när är det "för tidigt" ?
hej,
jag vill veta vad eran åsikt är om när man "kan" ha sex med en person. hur länge tycker ni att man ska ha kännt varann eller hur länge ska man ar vart tillsammans ?räcker det att man litar på sin partner och gillar det otroligt mycket ?
jag har precis skaffat min 4e pojkvän, jag gillar honom sjukt mycket,han får mig att skratta och allt är perfekt. jag vill ha sex med honom trots att vi vart tillsammans i en vecka. är det för tidigt? i alla mina förhållanden har det gått skit, i två av tre var han otrogen, så jag hoppas verkligen att detta ska funka! är så fruktansvärt rädd att bli lämnad, vill inte bli utnyttjad ju… pratade med min killkompis innan då jag ville ha en killes syn på det och han sa att han tycker att man ska ha vart tillsammans i ca en månad och träffats minst 5 gånger. han säger att man ser på en kille när han inte är seriös och bara vill ha sex, att han är extra gullig och frågar mkt om ifall man är oskuld osv. asså jag blir sååå paranoid.. hjäälp ? VAD TYCKER NI!

Man ska självklart gå på vad man själv känner för. Men, mitt tips är att du låter det gå några dagar och kanske t.om pratar med din pojkvän om hur du känner för just sex.
Jag var oskuld innan jag träffade min "första" pojkvän. (har haft 1 innan, men det höll i en månad och jag var inte kär) Vi hade känt varandra i ca 1½ månad innan vi blev tillsammans. Sen tog det ytterligare 2 veckor innan vi hade sex. Är jätteglad för att jag väntade, för det kändes verkligen rätt! Nu har vi varit tillsammans i lite mer än 8 månader.
Så mitt tips är att vänta litegrann iaf. Men om du ändå känner för sex så go for it! ;)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Man ska göra det som känns bäst för båda, för mig har oftast sex lett till ett förhållande och det har fungerat bra. Har varit tillsammans med min pojkvän, och nu även sambo, i två år och vi hade sex första gången vi träffades.
Jag tycker att ni borde vänta lite till, tänk om han är likadan som dom andra. Men om allt känns rätt för båda så kan ni ju ha det. Så länge allt känns bra så 
Hur gammal är du?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Beror lite på ålder och mentala mognad osv, men känns det helt rätt och ni har gått igenom hur ni ska hantera alla ev. nackdelar (könssjukdomar/graviditet bland annat, tänk på att risken finns alltid, oavsätt preventivmedel) så go for it! ;)
En vecka är kanske lite tidigt för att veta hur seriös han är så jag personligen hade nog väntat, men det är samtidigt svårt att säga när man aldrig träffat killen. Hur ser hans relationshistoria ut, har han haft seriösa förhållanden innan? Är han oskuld?
/Isa

jag hade det första gången när jag var 14. vi hade nästan varit tillsammans i 7 månader då. det var bara 2 dagar innan vår 7-månaders dag ^^
#3 det är just så jag tänker…. jag är 17 detta året och han fyller 20.
#4 japp, har både ppiller och kondom så det är safe ;) han har vart tsm med 2 tjejer innan, och de är dem han har haft sex med. vill vänta för att andra tkr det men ändå vill jag ha sex med honom men vill inte bli lämnad. åååh -.-
#6 Men tänk på att p-piller inte är 100% säkra, och kondomer kan spricka. Visserligen är det ytterst sällan, men bara så man har det i bakhuvudet:) Hur låter han när han pratar om sex och liknande? Pratar han om det ofta? Hur pratar han om erat förhållande? Om ni nu har hunnit gå igenom det under en vecka.
/Isa

6#
P-piller är oerhört säkra 99,8% typ. Men dom skyddar inte mot könsjukdomar. :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
#8 99,99 är det.
#7 #8 #8 jag vet det med kondom och p-piller :) loooovar att jag är försiktig ;) han har snackat om det , och frågat saker och så, men man vill ju ha sex med den man gillar ellerhur?. men han är verkligen så att han säger att han vill vara med mig livet ut (vet vad ni tänker,"fortiskärlek") och han är jättegullig mot mig och ja mår verkligen bra, ellr a iaf nästan men det finns fler problem.. . kanske ska ta hem honom i veckan så att mamma och pappa får träffa honom så kanske det blir lite lättare.
Jag hade sex med min nuvarande pojkvän någon vecka innan vi blev tillsammans, och då hade vi bara känt varandra drygt 2 veckor. Jag är 17 (fyller 18 i spetember) Han är 22 (fyller 23 om en vecka)! Det har känts nästan bra att vi hade sex innan vi blev tillsammans.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#11 joo :D roligt :D
Man väntar tills det känns rätt helt enkelt :)
Tycker 2-3 veckor känns lagomt men ser inget fel med att göra det tidigare :) Det beror på hur man känner ^^
#13 jadå :)
#11 Precis så var det för mig och min nuvarande också, precis samma åldersskillnad (fast jag är ett år yngre än dig och min sambo ett år yngre än din pojkvän) och vi har varit tillsammans i över två år. 
Kul 
Hoppas det håller länge för oss också, har varit tillsammans 6 månader typ 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
min åsikt är bara att om ni båda känner er redo so go for it!
Hoppas då att du är över 14 annars kan det kännas för tidigt (min åsikt)
Vänta tills ni båda känner er riktigt redo. Det är skillnad på "Jag vill ha, jag känner för att ha" och att vara redo på riktigt. Men när du väl är redo är det bara fantasin som kan stoppa er. 
Jag väntade i nästan ett år i mitt förhållande innan vi hade så roligt som sex bara för att se om min pojkvän var äkta och kunde vänta på tills jag var "redo" men det verkar han vara eftersom det fortfarande är bra mellan oss.

Man har sex när man är redo, finns ingen grej att efetr en speciell tid är det ok.
Jag själv förlorade oskulden med min nuvarande sambo innan vi var tsm. Dagen innan vi varit tsm i 6 månader fick han veta att han tog min oskuld.