Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2228 ggr
loviisa
0

Polisanmäla för att få medicin?

Nu har jag en kompis som fått det hemska beskedet att som 14 år gammal och precis blivit av med oskulden att hon fått en könsjukdom. Jag är den ända kompisen som vet om resultatet utav testerna hon tog efter sexet, och jag fick veta det idag då hon ville att jag skulle följa henne till umo.

Jag vet ej vad det är för sjukdom hon fått men hon får yrsel och lågt blodsocker, och kan i vuxen evt ej få barn (vilket hon är otroligt ledsen över, hon grät då hon berättade det för mig).

Väll på Umo idag så var hon tvungen att lämna uppgifter om killen osv och grejen är den att killen hon hade sex med är 19 år gammal och dom båda var med på det dom gjorde, men för att min kompis ska få den medicinen hon behöver måste hon polisanmäla honom eftersom att hon bara är 14 & han 19 som sagt. Jag har själv ingen aning om vem killen är då han ej bor i stockholm, utan bor där hennes mamma mor (hon bor hos sin pappan förutom varan helg då hon är hos mam.) men hon säger att killen verkligen är världens underbaraste (dock är dom endast vänner) och förtjänar verkligen inte en anmällning, och jag tycker detta låter lite sjukt / dumt ? Att hon måste anmälla en "oskyldig" (beror ju på hur man ser det) för att få medicin?

Någon som vet?

lovisa

Jojaton
0

Jag tycker det låter otroligt konstigt att hon måste anmäla honom!

Johanna - Instagram

viktoria91
0

Även om det var frivilligt från hennes sida så räknas det som våldtäckt när någon under 15år har sex.

Om hon sen vill göra en anmälan är hennes ensak och inget hon måste gör.