Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 6916 ggr
[marion69]
0

Syskon

Jag har haft tur som har två tjejer som nästan aldrig bråkar med varandra, utan dom är mer som bästa vänner.

Dom kan söka tröst hos varandra, skratta med varandra och åt varandra.

Hur har ni det med syskonrelationerna?

Kommer ni bra överrens eller är det mycket bråk?

Faidra
0

Jag har två systrar. En som är 13 månader yngre och ensom är nästan 3 år yngre än mej.

Vi bråkar om typ allt, nästan hela tiden, men ibland är vi jättebra kompisar. Jag tror egentligen att vi bråkar för att vi är för lika. Jag menar; vi är alla tjejer, ganska nära i ålder och en del gemensamma aktiviteter. Tex rider vi alla 3, och därför åker vi på 2 ridläger per år tillsammans. Fast mina systrar spenderar mer tid med varandra, för att de rider på samma ridskola, och jag på en annan. Dom är i stallet varje dag efter skolan, och där träffar dom ju varann ganska mycket.

KadjaNina
0

Jag har två systrar och en bror. Vi kommer jätte bra överens. Det är sällan som det blir tjaffs. Men det kan bero på att vi alla har mognat. Förut bråkade vi hela tiden. :P

[marion69]
0

Jag bråkade mkt som tonåring med min äldre syrra. Vi höll på nästa strypa varandra en gång, men idag som vuxna, har vi jättebra relation.

emelie92
0

Jag har tre bröder och vi har en syskonrelation, inte direkt kompisrelation. Vi bråkar ofta, men blir snabbt vänner igen. Sedan har vi grymt olika intressen.

destroyed
0

Väldigt mycket bråk mellan mej och mina syskon men mina syskon kommer väldigt bra överens.. men det är för att det är sån stor åldersskillnad emellan. Jag är ju nästan 10 yngre än min syster och 7 år yngre än min bror. de har ju bara 2 år emellan varandra så de hängde ju med varandra överallt typ..

Stephanie-D
0

Jag har en äldre bror (18 år) och vi har väl en rätt så typisk syskonrelation, vi bråkar väldigt mycket men vi kan också vara väldigt snälla mot varandra.

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Kaninisen
0

#5 Hur känns det att ha så mcket äldre syskon? Jag är själv mycket äldre än min syster och bror. Stackars mig, jag kommer ju vara gammal när de är 20 typ?

beeellaah
0

Jag har en stora syster och en storebror.
 jag och min storebror som är 17, bråkar inte jättemkt. men när vi väl bråkar så bråkar vi rijält!. har är mkt större och starkare än mig, så när han slår mig kan man lika bra sätta sig ner och låta en slå en. Då han slår väldigt hårt, så man trillar! Men när vi inte bråkar Är vi väldigt bra kompisar. Vi kan sitta och spela tvspel en hel dag. elr bara skämta och skratta med varandra :D

Min stora syster som är 15. vi berättar allt för varandra. Det finns inget om mig som hon inte vet. Men när vi bråkar kan vi stå och skrika på varandra en halvtimme. sen drar vi varandra i håret och lite sånt :s .

MEN JAG ÄLSKAR DOM ÄNDÅ :D

destroyed
0

7# rätt ensamt eftersom jag fick aldrig vara med. De var ju ute jämt på saker ihop men ville aldrig att jag skulle vara med. Hela tiden så sa alla när du blir äldre så ändras det men nu snart 10 år senare så är det ingen skillnad. Jag är 18 iår och får ändå aldrig hänga med på resturang, bio eller resor. Sen är det konstigt också på det sättet att jag aldrig kan prata med dem om någonting heller för att de är så mycket äldre så de förstår ingenting känns det som men när man väl snackar så känns det rätt bra. Min bror är ett ekonomisnille och har hjälpt mej mycket med budgeten och annat. Min syster har jag bara användning av med det praktiska  typ bilar och hästar… Jag ser dem inte som syskon pga det eftersom jag inte känner dem. Vi ses bara när det är någon stor grej eller när mamma vill att vi kommer och äter familjemiddag och då är det väldigt spänt mellan oss alla.

KadjaNina
0

#7 Vet att det inte var mig du frågade, men mina syskon är ganska mycket äldre än mig. Min äldsta syster är 13 år äldre än mig, min bror 10 år och min andra syster 7 år.

