två skit stora påsar med mat. Sen så satt jag på en bänk. Sen kom det en skit smal gubbe. Han böjde sina ögonbryn och kollade på mig. Satte sig. Försökte snacka med mig. Log på mig då och då.  Sen kom det ett tjej typ 4 år och pekade på en affisch bakom gubbe. gubben kollade bakom och jag oxå. Jag började att kolla på gubben och han log. Såg verkligen att han försökte snacka med mig. Jag vill bara upp fast jag orkade inte stå med stora påsar. Så jag satt kvar. Gubben satt kvar. Efter en stund så började jag bli lite nervös så jag reste mig upp. Och gick lite fram och tillbaka. Gubbe kollade på mig hela tiden i ögonen. Tänkte "Är han en pedofil eller vadå?" Efter typ 20 minuter eller mera jag vet inte så såg jag min pappa komma. Jag började gå till han. Och frågade vart han var och varför han var borta så länge. Jag tror att han sa att han handlade kommer inte ihåg exakt. Vi gick sen till bilen. Så såg jag gubben igen han hade inte gått upp. Han stirrade på mig i ögonen. Jag gick lite ifrån honom för jag ville inte se på honom. Sen när jag kom hem ja bara till syskon "omg ni skulle bara se när vi var i hallunda asså omg" Sen jag sa hela historian. Sen så har jag och mina kompisar blivit jagad av en skit gammal gubbe. Men två olika ögon. Han bara jag satt i barnhem sen han föddes åh så. Och att han såg sin mamma dö. Han såg skit läskig ut haha. Men iaf han bara så jag gillar att stoja med barn. Sen av mina kompisar hon bara jag gillar oxå. Sen han började jag oss till tunnebanan^^

Har ni då sett gubbar som jag gjorde? ^^

bloggtjejen96
0

Det hände typ när vi var i sommarskolan. asså vi gick ut efter sommarskolan. Sen vi såg gubben. och han jagade oss. Detta sommarlov!

och gubben som stirrade på mig var lite längre än den här sommarlov.

lillaisa
0

Har träffat en gubbe en gång som var väldigt obehaglig. Han satt och snackade jättelänge med mig, typ frågade mig om mitt kärleksliv och liknande, och sa gång på gång att "oj vad du är snygg!" och sedan när han skulle gå klappade han mig lååångt in på låret och då stack jag.

/Isa

Alexandra-S
0

När jag var 10, tror jag att jag var så var jag och en kompis vid en "fontän" vid Ica affären i våran ort. Det är en lekpark/vanligt ställe för vuxna. Vi satt på en bänk och snackade och så helt plötsligt kommer det fram en gubbe och pratade med oss. Han var full och sa att nästa fotbolls VM så skulle jag och min kompis vara där nakna och massa. Vi cyklade därifrån på en gång till en konsum affär en minut bort och väntade på min mamma som skulle möta oss där vid fontänen från början. Efter ett tag cyklade vi tillbaka och på vägen såg vi gubben sälja cigg till ett par 16 åringar. Berättade för mamma och vad som hänt som i sin tur berättade för min låssaspappa. När jag beskrev honom visste han precis vem det var. En som hette Ib, kom hit från Danmark för ett par år sen.. Träffade honom även i vintras när jag och annan kompis åkte tåg vid 10 på kvällen, han satte sig bredvid oss och snackade/trackade oss. Slutade med att hon som tog betalt hörde allt han sa och flyttade oss till resturangvagnen som var stängd så han inte skulle kunna prata med oss.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

bloggtjejen96
0

#3 shit Förvånad

bloggtjejen96
0

#2 omg Förvånad

viktoria91
0

Många ggr har såna snuskar raggat på mig…

viktoria91
0

Många ggr har såna snuskar raggat på mig…

bloggtjejen96
0

#7 haha otur för dig^^

viktoria91
0

#8 En erbjöd sig att skiljas från fru och komma och bo i hans hus i norrland, ett av hans barn var bara ett år yngre än mig, äckligt!

bloggtjejen96
0

#9 uhhh fan vad äckligt Förvånad

viktoria91
0

#10 Väldigt äckligt, undrar om han tänder på sina barn då som var i ungefär samma ålder som mig.Obestämd

bloggtjejen96
0

#11 ja Obestämd stackars barnen

Banankaka320
0

Jag är så j'vla trött på all pedofilskräck i sverige :P Bara för en gammal man sätter sig brevid dig och börja prata med dig betyder det inte att han är sexuellt upphetsad av dig, man kan ju undra hur du tänker?

bloggtjejen96
0

#13 bara för ingen har gjort det mot dig?

Alexandra-S
0

#14 Du vet ju faktiskt inte om hon inte har varit med om något? Hon sa bara att hon var trött på det..

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

bloggtjejen96
0

#!5 och? bara hon är trött på det. Betyder inte att hon ska skriva här att hon är det!

Banankaka320
0

#14 Eh jo många gubbar kommer och pratar, och jag pratar med dem. Min pappa är så himla trött på skiten med, han älskar barn och tycker om att titta när dem springer runt och leker. Men han gör inte det för då tror folk att han vill sätta på dem, hur frisk är folk som tänker så?! Dem enda barnen han kan umgås med är barnbarnen. Tänk om folk reagerade så med djur med?

