Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2229 ggr
loviisa
0

Förkyldningar!

För eller senare, oftare eller mer sällan så får alla vi svenskar förkyldning och nu har det blivit min tur så här på jullovet (alltid lika trevligt, host).

Har alla dom där jobbiga syntomerna; Rinnande näsa, täpt näsa, enorma halsmandlar , halsont, yrsel, huvudvärk, ont i bihålorna och igår feber.

Har varit vaken sedan halv fyra då jag inte kunnat sova pga att jag inte riktigt kunnat andas osv. Inte trevligt! Man glömmer bort som frisk hur jobbigt en vanlig förkyldning faktiskt är.

Jag tar för halsen Zyx, blivit rekommenderat den och jag är jätte nöjd. Ipren för huvudvärken, hjälper bra. Nässpray och en massa näsdukar!

Någon mer medicin behövs nog inte , haha. Men har ni kanske lite knep / tips som ni tar er till då ni blir förkylda / sjuka?

Jag vilar mycket, blir en del data när jag inte har feber Skäms, kollar på filmer, försöker äta det som bjuds vid middag & lunch. Åt i mig någon mandarin. Tar som sagt de ''medicinerna'' jag nämt ovan , Men vad gör ni? Vill ha tiiiips , i hate this!

* osäker på tråd,  kändes lite off tropic och lite övrigt hihi..

lovisa

[marion69]
0

KRYA PÅ DIG! Inte roligt att vara sjuk. Jag kan ge lite av mina tips.. och det är

1. Drick mycket vätska: vatten, te osv, så hjälper du kroppen att göra sig av med viruset fortare. Gärna te med honung. Honung lenar och hjälper.

2. Ta alvedon eller ipren vid feber, so blir du lite piggare.

3. Blanda margarin och rå riven vitlök och ha på knäckebröd. Vitlök gör dig fortare frisk.

loviisa
0

Tack så jätte mycket! Har sovit , vilat och inte gjort någonting idag. Känns mycket bättre. Fått tillbaka aptiten så det är skönt!

Hoppas kunna komma ut imorgon iallafall Skrattande mår inte bra utav att vara inne och inte göra någonting.

lovisa