Tjej eller kille?
Halloj
Min klädstil är ju ganska killig, om man säger så. :P Stor T-shirt och trekvartsjeans. Och mitt hår är uppklippt och går ner till ungefär samma höjd som hakan.
Och jag får höra säkert minst en gång varje gång vi är ute någon stans i affärer eller så att jag är en kille, fast jag är en tjej.
Som t.ex idag så sa hon nere på posten till min far 'Ja ha, så du har tagit med dina två pojkar (jag och min lillebror) så dem kan hjälpa dig med packetet'. Och tanten (hehe :P) i garnaffären sa en gång till mig 'Jag tycker det är bra att du håller på med garn fast du är kille' Då sa jag ju till henne att jag var tjej. Fast hon är säkert senil, för man får dock höra den maskolina formen i alla fall. Kan fortsätta med fler exempel, men tror inte jag orkar skriva fler och ni orkar nog inte läsa hur mycket som helst heller. :P
Måste dock erkänna att jag blir lite smått sårad när folk kallar mig kille, för i mina ögon är jag en tjej. Men börjar bli så smått van vid det, så har slutat rätta folk, för dom får tro va dom vill, tycker bara synd om dem, att de inte kan se skillnad på en tjej och en kille ;)
Händer det att folk byter kön på er med? Eller kanske bara jag som får stå ut med det?
Visste inte var jag skulle sätta tråden så den fick komma under 'Egna berättelser'. Annars får någon flytta på den.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Det hände med min kusin. Hon klädde sig som en kille och hade kort hår och en del överviktig också. Hon tyckte inte dte var kul. Hon är 5 år yngre än mig. =)
#1 Utgår från att du är 91:a efter som du heter viktoria91, så om din kusin är 5 år yngre än dig så är hon 96:a precis som jag, hihi ^.^
Men alltså när jag går i bara T-shirt (och byxor förstås ;)) så tycker jag ju ändån att man kan se mina bröst så bra så man ser att jag är tjej, okej det lät mysko, men men :P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

#2 Japp, det stämmer. =)
När vi nyss hade flyttat in frågade min granne mig om jag är kille eller tjej. Jag hade håret uppsatt under mössan… Men SÅ lik en kille kan jag väl inte vara(A) ^^

Har blivit tagen för kille många gånger på grund av mitt korta hår. Även som färdigväxt vid tjugo års ålder och strax innan det trots att jag hade tight linne på mig (personen såg mig bakifrån). Visst kan man bli sårad men jag tog det mest som en kul grej efter ett tag.
Nej faktiskt inte. Tack var kurvorna. Stora byst, midja, bak och lår. Formen avslöjar i mitt fall…

#6 Håller med dig, skönt med former. Mina pattar går inte att missa iaf hur lösa tröjor jag än har. XD
Nej, men i mitt fall så har jag jättelätt för att gå upp. Buhu. Speciellt på vintern :P
jag tror att äldre generationen inte är så vana vid att tjejer kan ha "killkläder" , så dom tar det för givet att det är en kille då..

#9 För mig är det precis lika mycket jämnåriga och yngre som äldre som tar och har tagit fel.
jaså :O
Säger som #10

för några år sedan (hade inga bröst än) var jag på mammas jobb. Och en gubbjävel komin och började prta med mamma.
Gubbe: har du med din son?
Mamma:nej.
gubbe : är det inte din?
mamma: jo.
gubbe: ahhh, oj förlåt.
älskade min mamma i den stunden xD haha
Ingen har råkat säga fel kön om mig, tack vare att jag ser feminim ut, tuttar, långt hår, tighta stuprörsjeans,typiska tjejkläder så att säga. Inge killig alls i utseendet. Fast jag sminkar mig sällan ;)
Jag tycker det finns många tjejer som ser ut som killar, i min skola går det en tjej - man kan inte se om det är en kille eller tjej! Första gångenjag bah "är det en tjej elr kille?"- "Tjej" och jag fick lov att verkligen tänka en gång till, är det verkligen det? Skit skumt :P
Får jag se en bild på dig? Om du vill lägga ut förstås. Nyfiken bara :)
Sminkar du dig?
har hänt en gång att någon sa " e du tjej lr kille?" men de va då jag bara slängde på mig ngt o inte alls hade fixat mig för ajg bara skulle ut med hunden . annars ser man nog att ja e en tjej för jag ofta brukar ha t.ex smycken, smink eller fixat hår osv :P
Det är många som tror att min mamma är en ung kille, ahahhaha.
Hon är nästan 180cm lång, jäättesmal, inga former, kort svart hår och så har hon ofta med sig sin fru som ser betydligt mycket femininare ut, så det är ju inte så konstigt. 
när jag var typ 5 var det 2 tjejer som frågade min mormor om jag var en kille eller tjej. efter det hade jag en lösfläta så ingen skulle tro att jag var kille! xD men jag är och har aldrig varit speciellt tjejig, har alltid tyckt att killkläder är snyggare, hatar tjejiga kläder.. förstår inte varför det bara finns "tajta tosa tröjor" för tjejer, varför ens ha tjej och kill modell på tex t-shirt? vem är det som har sagt att "det" är tjejkläder och "det" killkläder. varför har man storlekarna på barnkläder efter ålder och längd? en gng när jag var liten såg jag en tabell, typ: 158-14 år, 164-16år, vtf! jag blev inte glad, jag kände mig helt miffo eftersom jag var typ 164 cm när jag var 10 år..
dessa konstiga storlekar! jag är nu 184 cm och har svinsvårt att hitta tröjor och jackor som passar, pga: lagom stor runt midjan: för kort rygglängd och ärm. lagom rygglängd och ärm: för stor runt midjan.
och skor! jisses! har strl 43 och det finns inte ett enda par damskor att köpa i stan! :O inte för att jag skulle vela ha damskor men det finns säkert andra tjejer med strl 43 som vill ha damskor!
hopplöst!