"Åh Nej han tittar på min hund, han vill säkert sätta  på henne!!"

Slappna av liksom! -.-

bloggtjejen96
0

#17 eh okej och hur gammal är du?Obestämd

Banankaka320
0

#18 Vad spelar det för roll?! Hur gammal är du? 13? Oo

lillaisa
0

#17 Fast jag tycker man känner ganska tydligt om man borde vara på sin vakt eller inte när främlingar pratar med en.

/Isa

Banankaka320
0

#20 Ja det klart. Men att man tror att någon är pedofil bara för man tittar på en är en stor överdrift tycker jag.

Birke
0

#17 Håller med. Dags att slappna av - ok om man är på sin vakt och håller koll, men bara för att man kmr upp i en viss ålder och är av manligt ålder är man möjligtvis pedofil om man gillar barn..

bloggtjejen96
0

#20 håller med!

Banankaka320
0

#23 Bara för ngn tittar på dig är dem inte pedofil? Om du tittar på ett barn, är du pedofil då? Det är inte bara män som är pedofiler

[aammE]
0

Tycker inte att han låter som en pedofil, snarare en väldigt ensam man som ville ha någon att prata med.

Banankaka320
0

#25 Jag tycker så synd om äldre, dem sitter liksom ensamma i åldershemmen och bara ruttnar >< Dem är liksom också människor, inga kryp som vill sätta på barn -.-

[aammE]
0

#26 Håller med, jag brukar alltid vara jättetrevlig mot äldre personer. Man får så himla mycket tillbaka av att bara vara snäll.

[Sharp]
0

Klappar en man på en tjejs lår så "gillar" han nog inte bara barn. :)

Hursomhelst; hellre att vara på sin vakt än inte.

[Wonderland]
0

En gång när jag cyklader hem så stannade en gubbe med en grönskåp bil vid mig. han frågade efter vägen till frölundatorg Jag visade honom vägen och cyklade vidare.

Sen körde han ikap mig igen och frågade om jag ville tjäna pengar. jag bara "eee, ja" han sa kom då jag följde med en bit så man såg mig från vägen men han ville att jag skulle följa med bakom huset. Men jag ska det kan du glömma.Hur ska jag tjäna pengar?

Så svarde han; jag vill att du kollar när jag gör ett trixs med min bil du får 500kr om du tittar o berättar hur det ser ut. men då måste du följa med här… och så försökte han putta med mig..

Men jag sa bara att jag skulle hem och cyklade som fan därifrån he! berättade för pappa och vi åkte ut med bilen o letade efter gubben, men hittade honom aldrig…

Banankaka320
0

#28 Jag syftade inte på det. :P

Självklart finns det äckliga människor, men man behöver inte dömma allihop bara för dem tittar på en.

bloggtjejen96
0

#29 UH!Skrikandes He`s sick

bloggtjejen96
0

#24 jag är ingen gubbe? så jag kan inte vara en pedofil. Är inte ens gammal! som dig

Schniigel
0

När jag gick på dagis så stod vi vid grinden och lekte och då kom det fram ett "klassiskt" kräk som frågade om vi ville följa med honom för han hade kattungar hos sig och ni kunde få godis och en massa sånt. Tur var vi smarta nog att ropa på våran fröken som skällde ut honom (och polisanmälde?)

hannakb
0

När jag hade skaffat msn för första gången och var inne och chattade så var det en man som på något konstigt sätt fått min msn fast inte ens min bästis visste om den … Så vi chattade ett tag, skickade smileys till varrandra och så kom han med frågor som var bor du?, hur gammal är du? osv. Sen skickade han en bild till mig, jag var nog sju år då så jag öppnade ju den såklart och där hade skickat en bild när onanerade …Skrikandes Det var ingen bild så man såg ansiktet utan inzoomad på könet, jag fick ju en chock men vågade inte berätta något för mamma eller pappa. Sen så var jag skiträdd enda tills jag var elva att han skulle leta upp mig eller något för jag hade berättat vad jag hette, var jag bodde, min adress.

Hans msn var något i den här stilen så att ni INTE addar honom:

macke.mackmoy@hotmail.com

bloggtjejen96
0

#34 omg Förvånad

Birke
0

#32 Försök uppföra dig moget. "Är inte ens gammal! som dig." - Ja det märks verkligen att du inte är gammalObestämd

Man kan vara pedofil även om man är kvinna eller man, ung eller gammal.

bloggtjejen96
0

#36 jaha ok? fast gillar ej barn….

Emaljoh4
0

32# jag är ingen gubbe? så jag kan inte vara en pedofil. Är inte ens gammal! som dig

HAHA!!! Tack för dagens garv eller något. Du kan vara en pedofil även om du inte är en gubbe, och man är inte heller gammal när man är 13 år.

Verkar finnas rätt mycket fördomar tyvärr!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jojaton
0

#37 Fast det har ingenting med saken att göra..

Johanna - Instagram

bloggtjejen96
0

#38 hur ska jag veta det?

bloggtjejen96
0

#38 hur ska jag veta det?

Jojaton
0

#41 De försöker inte få DIG att framstå som en pedofil, bara försöka förklara att man inte behöver vara en gubbe på +65 för att vara pedofil, det har inget med ålder och kön att göra. Det kvittar ju att DU inte tycker om barn, ingen har påstått att DU är pedofil?

