Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3806 ggr
[mia-38]
0

Nya medlemmar!

Tänkte vi kunde presentera oss lite.
Kan vara kul och se vilka ni är som är här inne.

Du får skriva vad du vill om dej själv.

[mia-38]
0

Jag kan börja då.

Jag heter Mia. Bor utanför Nybro i Småland. Jag är 40 år och har en tonåring son är 17 och bor hos mej på heltid.
Vi bor på landet och har tre katter.

Jag arbetar på ett ställe som tar in folk som ska arbetspröva av olika anledningar. Jag sitter lite på kontoret och är resten av tiden gruppledare. Älskar mitt yrke.

Jag är medlem på en hel del sajter här på forumet. Är bland annat Medarbetare på Kvinna, Singelföräldrar (lämnade över värdskapet där nästan nyligen till en annan tjej) och sedan Medarbetare här inne på Tonåringar.

På fritiden umgås jag med min pojkvän, kompisar, det blir en del data, läser gärna en bra bok,kollar gärna film m.m.

[marion69]
0

Hej!

Jag heter Marion. Jag blir 40 år i år och bor i Västerås. Jag har två tonårsdöttrar i åldern 15 och 17 år och en hund. Barnen bor tidvis hos mig, men går just nu i skolan i Stockholm. Jag är ensamstående förälder.

Jag tyckte det behövdes ett forum för föräldrar med tonåringar. Det finns ju så mycket att ta upp inom ämnet "tonår". Här kan vi mötas och hjälpa varandra Glad

Det här är första gången för mig som Sajtvärd, men jag sedan tidigare blivit medlem i många olika forum här på i fokus, som jag i övrigt tycker att det bästa stället för samlade forum på internet!

På fritiden gillar jag skriva, måla, fotografera, resa, umgås med vänner, tycker om djur och natur och nu har jag lite att jobba med här på sajten.

Kom gärna med förslag om förbättringar och nya kategorier. 

Linn
0

Hej!

Jag är ingen förälder än, men under mina hela 20 år har jag hunnit med en hel del. Jag är skilsmässobarn och har skrivit en artikel här om min uppväxt. Jag vet hur desperata mina föräldrar var under tiden jag mådde som sämst och de inte visste vad de skulle göra. Så jag tänkte att jag kanske kan hjälpa någon annan med min erfarenhet. Därför är jag Medarbetare på denna sidan.

Jag har väl kanske inte helt hundra procent kommit ur tonåren än men kämpar på i vuxenlivet. Är sambo sedan i julas med min underbara pojkvän.

Om ett par veckor är skolan slut och jag är "färdig uttbildad" florist, man kan alltid lära sig mer men. Är helt säker på att detta är vad jag vill jobba med och jag vil även tävla inom yrket.

Sitter gärna vid datorn när jag är ledig, anintingen här på iFokus eller så spelar jag wow, misstänker att det finns en och annan förälder här som har tonåringar som spelar wow eller spelar det själva. Flört

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

AnneN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Anne heter jag och är ny på Tonåringar iFokus, men absolut inte ny på iFokus.

Jag varken är tonåring eller förälder, men jag har varit tonåring och någongång i framtiden så hoppas jag på att få barn och de blir väl tonåringar så småningom de med Glad Hoppas att jag är välkommen här ändå.

Mitt största intresse är djur ochjag har tillsammans med min sambo 1 hund, 3 katter & 2 tamråttor.

Vill ni veta mer om mig så är det bara att fråga, jag bits inte (så hårt) Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[marion69]
0

Du är välkommen! Glad Hoppas du ska trivas här.

pernillaa
0

Hej på er allihop!

Mitt namn är Pernilla och jag är Sajtvärd på Spökbilder iFokus!

Jag är 24 år gammal och har en son som fyller 3 år i september. Han är ju bara liten knodd än så länge så jag kan fortfarande bära honom under armen och tvinga honom att klä på sig m.m. Tungan ute

Men snart är han stor och uppkäftig. Får ta och samla på mig information och tips nu innan han skenar iväg med hormoner och grejer.

Grattis till sajten! Jättekul alltå! Det ser jättebra ut och vilka enormt bra artiklar alltså. =)

Intressen är Spökbilder, medialitet(jobbar på att lära mig att läsa av foton och försöker lära mig känna vilket kort det är jag har lagt upp), fotografering, skriver mycket, min son då såklart, film, musik och personlig utveckling.

Är utbränd för andra vändan(bara 24 år) och vet hur fruktansvärt tufft det är att vara tonåring med alla hemska ideal m.m. och vuxna som inte vet vad det innebär att vara vuxen. När man är gammal ska man vara gammal tycker jag. Hade magsår redan i 6:an av olika anledningar och har varit deprimerad så länge jag kan minnas. Blev våldtagen av 5 äldre okända män när jag var 15.

Berättar gärna mer om min jobbiga uppväxt ifall någon skulle vara intresserad.

Kram på er och tack för en fin sajt! Bra jobbat minsann! *Tummen upp*

Ha en bra dag! // Pernilla

[marion69]
0

Hej pernillaa och välkommen! Glad Kram

Ja, du får jättegärna berätta din historia. Vi ser fram emot den.

empan-hampus
0

Hejsan!

Jag heter Emelie och är 14 år (15 den 9 Juli)

Jag har väldigt stort intresse för djur.. Ja, djur e mitt liv kan man säga Tungan ute Har 1 hund, 1 hamster och 8 råttor! Glad

Bor i Stockholm med min mamma, min bror, djuren och mina två små syskon. (Jag är äldst av barnen)

På fritiden går jag långa promenader med hunden, sitter vid datan, umgås med min kompis och även mina gnagare!