#17 Anledningen till att man har kill och tjej mdeller på klädr är att killar och tjejer är byggda olika, tjejer har mer former än killar.
#18 oj men inte alla

#19 Inte alla men generellt sett är dte så och när man gör kläder går man efetr medelsvensson och inte minritetsgrupper.
Jag har alltid umgåtts med killar, alla mina vänner har varit killar och de absolut närmaste vänner idag är killar.
Jag har format mej efter mina brorsor, min storasyster försökte länge att göra mig till en "tjej" men jag har alltid varit mycket mycket mer "killig" av mig.
Har killkläder (hängbyxor breda skor, större tröjor), jag föredrar faktiskt att ha kalsonger framför trosor men det är av den anledning att jag märkt att kalsonger sitter precis där de ska medan hipsters trosor eller trosor överhuvudtaget gärna glider upp och blir smått string, vilket jag avskyr!
Har kört cross i över 6år samt skoter, skjuter och kör skogsskördare, har äckligt lätt att bygga muskler vilket varken mina bröder eller syster har. Så på det sättet är jag mer kille just för att killar ska ha lättare att bygga muskler än tjejer.
Sen är jag väldigt stark mentalt och fysiskt, dominerande och dessutom mer dominant än alla killar/tjejer jag hittils träffat.
Det egentligen enda tjejiga med mig är min kropp.
Och att jag har långt hår, men har ändå fått höra att jag är kille, pojkaktig av mig, att jag ska börja bete mig som en kvinna någongång.
Så du är itne den enda som får höra att du är pojke =P
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
K?nner igen mig v?ldigt mkt i det du s?ger #21 :)
Har ox? j?kligt l?tt att bygga muskler och d?r ?r kl?dproblemet igen, damtr?jor ?r f?r sm? i ?rmarna men lagom stora annars… ?r j?kligt bredaxlad och s? damtr?jor sp?nner j?kligt ?ver axlarna, inte sk?nt!
Fast att vara dominant/starkt mentalt spelar ingen roll om man är kille eller tjej.
Jag är själv likadan, likaså min mamma.. 
#23 Är också bredaxlad, ett väldans problem det där att för enkelt kunna bygga muskler =P
#24 Men om man tänker såhär:
Killarna ska ju vara den som beskyddar, vara stark och står upp för sin tjej.
Vad jag fått lära mig iaf.
Men i mitt fall är det jag som är killen på det planet då jag får stå upp för min pojkvän samt vara den som river åt i näst intill alla fall.
Om man tänker utifrån detta så är det helt klart mer "killrelaterat" än tjejrelaterat =P
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
När jag tänker efter så har jag nog något bredare axlar än vad de flesta tjejer har, men byggamuskler, vet inte tror inte jag är så speciall bra på det. ^^ Fast även om så gillar jag strax mycket bättre killmodeler än vad jag gillar tjejmodeler i kläder.
Jag ser nog generallt ganska feminin ut, även om jag har en ganska könsneutral klädstil (jeans, converse, långa skjortor). Men däremot sminkar jag mig inte så ofta, och har under en längre tid haft väldigt kort hår. Så en gång när jag jobbade i kassan i en butik, var det några som frågare om jag var tjej elller kille :P Hade då dessutom en ganska stor jobbskjorta på mig, och då ser man ju inte så mycket "former", speciellt inte när man sitter ner… Men jag tycker sånt generellt bara är töntigt! I mean, varför MÅSTE man veta om någon är tjej eller kille? Alltså det finns ju de som till och med väljer att inte könsdefinera sig, och det måste man ju liksom respektera :-)