Johanna - Instagram

bloggtjejen96
0

#42 jag vet men asså uft jag tkr bara det är äckligt punk slut.

[marion69]
0

En pedofil kan vara din snällaste granne.

bloggtjejen96
0

#44 jag tror inte för min granne kan inte ens gå längre^^

[marion69]
0

:-) Rent hypotetiskt alltså. Glad

bloggtjejen96
0

änkligen är besöken hos socialen slut nu! fick gå dit kl 10 Obestämd

Banankaka320
0

#32 Du är ju hur skum som helst, har jag ens sagt att du är en gammal pedofilgubbe? Nej juste. Väx upp!

bloggtjejen96
0

#48 har redan växt upp.

Banankaka320
0

#49 Tydligen inte

Moa-16
0

Håller nog med #13 där.

Det är väl oftast så att pedofiler lever helt normala liv & ser ut som vem som hellst. Dom bär ju tyvärr inte med sig en skylt som det står "akta dig på"

bloggtjejen96
0

#46 vad är hypotetisk?^^

bloggtjejen96
0

#50 då har du felFlört

Moa-16
0
Denna kommentar har tagits bort.
Moa-16
0

#55 Då måste du ha varit väldigt omogen när du var i våran(?) ålder.

Salladshataren
0

Är det verkligen ens tillåtet att lämna ut såna personuppgifter, som de gör på den sida?

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jojaton
0

#57 Tror jag inte, personnummer med sista fyra siffror kan väl inte vara okej?!

Johanna - Instagram

ProCanis
0

Haha så nu sitter ni och försvarar pedofilerna :-)

#56 nä jag passade på o vara barn så länge som jag kunde ;D

Moa-16
0

#59 Ursäkta, men vem har försvarat pedofilerna?

ProCanis
0

#60 inte du, jag syftade på #57 och #58

Salladshataren
0

ProCanis, vi försvarar inte. Det står ju i lagen att man inte får göra som de har gjort på sidan…

Moa-16
0

#61 Jag ser inte någon som försvrat dom?

Men jag tycker däremot det är ur dumt att göra en sida där dom hänger ut pedofiler. Varför ska man veta var pedofilerna bor? Vilka dom är? Ska "vi" gå ditt & kasta sten på dom? Akta oss? Eller vad ska "vi" göra? Finns ju fler pedofiler än dom som är dömda,tyvärr.

viktoria91
0

#63 Jag kan tycka att dte är bra att det finns en sådan sida. Skulle jag ha barn skulle jag inte vilja bo nära pedofiler.

Moa-16
0

#64 Men ska man kolla upp vart alla brottslingar bor då,eller? Känns lite överdrivet & som sagt det finns många fler odömda pedofiler än dömda, så man ska dom inte stirra sig blind på dom listorna..

viktoria91
0

#65 Men man kan ju undvika dem så gott dte går. Vet jag ett ställe där många kvinnor blir våldtagna flyttar ju inte jag dit och går runt i bikini.

Salladshataren
0

Tänk om man blir oskyldigt dömd som pedofil och folk får reda på det. Då blir man ju förföljd och påhoppad, hur kul är det?

Det går ju inte skydda sitt barn mot allt i världen. Men såklart är det ju hemskt med pedofilerna, men bara för att de är dömda och har fått sitt straff. Betyder det då att man är en pedsofil för all framtid? Ingen andra chans? De har ju fått sitt straff, och förhoppningsvis har de fått hjälp och kanske aldrig mer gör något sånt mot barn…

viktoria91
0

#67 Det är svårt för dme att bli friska, vissa tvångssteriliseras och vissa steriliserar sig frivilligt för dme vet hur sjukt dte är. Visst har dme fått sitt straff men det tar tid att bli psykiskt frisk från det.

Salladshataren
0

#68 Finns det nån källa på det så man kan ta del av?

viktoria91
0

#69 Hört det på tv innan men googla så kanske dte kommer fram=)

Moa-16
0

#67 Håller med till 100%

#68 Va..? Tvångssteriliseras..? Tror jag inte ens en sek på.

viktoria91
0

#71 Som sagt har bara hört det på tv men det är det enda som hjälper på vissa, att steriliseras så all sexdrift försvinner.

Moa-16
0

#72 Man ska inte tro på allt man hör på TV, det där är inte sant. Lusten sitter dessvärre mycket i huvve på dom.

Salladshataren
0

#72 Vet att i polen steriliseras dömda pedofiler.

viktoria91
0

#73 Lusten försvinner när kulorna försvinner.

Moa-16
0

#75 Nej, sexualiteten sitter inte bara där. Det är inte bara hormoner som gör en pedofil om, det ändå vore så enkelt…

viktoria91
0

#76 Det är vad jag lärt mig, hur som helst uppskattar jag att veta vad för folk som bor runt mig.

ANNIA
0

Finns så mycket ni missar, ja alltså dom som tror att pedofiler är äldre män och som på fullt allvar tror att man skyddas av en sån sajt.

Först så finns det även kvinnliga pedofiler. Finns ingen speciell ålder utan både unga och äldre. Övergreppen begås även med händer och föremål.

Det skrivs steriliseras, men antar att det bara är fel ord som används. För sterilisera nån gör ingen skillnad eftersom det bara skär av möjligheten till att skaffa barn.