Tycker att det funkar bra. Även om det är en stor ålderskillnad så upplever jag att vi har en blandning av syskon/kompis relation. Iaf när det gäller mig och min syster som är 7 år äldre. Men det kan vara för att jag är så mogen för min ålder och hon lite yngre.

Ibland har jag känt mig lite utanför eftersom att vi bara är halvsyskon, men det är en annan femma. :)

Sweelin
0

Jag hatar min bror. Punkt

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Vargnatt-]
0

Det har aldrig varit mycket bråk mellan mig och mina syskon, kanske är för att de är så mycket äldre än mig, ja förutom lillebror då, han är mycket yngre istället :). Mina äldre syskon är över 30 nu, jag är 21 och sen lillebror på 7.

jessi_twini
0

Jag älskar mina syskon!

Förutom en utav mina bröder.. Alla mina syskon har flyttat hemifrån förutom honom.. Vi bråkar ganska ofta.

emms
0

Har massor av syskon! 4st ;) Ett helt, två halv och ett lådsas :P

Hel: Det är 2 års skillnad mellan oss, han är äldre. Vi bråkar inte så mycket längre. Vi bara tjaffsar ;) Men han är väldigt jobbig ibland -.-'

Halv 1: Det är 6 års skillnad mellan oss, jag är äldre. Vi bråkar ganska mycket. Hon har varit i trotsåldern i hela sitt liv typ. Sjukt jobbigt! Sen om man är liiiite snäll mot henne så håller hon på och tror att vi är bästa vänner för alltid -.-' Så jag brukar inte vara så snäll mot henne eftersom hon blir ännu jobbigare då.

Halv 2: Det är 8 års skillnad mellan oss, jag är äldre. Vi bråkar inte så mycket. Om man är snäll mot honom tar han mitt parti ;D Sen är han så söt också (A) Så man kan inte vara arg på honom ;D

Lådsas: Det är 3 års skillnad mellan oss, hon är äldre. Vi bråkar ingenting. Vi bråkade lite ibland när vi var små. Men inte längre. När vi är hemma så brukar vi inte prata så mycket men när vi är iväg och så så bor vi alltid i samma rum. Då pratar vi och har det jättemysigt :)<3

Emma

Callisto
0

JAg har två bröder, en äldre, tre år, och en yngre, 1 år. När vi var riktigt små hade vi jättefina syskonrelationer. Vi avgudade storebror och han älskade oss. Han höll alltid koll på oss och skyddade oss. Jag och lillebror var så nära i ålder så vi gjorde mycket tillsammans. Vi gick på samma avdelning på dagis, vi lekte alltid tillsammans hemma och sånt.

Sedan blev vi äldre….. Tonåren drabbade oss och alla grälade. Storebror var alltid fysiskt överlägsen så honom försökte man undvika slagsmål med även om det inte alltid gick men jag och lillebror har slagits en hel del. Måste säga att lillebrorsan var värst. Vi kunde inte umgås alls utan att bråka.

Som det ser ut nu har storebror flyttat hemifrån. Vår relation har blivit mycket bätttre, vi mognade båda två och som det ser ut nu bråkar vi inte alls och har inte gjort det på länge. Lillebror och jag håller oss fortfarande från varandra. Vi bråkar inte längre med kan fortfarande bli irriterade på varandra. Att hålla ett lagom avstånd är helt enkelt bäst, det är lugnast så. Vi kan umgås men brukar hålla oss på varsitt håll, vi har liksom inget riktigt intresse för varandra. Vi pratar knappt trots att vi bor i samma hus, men om vi pratar är vi alltid hövliga numera, så framsteg har ju skett. Jag får ofta komentarer från kompisar om att vi knappt hälsar på varandra men vi har funkat så rätt länge och jag har aldrig förstått vad folk tycker är så konstigt..

[GlittriGris]
0

Har två stora systrar dom är 24 , 26 och jag är 14 .
älskar dom mest av allt , vi har jättebra relation , vi reser tsm,hjälper varandra, stöttar, hittar på roliga saker, hjälper med med skolan.
Dom har flyttat hem ifrån båda två så det är skänt om jag är tex sur på pappa så kan jag sova hoss dom :)

Mirjami-78
0

Jag har en bror som är tre år äldre än jag. Han och jag har inte mycket kontakt nyförtiden. När vi växte upp var det bra tider men även dåliga sådana då vi inte alltid var så trevliga mot varandra.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Rafflan
0

haha 5 bröder och 1 syster. fight fight fight, men vi kan vara snälla och shyssta också. Om det hänt nägon nåt så den e ledsen eller tex sjuk eller så så hjälper dom andra till å "passar-upp".

