Försenad mens pga olycka?
Är det vanligt med att man kan få försenad mens pga olycka ? Blev påkörd av en bil för drygt 3 veckor sen ( körde moppe ) och min mens skulle kommit för 3 dagar sen ( vet bara 3 dagar men jag är asorolig :P ) jag bröt nyckelben och fot och fick även ett sår som jag måste transplantera hud till.. tänkte att det kanske kan vara så at mensen kommer försent pga själva olyckan ?
MVH Elin
Ingen aning, bara vart med på en olycka och då blev min mens inte försenad… men om kroppen är orolig eller tänker för mkt på det kan den försena mensen. Äter du p-piller kan mensen uteslutas ibland väl.

Det finns mycket som kan försena mensen, speciellt stress - så jag tror absolut att det är möjligt. Brukar din mens vara stabil? Om inte är det inget att oroa sig för. Vänta tills du är åtminstonde en vecka sen, sen kanske det kan vara dags för graviditets test om du tror att det kan ha ngt med sakn att göra.

Är du orolig över att mensen inte kommit som du skrivit så är dte antagligen problemet. Är ajälv 13 dagar sen nu men inte orolig=P
Okejj , jaa jag har varit mycket orolig! blir rädd för att jag skulle vara gravid , men har inga symtom för det
MVH Elin

Stress kan helt klart rubba mensen lite… och det är ju en väldig stress för kroppen att vara med om en sån olycka. Skulle nog inte oroa mig allt för mycket om jag var du, men om du skulle känna dig tryggare av att göra ett grav-test så gör det. :)
Tur att det gick någorlunda bra(?) förresten!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Vill du vara helt säker på att du inte är gravid så ta blodprov.
Kan 'ven säga att jag tar pencilin , heracillin
MVH Elin

#7 Tar du p-piller så kan dem sluta funka, gäller nog alla pmedel emd hormoner.
Jag tar inga piller.
MVH Elin

#9 Ring och fråga sjukhus eller sjuksköterska om det kan bero på pencillinen.
Gjorde grav test idag o det var negativt :)
MVH Elin

#11 Skönt för dig :)

#11 Vissa visar negativt på grav test fast dem är gravida sedan 5 månader tillbaka.
Jag tror att din mens är försenad pga traumat (olyckan).
Precis samma sak hände mig för snart 2 år sedan. Var med om en bilolycka och min mens blev hela 2 veckor sen (tidigare kom den alltid på den exakta dagen).
Under dem två veckorna hade jag ringt och bokat tid på ungdomsmottagningen för att göra gravtest och abort eftersom jag var säker på att jag var gravid eftersom min mens aldrig kom.
Men så dagen innan jag skulle dit så kom den äntligen. Kan ju säga att en stor våg av lättnad sköljde över mig och jag kände mig helt plötsligt 5 kg lättare. Haha :)
Så jag tror inte du behöver vara orolig, chock, stress och psykiska påfrestningar kan försena mensen. Den kommer nog snart ska du se!