Det det handlar om i det fallet är kemisk kastreringen. Inte hundra på hur det funkar, men det är alltså en medicin som tar ner sexlusten. Och det kan ges till både tjejer/kvinnor och killar/män.

Sen fokuseras det väldigt mycket just på pedofiler. Borde fokuseras på själva övergreppen och personer som begår övergrepp. För det finns många personer som begår tex våldtäkt och det även på barn och dom döms för våldtäkt och dom hamnar väl inte på såna där sajter eftersom pedofili inte finns med i sammanhanget.

Och dom personer som är under straffålder hamnar inte i nåt registrer så att man vet att dom dömts för sexövergrepp på barn.

Sen en sak som skrevs att man skulle kasta sten eller ägg mot pedofilers hem. Det drabbar inte bara pedofilen utan även dennes familj. För är det en vuxen person så är det möjligt att h*n har man/fru och kanske även barn. Och trakassera en pedofil i det fallet så trakasserar man även dennes barn och då är man inte så mycket bättre än pedofilen. För barn ska inte råka illa ut för nåt som deras förälder gjort.

Sen den sajt som lagts ut adress till bryter mot lagen.

ProCanis
0

Pedofili är en läggning som inte försvinner, det är som att försöka få en b*g att bli som alla andra igen. det går inte. Man kan skrämma eller hota en pedofil tll att inte tänka i dom banorna men man kan inte göra den "frisk" genom att få den att glömma eller få domdär tankarna att försvinna. Många pedofiler förstår inte ens att vad dom gör är fel. Många pedofiler tycker till och med att man ska ha pedofili lika öppet och jämställt dem homosexualitet. Vi har en sån pedofil som har en egen blogg till och med ( http://alex.pedofil.se )
Mannen som blev uppmärksammad som barnskötare på en frskola och sen försvann.
Den åsikten dom har är svår att ändra på hos såna personer. Man kan försöka men man kan aldrig veta om dom verkligen genomgått förvanlingen, att dom verkigen förstår att det är fel eller om dom ljuger för att andra ska tror att dom har blivit "bra".

Att hänga ut pedofiler på den hemsidan tycker jag är helt rätt,
- Tyvärr. Hellre har jag koll på vart dom finns än att låta dom vara helt anonyma och kanske få ett återfall med mina barn.

Jag tror att den hemsidan har relativt bra koll på vilka fall som kan vara oskyldigt dömda. dom skriver ju om flera där som är återfallspedofiler, såna som har gjort det flera gånger.. det kan knappast vara oskyldigt på något sätt.

Tycker du synd om dom? buhu nu ser alla var dom bor dom stackarna? eller vadå? Säg att du har en lillasyster som är 4år och brukar gå ner till en grann- kille/man som bor i samma hus och vara där under dagarna… Vi säger att jag är din kompis och jag vet vad din granne heter, ser hans namn i listan på hemsidan. Om jag förstår dig rätt så vill du då alltså inte att jag ska berätta för dig att han finns med på listan som pedofil? det gör alltså inget att din lillasyster kanske sitter och.. gud vet vad han gör med henne?
dom är otroligt  bra på att ta sig in i en barn hjärnor och manipulera.

Klart det finns måånga fler pedos än dom som finns på listan. För o inte tala om alla dom aldrig blir fällda…

Sen tror jag att dom är medvetna om vilka personer dom hänger ut. dom tar nog inte bara vilka som helst och skriver upp i listan. Dom kollar säkert upp saker o ting först.
Visst är det olagligt. Men se det från den ljusa sidan. Dom gör ju samhället en tjänst! :-) både psykologiskt och ekonomiskt. =)
Vi vanliga föräldrar och barn kan kolla i listan så vi har koll på dom små krypen och hålla oss borta från dom och på så sätt kanske antalet pedofilövergreppminskar och där av minskar kostnaderna som kommer till när någon råkar ut för övergrepp, i form av utredningar, myndigheter, psykologer, läkarkostnader. Pyskologkostnader för den dömde. Glöm inte barnets lidande..

ANNIA
0

ProCanis är det mig du menar. Nej jag tycker inte synd om pedofiler. Däremot deras man/fru och deras barn.

Jag tycker ändå att man ska ta hänsyn till deras familjer/anhöriga för dom har inte gjort något fel. Och deras barn behöver inte mera skit än vad dom troligen får i alla fall från dom i närmaste samhället.

Hur kan sidan veta vilka som är oskyldigt dömda. Är dom dömda av domstol så är dom dömda av domstol. Och du tycker sidan gör samhället en tjänst. Hur tror du ev barn till dom blir behandlade i samhällena dom bor.

Du vill rädda barn, men pedofilernas barn tar du ingen hänsyn till. För mig är alla barn lika mycket värda.

Och nej jag behöver inte tänka mig en 4 årig lillasyster. Jag har själv varit utsatt så jag vet vad det vill säga.

ANNIA
0

Glömde kommentera en grej. Du procanis skriver att man kan hålla barn borta från pedofiler så man kan skydda dom. Ja från dom som är uppsatta på listan, men då den långt ifrån innehåller alla pedofiler eller andra personer som begår övergrepp mot barn så finns risken att du i strävan efter att skydda ditt barn utsätter det för större fara.

