Fryser Ofta
Jag fryser ofta, även fast de är lagom varmt/varmt enligt människorna omkring mig och har ofta 'gåshud'/skakar tänder. vad kan de bero på ?
//Anna Odenbrand
I vissa fall kan det bero på låg ämnesomsättning, lågt blodtryck. Om du är väldigt smal, så fryser man lättare också. Det kan bero på så mycket.
#1 Jag är 169 cm och väger 52 kg, så jag tycker själv jag inte är smal.
//Anna Odenbrand
ÖÖÖÖÖÖHM??!?!??! ISF VA TKR DU E SMALT?!?!? Ha vägt som dig, är 174cm, tkr de e väldigt lite… vaddå ä man nätt å frisk om man väger typ 44 kg lr?´jag har också lätt för att frysa, har lågt blodtryck, bara att klä sig mer.. :P
Jag fryser från sep och till maj. Jag kan ha 10 jackor och 10 byxor på mig men ändå fryser jag. Den enda tiden jag inte fryser är när jag tränar eller rider men när jag kommer ut ifrån ridhuset så fryser jag
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Man kan ju ha hög ämnesomsättning också, då fryser man lättare.
#5 Vad är det?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Hur snabbt man bryter ner olika saker i kroppen, Men nu minns jag inte riktigt om det var vid låg eller hög ämnesomsättning som man fryser….
låg kanske det är.. för vid hög ämnesomsättning, så jobbar kroppen väldigt mycket.
Överaktiv sköldskörtel?
Symtom
När sköldkörteln inte kan bilda tillräckligt med hormon saktar ämnesomsättningen ner. Kroppen går på sparlåga, allting känns trögt, man släpar sig fram genom tillvaron. Minsta kroppsansträngning gör oss alldeles utmattade och man känner sig ständigt trött, hur mycket man än sover. Man tappar aptiten, men går ändå upp i vikt. Man känner sig frusen, hur mycket kläder man än sätter på sig.
Det kan bero på dålig blodcirkulation.
Mer vet jag inte. :P
Jag är lite över 170 och väger 50 kilo, så vi har nog ungefär samma kroppsform. Det räknas som smalt, i alla fall i mina ögon, det kan göra att man fryser mer. Men kan säkert finnas många anledningar. :P