Men vi e grymt bra på att retas, å ingen är snällare än den andra :P

cina65
0

Jag bråkade väldigt mycket med min lillebror när vi var små, och han har nog en del ärr efter mej. Skäms

Men idag är vi bästa vänner och han säger att han bara hatar mej lite för vad jag gjorde…..Förvånad Men han skojar ju bara.

Mina barn har idag lugnat ner sej fast det händer väl ibland att dom flyger ihop om små bagateller, men det går över lika snabbt som det startade.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

EmmaVarg
0

jag har två syskon, en lillasyster på 12 år och en storebror som är snart 15.

… och ja, jag o min syster pratar/skrattar och är med varran ofta o besrättar hemlisar t varan o så, men jag pratar nästan ALDRIG med min bror, han är bara i sitt rum och de e lixom som att vi "inte känner varran" längre..

riiffen
0

Jag har 2 syskon, en lillasyster och en lillebror.

Bråkar väldigt mycket med dom i perioder… -.-

medarbetare på allergier.ifokus .

[Sharp]
0

Jag har två systrar. En som är 23, och en som är 24. Jag är 15. Flört

Haha, men vi har iallafall bra relation i nuläget. Bråk stärker i vissa fall.

pigelina
0

Jag har 2 småbröder (13 och 9)

Vi kan väll bråka ibland, ofta när vi är på semester och inte har så stort hus vi är vana vidOskyldig

Men brukar komma bra överäns med dom oxå:P

Jag är 14.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

MiniAndMe
0

Jag har en lillasyster, 10 år (fyller 11 i december…) och 2 lillebröder… Den ena är 8 (och fyller 9 i oktober) och han andra är 5 (fyller 6 i oktober, han med) och han är ganska jobbig, han har autism… Jag kommer bra överrens med min minsta lillebror, men bråkar ganska mycket med de andra 2… Fast vi kan ändå ha kul och spela data/tvspel, prata (min lillasyrra) och göra saker tsm. Vi har kaniner och katt tillsammans som vi tar hand om och jag tror det gör att man lixom har kul med varandra… :)

riiffen
0

#21 Kan tillägga att min syster är 9 och min bror 11.

medarbetare på allergier.ifokus .

gotlandsruss
0

min tvillingsyrra och ja bråkar ibland inte så ofta längre men känner ändå att ja har bättre kontakt med min stora syster och storebror även fast ingen av dom bor hemma

[matildax]
0

jag är 16 o har tre bröder -en tvilling, två småbröder 7 & 5 år- och helt ärligt så pratar jag knappt med dom. med småbröderna går det i perioder, ibland gör jag massor med saker tsm med dom och ibland säger jag typ inte ett ord. jag o tvillingen pratar inte sådär jätte mkt heller. vi har helt olika intressen.

men de är mina syskon o jag älskar domFlört

Chachaa
0

ja jag är 14 och har två bröder som är 2 år åldre än mej och vi kan typ prata om allt möjligt men de är ganska ofta vi har små bråk om typ ingeting men annars så är vi jätte bra kompisar och sen så har jag två små systrar som är typ 6 och 8 år men dom pratar och är man ju inte me lika mycke :P

[Linsenhejhej]
0

Jag har tre syskon.
En storasyster (15 år) som jag oftast är väldigt bra vän med.
En lillasyster (12 år) som jag lätt börjar att bråka med.
En lillebror (10 år) som jag kommer ganska bra överens med.

Själv är jag 14 år.

fia-mia
0

Jag har 4 syskon, men bara ett helsyskon.

Pappa har tre barn sen tidigare som är typ 36, 34, 32? (han var typ 19 när första föddes). Enda systern bor typ 5 mil härifrån och hon och jag har väldigt bra kontakt. Pratar i telefon då och då ochc messar typ en gång i veckan. När jag inte har mycket i skolan är jag där vissa helger. Hon har två barn som är 7 och 4 som jag är barnvakt åt ibland också.

Äldsta brorsan bor typ 15 mil bort, träffar honom typ en helg varann månad. Vi har ingen direkt nära relation, med tanke på åldersskillnaden är det ganska svårt att få en syskonkänsla.