För vet du vart en pedofil bor så att du håller ditt barn närmare hemmet så kanske du rent av har en ännu värre bara i huset bredvid som inte blivit upptäckt. Det går inte att se på en person om en person kommer förgripa sig på ett barn.

Bästa sättet att skydda barn är att hålla koll på vad dom gör och vilka dom umgås med och se till att lära känna barnens lekkamraters föräldrar. jo och lära känna all personal som ev finns runt dom på dagis/fritis/skolor.

Emaljoh4
0

Jag har funderat på det här med VARFÖR pedofiler våldtar folk!

Jag tror inte det beror på det sexuella, det beror på makt enligt mig.

En pedofil våldtar en annan för att ha makt över en annan människa. Det är ha makt pedofilen vill åt, inte att avkåta sig (eller vad man ska kalla det). Sen finns det såklart undantag som med allt annat… och detta är mina funderingar. Jag tror att det är såhär.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

oh-la
0

i sverige tvångsstereliseras ingen. idag anses tvångssterilisering vara ett brott mot mänskliga rättigheter. i Sverieg slutade man med tvångssterilisering under mitten av 70-talet.

lusten sitter heller inte bara i bollarna. djur som kastreras har fortfarande kvar sin förmåga att para sig, och gör det också om de får chansen. det är inte bara i könskörtlarna som hormon bildas. testosteron bildas t.ex. även i binjurarna.

sedan tycker jag att det är hemskt spännande att en pedofil i detta sammanhanget är en äldre äcklegubbe, även om det antagligen finns lika många kvinnliga pedofiler som manliga. tyvärr uppmärksammas inte de kvinnliga lika mycket eftersom de anses mer "okej". de är också mer svåra att komma åt. ofta bortförklarar de kvinnliga pedofilerna sin läggning med att de "lär upp" sina offer. att de gör dem en tjänst.

man måste också förstå att det finns väldigt många orsaker till att en människa begår den här typen av övergrepp. väldigt vanligt är att personen ifråga sjäv varit utsatt för övergrepp som barn och därför har en skev bild av sex. många gånger kan du genom terapi och medicinering få en pedofil att inse att det den håller på med är fel och att det inte är okej att uttrycka den här typen av känslor.

det som är lurigt med att hänga ut folk är att man inte bara hänger ut den dömda pedofilen. du hänger även ut den dömda pedofilens familj. att vara barn till en dömd pedofil är nog svårt även utan att pappa eller mamma blir uthängd på en sida med adress och personnummer. har ni sett reklamblader med fingeravtrycket och den lilla barnhanden? under fingeravtrycket står ordet "dömd", och under barnhanden ordet "straffad". ett bra exempel på hur fel det slår när sånt här händer är mordet på Therese. tjejen som blev ihjälslagen i ett svartsjukedrama. vem tror ni blev mordhotad strax efter att förrövarna blev tagna? jo, killens mamma… inte nog med det. på flera hemsidor blev hela hans familj uthängd med både namn och personnummer.

eftersom Sverige är ett såpass öppet land som det är har vem som helst rätt att gå och hämta ut förundersökningar på de alldra flesta brott. är man intresserad för sin egen skull, var så goda, gör en egen undersökning. men att sprida uppgifter på dömda pedofiler på det här viset slår inte bara mot den dömde, utan även mot de i dennes närhet som inte gjort något fel. de kommer alltid få leva med stämpeln "släkt med en brottsling".

[marion69]
0

Det finns kvinnliga pedofiler också, men det finns nog mest manliga pedofiler.

Håller med 83 där lite att man inte bara hänger ut pedofilen/pappan/mannen utan även hans släkt, så man kanske ska vara lite försiktig med det. Men det är ju klart att man vill veta om man bor nära en pedofil ifall man kan få reda på det.

Men framförallt måste man ju undervisa barnen och lära dom försiktighet.

Jag tycker inte synd om pedofiler, men att dom vet om att dom har begått ett stort brott, det vet dom om och jag tror inte dom sitter och hurrar och ler i fängelset.

Utan det har blivit en snedvriden psykiskt defekt eller vad man ska kalla det  i deras sexualitet. Dom får nog lida för sin brott, deras familjer också. Det bästa är att ge dom bra psykiatrisk vård för att komma till rätta med problemet.

MEN det är framförallt barnet och dess familj som lider mest och det ska man inte bortse ifrån. Det är ett fruktansvärt brott att begå mot ett barn, som en dag ska ta över nästa generation!

Hur mår dom barnen egentligen? Får dom rätt vård i dagens samhälle?

