Pengar
Jag ska samla in pengar för sen ge allt till min hemspråks lärare sen hon ska skicka dom till Pakistan. Så nu undrar jag hur många människor kan man hjälpa dom med 900 kr? Asså i svenska pengar är dom 900 kr men i Pakistan så är det 9000 kr. Så hur många människor?
Säg till om ni inte fattar vad jag skriver
Fråga din hemspråkslärare om hur mycket vad som skulle vara skäligt för en person under en dag.
Det är nog svårt för oss att svara på, eftersom allt även beror på hur dyrt det är i pakistan, beroende på om det är en ensam människa, eller en mamma med barn osv osv.
Men här kommer iallafall en länk som kanske kan ge dig lite information om läget i pakistan.
http://plansverige.org/pakistan?cpo=google_sokord_pakistan&gclid=CIrSnOPzgaQCFQMFZgodkCvOJA
Detta står bl a på deras hemsida:
Nu fokuserar vi på att bygga tillfälliga kök i lägren och dela ut torransoner till behövande familjer. Hälso- och hygienpaket ska delas ut och fler informationsmöten om vikten av renhållning och hygien ska hållas. Dessutom har vi satt upp 3 medicinläger som dagligen besöks av ca 1 500 personer.
#2 aa men hur mycke tror du typ en person behöver
Fråga din hemspråks lärare? 
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Jag kan inte fråga min hemspråks lärare tills onsdag. Och jag pallar inte vänta så länge
10 000 euro elr vad det kallar för är 9000 kr i Pakistan :)
10 000 euro elr vad det kallar för är 9000 kr i Pakistan :)