Andra brorsan bor i Luxemburg och honom har jag i princip ingen relation till alls. Träffas 2 ggr/år och jag tycker mest det blir pest och pina. Hans fru har två barn sen tidigare som beteer sig mer som vilddjur än människor. Deras två gemensamma barn är också rätt vilda men går att hantera. Men efter några timmar är man dödstrött på att vara social. Dessutom väntas barn nummer 5 till familjen nån gång i september. Jag träffar dem egentligen mest för att jag vill ha en bra relation till mina syskonbarn än till min bror.

Den andra brorsan är 12 år och vi funkar bra ihop ibland. Det hade kunnat vara värre ;)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

ShitGoose
0

Jag har inga helsyskon men 5 halv och 4 låtsas, men dom har alltid varit som riktiga syskon för mig.

Jag träffar för det mesta bara 3 utav mina halvsyskon. En utav dom bor jag också med. Och vi bråkar väldigt mycket! Jag längtar såå mycket tills han flyttar hemifrån! om han nu gör det ;)

Medarbetare på Sphynx iFokus

ObelixStar
0

Jag har en syster och en bror :) Min syster är 24 och min bror 22 och jag själv är 17. Men vi har aldrig någonsin bråkat, i så fall är det bara min syster och bror imellan när dom var yngre eftersom åldersskillnaden mellan dom inte är så stor xD Men jag har aldrig någonsin bråkat med dom och det är så skönt och jag kan inte få bättre syskon :D <33

bloggtjejen96
0

Jag är 13 och har två bröder ena är 15 och andra är 22 år. Åh så har jag en stora syster som är 16 år :) fast alla vi bråkar precis varje dag. Ingen dag är lugn

Sweetienin
0

Jag har tre syskon.
En som är 12 år äldre än mig, alltså 26. Henne bråkar jag typ aldrig med. KAnske att vi tyvker olika nån gång men vi bråkar inte. Antagligen för att det är så stor åldersskillnad. När jag var liten kände jag knappt henne för hon va så mycket äldre. Det är typ nu när hon flyttat hemmifrån och skaffat barn som vi har fått en riktig syskonrelation.
Min bror är 20. Vi bråkar aldrig heller. Tjaffsa kan vi göra. Men inte bråka direkt. Fast numer bråkar vi inte. Vi brukar mer skämta med varann och så.
Min andra syster är 19 och vi bråkar inte så mycket. Men när vi bråkar kan vi skrika åt varandra. Det var värre när vi var yngre. Då kunde vi slåss och kasta grejer på varandra.

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Byseke
0

Jag har en storebror som är 4år äldre än mej. (han är 19år och jag är 15).

ska jag vara helt ärlig, bråkar vi aldrig! Vi pratar om precis allt , och vi har exakt samma humor (som resten av min familj, wierd humor) så vi skrattar åt precis allt också. Jag älskar min bror, som syskon då ;).
Som jag sa, vi bråkar aldrig, och det är så skönt!  Glad

lillaisa
0

Jag är 15 och har en storasyster på 22. Vi har inte bråkat särskilt mycket under uppväxten, kanske för att jag alltid varit i underläge haha. Nu bor hon ju inte hemma längre så vi har inte haft något stort gräl på flera år, men annars har vi alltid haft en väldigt nära relation och jag älskar henne superdupermycket! :)

/Isa

LillaBenice
0

jag är 14 och har en bror på 21 och vi kommer inte alls överräns

Cochon
0

Har en lillebror som är 1,5 år yngre än mig, och vi bråkar så fort vi kommer i samma rum, nästan. :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

dundeer
0

Jag har två bröder en som är ca 1,5 yngre och en som är 9 år yngre. Jag och min äldsta lillebror bråkade hela tiden förr. Å jag ska vara ärlig och säga att det gick villt till vi båda har varit in på sjukhuset och sytt ett och annat hål i huvet xD Men vi bråkar knappt någonting mer. Båda mina bröder har Adhd så man lär sig att inte tända till när dom kommer å försöker trigga igång en Tungan ute sen har jag yttligare 4 syskon men dom har jag sldrig träffat, bara pratat på Msn med min Yngsta storebror och vi kan väl Tjaffsa ibland om vi inte har samma åsikter

(Just nu när jag skriver detta så ligger mina två yngre bröder och slåss i soffan medans en av dom biter mig i benet -.-')

[Mqvist]
0

Har tre syskon, en som är 25 - bror, en annan som är 19 - syster och en till som är 17 - bror. Så jag är yngst.