Att bli utsatt för sexuella övergrepp är inte bara fysiskt degenerande utan framförallt psykiskt. Man förlorar så mycket av sig själv! Dom barnen kommer att få kämpa extra mycket i livet för att komma tillrätta med sig själv och i samhället OCH i kärleken.

oh-la
0

hur det är med fördelningen mannliga/kvinnliga pedofiler tycker jag inte att man ska yttre sig om. risken är nämligen att det blir missuppfattningar (vilket man ser med strämmande tydlighet inne på detta forum), framför allt hos utsatta barn. om barn går omkring med uppfattningen att en pedofil är en äckelgubbe som försöker lura barn med godis eller löften om att få klappa kattungar kan barnen lätt missa den välklädda yngre tjejen som de leker med på dagis varje dag, eller i värsta fall inte förstå att övergreppen från en kvinna är just övergrepp eftersom ett peddo är en gubbe. inse att att det finns kvinnliga pedofiler likväl som mannliga, sluskar liksom affärsmän/kvinnorär att förebygga att något händer.

sedan tycker jag personligen att man kan skippa alla myter. jag är inte pedofil, jag sympatiserar inte med dem, men jag har sett skräckexempel på hur det kan bli om man inte är öppen för vad det är, även om man inte tycker om det. som sagt, lär man bara barnen att akta sig för "fula gubbar"…

för en pedofil handlar det sällan om våld eller övergrepp i deras ögon. då snackar vi om sadistiska personer, och där får man inte dra ett likamedtecken. en pedofil dras sällan till en ålder, utan till det osuldsfulla, den prepubertala kroppen. de har ofta "fastnat" i ett stadie som för att de har mycket lättare att prata med eller umgås med barn än vuxna. detta kan bero på övergrepp som de själva blivit utsatta för. de gör inte barnen illa i sina egna ögon, utan vill barnen väl. de anser ofta inte själv att de tvingar barnen, utan att barnen är med på det.

man ska också vara enormt medveten om att den absolut största majoriteten av alla övergrepp på barn inte begås av mannen på dagis eller efter ett påhopp i buskarna, utan i hemmets trygga vrå av någon som barnet själv känner som en förälder, styvförälder, nära släkting eller syskon. lägg därför bort myten om fula gubbar och inse att en pedofil kan vara precis vem som helst.

att hänga ut pedofiler på nätet tycker jag är fegt och fel. som sagt, är man intresserad av sådant är det bara att själv gå och begära ut domar. svårare är det inte. att hänga ut dem på ett forum, nej, jag hoppas verkligen att någon plockar bort länken. vem vet vilka andra ufon som hittar den och ger sig ut på jakt? är man beredd att ta på sig det?

Birke
0

#85 Tummen upp.

Insisterar också på att länken tas bort.

ProCanis
0

#80 Det var i princip till alla som kände sig träffade =)

Jag vet inte vem som vill ha barn eller vara tillsammans med en man som är återfallspedofil. Och skiljer man sig och mannen ELLER kvinnan är straffad som pedfil tror jag inte det är lätt för mannen eller om det skulle vara kvinnan, får vårdnad om barnen. Och vitt jag vet står adress till pedofilen och inte ndvändigtvis till familjen.

Jag anser att det är den "friska" förälderns ansvar att se till så inte barnen far illa när den "sjuka" fräldern fälls för något sånthär. Hur kan man bo kvar med en människa som antastat små barn?! eller ens har såna tankar??? Och hur Kan man än mindre tänka sig att låta sina egna barn leva under samma tak som denna människa mer?!

Och som ni säger, vill man utföra sadistiska brott/hatbrott mot en pedofil så kan man gå och gräva fram en lista med såna rättegångar själv.. Det behövs inte en sånhär hemsida till det. Dom som verkligen vill och är benägna att begå hatbrott mot människor behver inte listan på hemsidan för att hitta en pedofil som offer.

Visst kan man diskutera varför dom har lagt ut personnummer dock.
det är ju faktiskt onödigt. Adress och namn räcker.

# 81 "Bästa sättet att skydda barn är att hålla koll på vad dom gör och vilka dom umgås med och se till att lära känna barnens lekkamraters föräldrar. jo och lära känna all personal som ev finns runt dom på dagis/fritis/skolor." <- Det är inte så enkelt. dom är så förbaskat duktiga på att dölja, duktiga på att manipulera. Inte för att man bara ska sk*ta i att ha kontroll =)

ANNIA
0

ProCanis jag kände mig inte träffad. Men du verkar läsa inläggen som så, att alla som är emot en sån sajt försvarar eller tycker synd om pedofiler, därför jag undra.

Titta i oh-la:s inlägg # 85 där det skrivs att dom flesta pedofiler förgriper sig på barn som endera är deras egna eller barn som dom känner.

Hur många barn tror du vill läsa att sin förälder eller annan släkting är dömd för brott och då menar jag oavsett brott. Tror inte många barn vill läsa det. Utan rent av blir att må dåligt av det.
När det sen gäller just sexövergrepp så blir dom då dubbelt drabbad. Förövarens namn och dessutom vet många att pedofiler just förgriper sig på barn i dess närhet. Så då vet många dessutom att dom varit utsatta för det.

När det gäller just barn som blivit utsatta från egen förälder så kan dom även bli utsatta på annat sätt. För många barn kan vara elaka så om dom får reda på ett namn på någon dömd så kan dom mobba dennes barn, då enbart för att föräldern är dömd för brott, för barnet är ju då barn till en brottsling. Så barnet kan även då bli dubbelt drabbad. Först övergrepp sen mobbing.

Visst är det är föräldrars uppgift att skydda barn. Men jag får intrycket att så länge dina barn är säkra så strunt samma hur det drabbar barnen till en pedofil att dom kan bli utsatta på mer än ett sätt.

Du skrev att samhället tjänade på sån sajt. Både psykologiskt och ekonomiskt. Kanske det, men den som troligen får betala högsta priset är troligen anhöriga och då främst barn till en pedofil.

