Kan inte äta kött.. :/
Jag känner mig typ, onormal .
För jag kan inte äta kött..
alltså det ända jag kan äta som räknas som kött, (allt med ögon) är kycklingfilée.. inte heller ägg, mjölk eller något annat från djur.
när jag var liten åt jag allt kött tror jag, men sen när jag va ca 7 slutade jag äta fisk, sen köttbullar och korv, sen biff osv. nu är jag 14 och äter typ inget kött alls,
alltså jag KAN INTE äta, det känns jättesegt i munnen och när jag ska svälja så känns de som om jag kvävs och ska kräkas.. :O Jag får ju inte i det jag behöver heller när jag inte äter kött, mjölk,ägg osv. och därför e jag väldigt mager o så..
Det började med att jag när jag var mindre kollade på hur man slaktade djur o sånt och tyckte det var riktigt synd o så, men då åt jag inte ägg eller drack mjölk (förutom o'boy men nu dricker jag inte de heller) så efter det åt jag inte kött alls typ. tycker att det luktar gott men jag kan verkkligen inte få ner det, får kräk känsla i hela huvet o halsen o spottar ut det direkt. :S
någon som vet vad jag kan göra? .. för jag vill ju kunna äta kött precis som alla andra.
Vadå onormal! Du kanske är vegetarian i blodet 
Ät inte kött om du inte gillar det. Byt ut det mot bönor och andra proteinrika måltider.
Min äldsta tjej ville bli vegetarian och hon slutade äta kött. Men jag tror man måste vara väldigt påläst för att få i sig allt det man behöver.
Hon fick järn och zinkbrist vilket resulterade i håravfall och trötthet, så vi skickade henne till läkaren. Hon hade nära på anemi (Blodbrist) pga av järnbrist.
Jag stöttade självklart hennes val att bli vegetarian, men om priset ska vara att hon mår dåligt, så tycker jag nog att man ska tänka efter en gång till. Idag mår hon bättre och äter kött igen. Hon kanske blir vegetarian senare igen, när hon är mera påläst och att hon vet att hon får i sig alla näringsämnen.
Vet du om du har någon näringsbrist? har du varit hos läkaren och så?
#2 vi har itne varit hos läkaren eller något.
#3 alltså både och, innan var det mest för med tanke på djuren men nu tänker jag inte på det utan kan lixom inte svälja köttet/ägget alltså det känns som om jag kommer kräkas när jag har det i munnen :S
Oj! Om du vill ata kott, gor det! Det finns kott som inte blivit slaktade lika groteskt som andra marken.
Och som andra sagt, om du vill leva som vegetarian sa bor du lasa pa ordentligt och ev besoka en doktor sa du inte blir dalig!
Man kan leva ett liv utan diverse kott. Det gor jag av diverse anledningar, lever i princip endast pa kycklingfile 
#2 jag har varit vegeterian sen jag var 11 eller något (är 14 nu) Jag mår jätte bra har inte alls läst på eller något, och jag har precis varit hos läkaren och kollat mina värden och dem var helt normala.
tror inte alls att man behöver läsa på för att bli vegeterian, iofs var min bror redan vegeterian innan mig och nu är hela min famij vegeterianer så det föll lixom naturligt för mig :))
Lite of topic kanske
#7 Men då har du ju hela familjen som störar dig och även ett par föräldrar som vet hur man lagar vegetarisk mat så du får i dig allt, det verkar inte trådskaparens föräldrar veta men självklart ska det inte behöva vara svårt att vara vegetarian. Men lite bör man nog kunna och inte bara sluta äta kött helt plötsligt, man måste ha något som ersätter näringsämnerna och så som vi får i oss via köttet som är livsviktigt.
Bönor och linser är bra att äta istället för kött.
lovisa
Om jag minns ratt sa ska notter vara en valdigt bra ``ersattning`` av kott da de innehaller protein,omega-3 och massor av annat som jag inte orkar rakna upp.
Jag vet inte till 100% men jag har formig att det var sa i alla fall!
Jag är vegetarian :) varit det hela mitt liv för mina föräldrar är det. Jag vågar inte ens smaka på kött! Jag har vågat smaka kokt och stekt ägg men vågar inte svälja det haha! Allt sitter i huvudet.
Jag är heller inte ett dugg påläst, äter precis det jag vill och känner mig inte tvungen att äta bönor, linser m.m - äter det sällan (om inte det serveras i skolan förstås) men mår ändå bra osv. äter inte några extra vitaminer och piller osv. - Köper halvfabrikat från Hälsans Kök och andra märken som finns i ex. ICA, Konsum, (överallt) + lite andra saker som finns i Hälsokosten.
#7 Jättebra att dina värden är ok, då får du i dig allt du behöver :)
Jag är vegetarian och har varit det i drygt 3 år nu och det fungerar bra, det finns faktiskt väldigt mycket bra ersättningar för kött
gå in på vegan.ifokus och vegetariskt.ifokus, där kan du säkert få mycket hjälp och stöd!
/Isa
Jag tycker också kött är äckligt! Jag hatade känslan av det i munnen och att man satt och åt döda plågade djur, så jag slutade helt enkalt äte det. Är vegan sedan nästan ett år och har varit vegetarian sen jag var 11 (är 17 nu). Jag mår jättebra, mycket piggare och gladare. Vet inte om det sitter i huvudet eller i mina ändrade matvanor, men det känns bättre!
Man behöver inte läsa på så jättemycket. Man behöver bara veta vad det finns i kött som man behöver och sen ersätta det med något annat ;)
Hoppas det löser sig för dig :)
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Jag är också vegetarian :). Jag äter extra vitaminer för att jag bli lätt förskyld annars. Jag har också varit till doktorna och tagit blodprov, för jag har varit sjuk länge. Nu äter jag vitaminer och mår bra :).