Bråkar ganska mycket med syster och yngsta storebrorsan. Eller dom bråkar snarare med mig mycket, och jävlas ganska mycket. Har mycket bättre relation med äldsta storebrorsan.

Busnadja
0

Jag har 8 syskon och 6 av dom bråkar jag nästan aldrig med men de 2 som är närmast bråkar jag alltid med!

Tinwe
0

Jag har ett flertal syskon, men bara en "äkta" rent blodsmässigt, en bror på 15 (jag är 18). Tidigare bråkade vi non-stop. Nu är vi så pass nära att jag kan berätta allt för honom, skämta med honom och tom gråta hos honom om jag vill.. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Banankaka320
0

Har tre systrar, när vi alla bodde hemma så var det bitchfight hela tiden. Men vi har "parat" ihop oss, jag och yngre syster och dem två äldre systrarna. Jag kan bråka hur mkt som helst med lillasyster utan att vi liksom slutar att prata och börja "Hata" varandra, men med en av dem äldre så blir det ofta "Hat-paus" xD Speciellt nu när hon är gravid och full med galna hormoner.

Nu bor ingen hemma förrutom jag >< Alla systrarna har bäbisar utan jag så jag är lite "utanför" när dem pratar baby, fast mina djur är ju mina bäbisar :D

Cochon
0

#43 Djur är bättre än små irriterande ungar(bebisar) ;-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

ShitGoose
0

#44 Det håller jag med dig om! :D

Medarbetare på Sphynx iFokus

paow
0

Bråkar/tjafsar med mina syskon konstant! fast då är jag ju också i tonåren och kan erkänna att jag inte tål spc mycket innan jag blir rasande på de 3 små huliganerna som inte är äldre än tre,fem & åtta. Har även en bror som är 19 som jag därimot kommer mycket bättre överens med.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

LinneaJohaanson
0

Har två brorsor, ena 16 (två år yngre än mig) och den andra är 7 år.
Han som är 16 har jag alltid kommit bra överens med, ibland kan vi bråka lite om tv/dator eller så! Men ofta är vi väldigt nära och bra vänner. Jag kan prata om allt med han och vi gör ofta saker tillsammans, fest och så!
Sju åringen och jag kommer desvärre sämre överens mycket då mitt intresse i barn och helt otroligt litet så när han var liten umgicks jag inte mycket med honom och tyckte han var otroligt dyrg och jobbig. Så vi är inte nära. Men klart jag tycker om honom som bara den!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jojaton
0

Jag har 17, har en bror på 14 och en syster på 11.

Vi bråkar ganska mycket, min syster är en otrolig retsticka som aldrig vet var gränsen går - och tillslut når hon en gräns man inte klarar av, och då blir det bråk. Men ibland kan vi vara jättebra "kompisar", ibland när jag kommer hem när jag vart borta länge (på läger och så) så skriver hon "brev" och ritar teckningar osv för att hon saknat mig :)

Min bror och jag kan ha jättekul ihop, men ibland kan vi inte vara i samma rum utan att skrika på varandra. Beror på vad man är för på humör helt enkelt. Men kan lätt säga att jag och min syster överlag har bättre relation än jag och min bror.

Johanna - Instagram

Peak303
0

Jag har en storasyster på 20 och 2 småbrödrar på 13 och 9.

Min syster har varit iväg ett år i USA, brukar aldrig bråka med henne när hon e hemma, men mins brödrar har jag en hos pappa och en hos mamma han jag har hos mamma är 13 och den andra på 9 bor hos pappa. Han på 13 kan jag vara sams med men kan blir värsta fajten ibland Oskyldig Men han jag har hos pappa e så otroligt jobbig och pappa och hans fru tar typ han i 1a hand så ja jag klarar knappt av honom :/

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Carizma
0

Jag och mina brorsor, 10 o 8 år, bråkar rätt så mycket.

BarbieBrownHair
0

Jag har 2 brosor, min storebror är 15 & min lillebror är 11…lillebrosan & jag har jättebra kontakt vi kramas varje dag,pratar & skrattar. Men min bror pratar jag ALDRIG med…hans sitter instängd på sitt rum & spelar wow…vi ses aldrig.

Skolhataren
0

Jag har två syskon, en lillasyster och en storebror. Jag själv tycker att våran syskonrelation är väldigt bra, och har nog alltid varit så också.