Sen sa jag inte att det var enkelt. Jag sa att det var bästa sättet. För det är det. För en pedofil ser vilket barn som dom kan förgripa sig på och det är ofta barn som verkar vara lite ensamma.
Ett barn där föräldrarna är aktiva i barnets liv är inte attraktiva för en pedofil för det barnet kommer troligen tala om för sina föräldrar direkt vad som hänt oavsett hur litet det är, eller att föräldrarna kommer upptäcka på barnet att det är nåt som är fel. Så att vara aktiv i barnets liv och lära känna personerna runt det tar bort ev manöverutrymme för en förövare.

ProCanis
0

Jag tycker i allafall att hemsidan gör en bra sak, omman bortser frn dethär med personnummrena..

jag tror fortfarande att det är föräldrarnas sak att skydda barnen.

Jag tror det inte är så ofta barn vet vad deras kompisars föräldrar heter. och jag tror inte att för barnen blir så mycket påverkade av dethär som man tror. Det är nogvanligare att barnen och familjen påverkas av att personen blir uthäng i mdia än på en sånhär lista. Listan är för övrigt inte särskild känd. Men hade den blivit kändare, tillxempel hamnat på facebook, inte ens då tror jag att det hade skadat barnen på det sätt du uttrycker det.. Men det som inte dödar en gör en starkare.. =) Eller vad säger man!

#88 "Men du verkar läsa inläggen som så, att alla som är emot en sån sajt försvarar eller tycker synd om pedofiler, därför jag undra." Inte riktigt men ungefär.

Men i vilket fall så är dethär en åsiktsfråga. jag tycker det är rätt.. Man borde ha en bra kontroll på vilka pedofiler som hängs ut kanske.. kolla upp saker och ting lite extra kanske.. då hade man haft chansen att kanske välja att inte ha med pedofiler vars familj har störst chans att bli utsatta.

Nädu Annia! det hjälper inte särskillt mycket att försöka lära känna sina omgivande vänner och bekanta.. Och det behöver inte alls vara Någon från egna familjen som är förövaren.. Men om det är en familjemedlem, tror det hjälper än mindre om du lär känna denne, kanske tvärt om hamnar du  dennes fälla.. du börjar lita på människan mer, han eller hon vinner ditt förtoende, sitter barnvakt åt dina barn och PANG säger det så har denne tallat på din unge :-) Om han eller hon hade varit med på listan, hade du inte varit glad då om du hade sett hans namn där, hade du inte då tänkt i såfall att "vilken jvla tur att han finns med på listan annars hade jag begått misstaget och anförtrott mig med mitt barn till honom ont anandes om vad han/hon kunde ha gjort" Jovisst finns det väldigt kloka barn som berättar allt för sina föräldrar, men om du läser igenom listan hittar du till och med ett listigt kräk som varit och tallat på en SOVANDE unge.. det lät nästan på dig som att, om man har en unge som…nä jag ska inte fortsätta argumentera dethär med dig, det leder ingen vart =)

ANNIA
0

När det gäller barn så visst i första hand föräldrarnas sak att skydda dom, men vi andra har även vi ett ansvar att inte skada, inte när vi har ett val.

Jag tror tvärtom, att de flesta barn/ungdomar (åtminstone som jag känner nu ) så vet dom vad deras kompisars föräldrar heter. Likaså som när jag växte upp så visste vi.

Visst är det värre om det kommer ut i media. Men idag är nätet en sån vanlig sak i allas liv så det sprids där och visst påverkas barnen.

När det gäller kontroll av pedofiler. Visst jag har inget emot kontroll av dom, men då ska det vara polisen som har det. Så dom vet vart dom bor, kanske även andra former som tex fotboja som kan följa en pedofil live så att säga så dom vet vart dom finns. Men det ska som sagt då skötas av myndigheter.

Nej det behöver inte vara en familjemedlem. Kan vara scoutledaren eller hockeycoachen eller annan fritidsperson, men det är fortfarande en person som känner barnet och finns i dess närhet. Och visar du att du finns i barnets liv på aktivt sätt så minskar risken. Men vanligast är att det är en familjemedlem.

En familjemedlem kan du aldrig gardera dig mot i förväg för den är just en familjemedlem och den litar du ju på från början just för att den hör till familjen. Det är inte förrän efteråt du vet vad den gjort.

Nej jag har inte läst listan, det behöver jag inte. Jag behöver inte lära mig hur en förövare beter sig. För du missa tydligen sista meningen i inlägg # 80. Jag har själv varit utsatt så jag vet.

[marion69]
0

Var är länken? hittar den inte…

oh-la
0

#91, inlägg #55.

[marion69]
0

länken är borttagen nu

ProCanis
0

#90 Ojdå, hur gammal var du då? Du behöver inte svara på det..

#93 Hela inlägget ja..!

ANNIA
0

ProCanis det är inte det enklaste att svara på för det är två perioder i mitt liv av två olika män.

Första perioden så var jag 8. Och med facit i hand så kan jag inte se att nåt kunnat förhindra det.

Andra var gränsen mot tonåren. Det kunde ev förhindats helt eller i alla fall till viss del. Men mina föräldrar jobbade mycket så dom var inte aktiva i mitt liv då, dessutom var jag i den åldern när jag försökte bryta mig fri från föräldrarna som många gör i den åldern.

