Fan asså...
Måste bara skriva av mig lite…Jag har inte skärt mig på snart ett år,men så hände detta.
Jag och min kille vi är beroende av varandra sms:ar hela tiden,vi kan sitta och snacka i telefon i nästan 5 timmar.Och nu denna veckan då vi båda har lov (vi går i olika skolor men dem ligger inte långt ifrån varandra) har vi varit nästan varje dag men idag så ringde hans pappa och sa att han var matförgiftad och var på sjukhuset.Han var inlagd på intensiven (Både han och jag har diabetes,därför ligger han på intensvíven)
Iaf så blev jag väldigt orolig och lite rädd…Och under dagen har jag också lyckats bli ledsen (utan honom är jag liksom mer känslig för att bli ledsen osv) och så iaf kände jag den där känslan som säger "skär dig så blir allt bra!" men jag hade lovat min killa att inte göra något dumt.Så jag slängde i mig 3 citodon för att få mig lugn.Vilket fungerade men ändå liksom så kunde jag inte motstå att skära mig (har varit på gränsen många gånger sen jag slutade att göra de)
Så jag skärde mig,och nu efteråt så visst jag är mycket lugnare men ändå lite rädd för vad han kommer säga sen när han ser mina sår…Och sånt.
Ville bara skriva av mig…inget annat,skriv någon kommentar om du vill men ja,jag skulle säkert berättat detta för min kille (han är den ända jag kan prata om sånt här med) men som sagt kan inte.Ville bara ha någon som lyssnade.
Tråkigt att höra att skärning blivit lite som en drog för dig. Eller jag tycker att det låter som det utav din text du skrivit.
Finns det ingen möjlighet för dig att besöka honom på sjukhuset?
Förstår att det känns jobbigt för dig. Men var får du tag i citodon?? (Det är en väldigt stor dos också, 3stycken)
Det är ju att fly ifrån sina känslor, att bedöva dom. Dina känslor kan du aldrig bli av med. Det finns bara utvägar att ta itu med dom. Att bli sams med sina känslor. Likväl när man skär sig, så är det också för att bedöva.
Man behöver en kanal för sina känslor,ett utlopp, det behöver alla. Ibland väljer vi fel kanal. Det är inte konstruktivt. Ibland kan det vara bättre att bara sätta sig ner på sängen och vara helt ärlig mot sig själv och fråga sig själv:
-Ok, jag mår piss just nu. (acceptera)
Vad göra åt det?
Det bästa jag skulle kunna föreslå som inte är negativt och som skapar bara nya problem är att:
-Analysera dig själv. VARFÖR mår jag så här? Vad kan jag göra åt det så att jag inte mår sämre?
Fundera över ditt tankemönster om det är negativt eller positivt.
Skriv av dig i dagbok eller här hos oss
För när du delar med dig, så känner andra igen sig och det skapar en positiv reaktion i form av att du får feedback, nya vänner och vänner som VILL lyssna på vad du har att säga.
Låt inte det negativa inom dig styra dina val här i livet. Se dig själv som Herre över ditt eget liv och att du vill ditt eget bästa. Se det som en styrka även om du känner dig ledsen eller negativ.
kram
#1 & 2 Citodon hittade jag hemma brukar ta 2-3 st tabletter när jag känner mig så (inget bra jag vet och jag ska sluta med det).Jag har många gånger tänkte och analyserat mig själv,de brukar oftast bli värre.
Jag började med att skära mig och sånt för att jag hade blivit mobbad av många och under en väldigt lång tid.Har nu byt skola och går om en klass pga att jag inte orkade bry mig om skolan när jag var mobbad.och sånt.
Gammla vanor jag inte blir av med bara…
Han får komma hem snart så igentligen är de lugnt,men liksom hade de vart tvärt om hade han oroat sig lika mycket…
Du får gärna prata av dig här hos oss. Ibland om man ibland inte själv har förmågan att analysera sig själv utan att må sämre, så kanske de är bättre att prata med någon som kan ställa dom rätta frågorna, så att du hittar svaren inom dig.
Oj, det kanske lät avancerat det där.. jag menar, ibland kan man känna sig handlingsförlamad och inte kommer fram till något själv. Då kan det vara bra att prata med någon annan som ser klarare och kan hjälpa till.