[Emmla]
0

Jag har en äldre hel bror som jag kan bråka med ibland men också tre äldre halvsyskon som har flyttad hemifrån och dem är inte alls något bråk med, värdens snällaste, möjligen bråkade jag mer med dem när de bodde hemma :)(

southdakota
0

Har en bror som jag oftast kommer bra överens med men ibland går han mig på nerverna, haha Tungan ute Men vi bråkade mycket mer när vi delade dator (Då vi båda är smått data-beroende Skäms)

viktoria91
0

Jag kommer bra överens med mon storebror, han har alltid varit beskyddande mot mig-inte överdrivet utan på ett bra sätt. =) Hans sambo är som min syster.

[Wera]
0

Jag har en storebror (24), en storasyster (28?), en lillebror (13) och en tvillingsyster (17, som jag). Min stora syster träffar jag aldrig, men har aldrig bråkat med henne tidigare heller. Min storebror träfar jag några gånger om året han bråkar jag aldrig med.

Jag träffar min lillebror en gång i veckan kanske, bråkar/tjaffsar ofta med han när jag är hemma och hälsar på eller om han är hos mig för han säger så dryga saker.

Min tvillingsyster bor jag med, vi kan tjaffsa ganska ofta, om vad som helst, men vi kan ändå umgås och hitta på saker tsm framför allt när vi är på semester.

Moa-16
0

Har en bror(19) och en tvillingsyster, tycker inte vi bråkar så mycket. Var väl värre när vi var yngra och inte förstod att man inte kommer långt med slag/sparkar,osv.. Men visst lite tjafs och en och annan sak i huvudet kan man få än >.<

[Sniff]
0

Jag har två yngre syskon, en syster som fyller tolv år nu den 12 nov och en brorsa som är sex år:) De två bråkar väldigt mycket med varandra:/ Jag har varit lite som en extramamma till Svante när han var mindre och vi kommer ganska bra överens oftast. Ellen och jag bråkade mycket när vi var yngre, men nu är står vi väldigt nära varandra. Oftast(A) ^^

Cazzos
0

Jag har två systrar. En som är 20 år äldre och 1 som är 11 år yngre.

Elinormaggan
0

Har 3 småbröder och en storasyster, jag och min syster kommer väldigt bra överrens, kanske är lite små tjaffs men aldrig så vi skulle slå varann.
Mina tre småbröder  gaddar ihop sig emot mig och håller på >.< Kunde bråka, då menar jag BRÅKA(dock för några år sedan) med min lillebror mest för att "stoppa honom" kunde sitta och hålla fast honom i 1 halv timma om det behövdes men endå MÅSTE han slå tillbaka, så är det fortfarande, om han slår mig och jag inte bryr mig så går han och slår mig tills han tröttnar, om jag någon gång slår tillbaka får han värsta anfall och blir jätte arg, jag gjorde ju "bara självförsvar" lixom >.< Sen har jag ett ärr sen jag gick i 4:an på kinden som han rev, och man ser det jätte väl xD Fail
Men han har blivit mkt bättre och jag har lärt mig hur man ska hålla honom lugn ^^ (oftast)

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

EmmaWq
0

Jag har två syskon, en storesyster som är 6 år äldre och en lillebror som är 2 år yngre. Vi har alltid varit väldigt nära, då vi alltid har delat rum i omgångar under hela uppväxten. Jag och min brorsa har bråkat en del, då vi är väldigt lika varandra i personligheten, men nu för tiden när vi har mognat på oss lite så kommer vi oftast superbra överens, och skrattar oftast mycket och bäst med och åt varandra :-) Jag och min syster har också alltid stått varandra väldigt nära, och har aldrig riktigt bråkat faktiskt, hon tog hand om mig väldigt mycket när jag var liten. Vi började komma varandra riktigt när jag var ungefär 13 (är 18 idag), och jag kom ut som homosexuell. Hon visade mig sitt fulla stöd, och stöttade mig verkligen när jag behövde det som mest, vilket gjorde bandet mellan oss oerhört starkt. Hon är alltid den jag kan vända mig till, och hon stöttar mig i allt! Jag har och har alltid haft otroligt starka band till mina syskon, och mina föräldrar, och det är tack vare de som jag fortfarande är i livet :-)

[JuliaRosengren]
0

Jag har en bror på 14år och en fostersyster på 9år. Min bror och jag har alltid bråkat, vi kommer absolut inte överäns. Min fostersyster Destiny har bott hos oss i 4år och hon kan vara gullig ibland, men oftast är hon värsta monstret… Hade varit mer än nöjd om jag vore ensambarn eller hade äldre syskon…