Båda var män som fanns i bekantskapskretsen.

Mer än så vill jag inte gå in på.

ProCanis
0

usch fy bubblan..

Kände en tjej för länge sen som var 15, hennes två äldre bröder hade varit på henne när hon var 6år.. hon mindes det som att dom hade fått henne att tro att det var helt naturligt och att alla gjorde så med alla.. :S

ANNIA
0

Jag kommer inte gå in på det som hände mig utan blir generellt.

Det du skriver procanis är nog troligen bland de vanligaste undanflykterna en familjemedlem använder när den förgriper sig på ett barn. Att det är normalt och att alla gör så. Och barnet vet ju inget annat, de som är äldre (syskon eller vem det nu är) "vet ju" hur det funkar. Och det är därför som många aldrig blir upptäckta.

Och det är också därför som en del blir pedofiler själva för dom har själva blivit utsatta när dom var barn och tror att det är helt normalt. Först när dom själva blir fast som dom förstår vad dom själva varit med om.

Nu säger jag inte att alla pedofiler varit utsatta, men en del.

Det som pågår i ens hem när man är barn är ju det normala för barnet, gäller allt. Även tex om man har föräldrar som är alkoholister eller slår en. För barnen är det normalt. Först när det blir lite äldre och börjar vara hemma hos kompisar som den ser att det inte är rätt i det egna hemmet.

ProCanis
0

"Och det är också därför som en del blir pedofiler själva för dom har själva blivit utsatta när dom var barn och tror att det är helt normalt." Det tror jag inte på riktigt dock, men men =)

Moa-16
0

#98 Där håller jag med dig. Klart dom vet att det är fel.

Sophie&Segra
0

Är det någon som anmält han som skriver bloggen som ProCanis i inlägg #79 tipsade om?

Är detta inte olagligt, det han håller på med? Eller är jag ute och cyklar, har kikat igenom hans blogg och blir helt illamående!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

ProCanis
0

Ja fybubblan, han är grymt bra på att manipuler, man får en liten hint om hur "bra" dom kan vara på att vertyga och intala..

Mja.. men pedofil.se är liksom olagligt i sig antagligen och dom är svåra att spåra eller nått..Så det finns ingen möjlighet för polisen att spåra dom, och då blir det antalgigen än mindre lätt att spåra denhär alex.. Det pratade ju om att man frsökt få tag i honom..men han gömmer väl sig så bra..Nä jag vet faktiskt inte så mycket alls om dendär mannen..

Men om jag förstått honom rätt när jag läste hans blogg en gång förut är att han verkar få feedback på sin blogg på något sätt, och positiva såna desutom. Vad är det för några som skickar positiv feedback till honom kan jag undra..

ANNIA
0

Hade inte tänkt skriva nåt mer men.

Visst finns det pedofiler som själva blivit utsatta och därför själva senare begår övergrepp.

Det finns ju faktiskt länder där det är fullt normalt och lagligt att gifta sig med väldigt unga flickor, vet inte hur unga men 10 år i alla fall. Så för alla dom som bor och växer upp i de länderna är det det normala.

Likaså kan det bli för ett barn som blir utsatt speciellt av en nära familjemedlem för det blir så att säga hjärntvättat till att det är nåt normalt som alla gör. Så deras normala spärr mot att det är fel försvinner och då finns risken att dom själva kommer begå övergrepp.

Nu säger jag inte att alla pedofiler blivit utsatta som barn. Inte heller att alla som varit utsatta i sin tur blir förövare.

När det gäller bloggen så jag såg den när den kom ut för det var massvis med skriverier om den var även i tv på nyheterna då. Inte läst den sen dess och tänker inte göra det.

Det som gjorde att jag skrev nu är en sak jag inte tänkte på förut i tråden men som dök upp när procanis skrev om den positiva feedbacken bloggen får.

För den andra sajten där pedofilers namn och adress finns kan få även ett helt annat syfte. Visst föräldrar kan få veta vart dom inte ska bo. Men det är också lika bra lista för andra pedofiler att få veta vart dom bor och kunna få kontakt med dom pedofilerna. Vilket i sin tur kan leda till att dom dömda kan få tillgång till andra barn som redan är utsatta av nån annan som inte är upptäckt. Allt beror på vilken sorts pedofil det är.

ProCanis
0

Ja det är ju ett faktum faktiskt. Smart Annia! :)

Moa-16
0

#101 Men det finns ju inget olagligt i bloggen vad jag såg? Det är ju inte olagligt att "vara pedofil" & ha sjuka åsikter(?) Man kan ju lixom inte vara mördare innan man mördat någon,tex. Och om polisen vill spåra bloggen är det inte det minsta svårt, vad jag vet.

ProCanis
0

Aaa det är ju sant i och för sig.. Mn tänkte, om dom spårar honom via bloggen så kan dom ju i såfall få fast honom, för har fr mig att dom försökte få fast honom men aldrig lyckades, fr han blev väl fälld? eller?

Moa-16
0

#105 Jag vet inget om honom. Men jag tror att polisen lätt kan spåra bloggen om dom skulle vilja det. Så svårt kan det ju inte vara.

ProCanis
0

Jo men det kan vara så att han användr någonslags utlänsk server eller någon annan hst som gör att han riktiga IPadress blir extra svår att spåra…jag vet inte..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.