Jag är en sån här "Jag är mig själv" människa.
Jag använder inte smink (såå jobbigt med smink), är ingen killtjusare (killar är elaka) och hatar elaka människor som tror dom är nåt..

Har ni mer frågor så ställ dom Skrattande

Kram!

[marion69]
0

Välkommen hit! Hoppas du trivs här Glad

spikes
0

Hej jag heter Lena och har 46 år på nacken,har 3 egna pojkar 16-18 och 26 år,och har i hela mitt liv jobbat med barn som barnskötare,när ryggen gick sönder jobbade jag med tonnisar i stället och det var jättekul,jag har även jobbat med narkomaner och deras barn…och så förstås mina älskade hundarFlört

[marion69]
0

Välkommen Spikes! Glad Du har säkert en massa värdefulla tips och berättelser att dela med dig av till oss andra. kram

[mia-38]
0

Välkomna allihop!! Skrattande

Linn
0

Välkomna allihopa!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

spikes
0

TackGlad…ja det har blivit lite i kappsäcken med åren och jag delar så gärna med mig…dessutom blir man ju aldrig fullärd hellerFlört

[ANNiZO]
0

hm…

Ja, Anna heter jag. Kallas dock oftast Billie, och jag föredrar faktiskt att bli kallad det. So please do. 
Bor i Göteborg, har allvarliga problem med allting.

Jag är envis som bara sjutton, ger mig sällan om jag inte får fakta på att jag har fel.
Galen är jag också, totalt tokknäpp. Men det är en del av min charm, enligt mina vänner. 
Har väldigt livlig fantasi och udda humor.
Jag har 4 råttor vid namn Serena, Lacuna, Muffin och Pirate Captain Miss Maggot, som kallas Maggot. 
När jag inte dräller runt och hittar på tokigheter så spelar jag gitarr, umgås med min iPod eller pratar med dammsugaren. Ibland släpar jag mig iväg till gymet, det händer dock inte allt för ofta då jag är smal som en sticka, stark som en oxe och lat som en mask. Fast lite synligare muskler skulle ju vara kul. Oh well.

Jag pratar för det mesta svengelska, då jag egentligen finner det engelska språket lättare att skriva, vete fan varför. 
Öh. Nu vet jag inte vad mer jag ska skriva. Fråga om det är något som ni undrar över.

Ja, och ursäkta för den något löjliga bilden, känner mig lite fjortis, men det var den enda bra jag kunde hitta.

[ANNiZO]
0

Hittade en till. Woh!

[marion69]
0

Välkommen hit! Skrattande

Kisemisen
0

Hola!

Yo llamarse Linda. Är 13 år och bor i Skåne.
Har 3 syskon och en systerdotter som är 1 år.
Mosters lilla solstråle Oskyldig.

Jag har kort brunt hår men hoppas snart att det blir längre.
Jag tycker även om godis och är väldigt intresserad av det spanska språket och tycker om att resa.
Djur och natur är underbart och när jag blir stor vill jag bli antingen reseledare eller veterinär.

Kram

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

mona43
0

Jag heter Mona och har två tonårssöner på snart 16 och 14 år med aspergers syndrom och autism,samt en liten dotter, en sladdis på 6 år.

Har endel erfarenheter som mamma till två annorlunda ungar, men har inte glömt min egen tonårstid heller. Det är bara att fråga om ni undrar. Är kattokig, har två bonkatter vid namn Sotis och Tiger. Jag är också medarbetare på epilepsi iFokus.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

AusaBausa
0

Hej!

heter Åsa och är en 34-årig 3-barns mamma. Dem är 12, 10 och 6år i år. så går snart in i tonårslivet o är väl redan där ibland:-S

Bor på landet m man, barnen o våra 4 hästar och 2 katter. Medlem i flera sajter här och driver shetlandsstuteriet Kasebackens stuteri.

Arbetar som förskolärare sen 13 år tillbaka..just nu på småbarnsavd och stormtrivs!

Mads
0

Hej,

Madde (Madeleine), 30 år och ensamstående mamma till världens goaste lilla kille på 18 månader. Har ju då inte själv barn i tonåren men minns mer än väl hur tonårslivet var med alla faser och händelser. Är ju inte så fasligt länge sedan jag var där själv. Jag arbetar som sjuksköterska och har gjort i 5 år nu.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

LiindaH
0

Godermorgon, godmiddag, gooodkväll!

när du nu skulle få för dig att läsa =).

Liinda är mitt namn och är av sommarmodellen -1986-
Jag bor i Älvkarleby tillsammans med min bättre hälft och våra pälsbarn =) 2 hundar och 2 katter.
Inann så kommer jag från Västerås , där jag har min familj, släkt & vännerna kvar.
Lämnade Västerås för 1 år sedan, åh det är bland det bästa jag gjort på läääääänge.

Jag är även ett skiljsmässobarn tillsammans med mina 3 bedårande systrar , 2 st på 15 och 1 på 13.
Vi har våran mamma här i Sverige medans våran biologiska pappa lämnade landet för några år sedan och skaffade en ny familj.
Men vi har som sagt mamma och en underbar styvpappa =) .

Jag tillhör tonårsungen som gjorde revolt !
TILL MAX! Min mamma hade det inte lät.
Samtidigt som jag döljde saker starkt!

Förövrigt är jag Sajtvärd på Film & Humor men även Medarbetare på en drös andra sajter =) .

// Liinda

Ylva_87
0

Jag har varit in här och skrivit lite innan men inte presenterat mig. Jätte kul att den här sajten kommit till :)

Jag heter Ylva och är 21år så tonåren är inte såå långt bort. Just nu läser ja till socionom och är färdig nästa sommar. Jag har sedan ja själv var i tonåren velat jobba med tonårinigar. Min egen uppväxt har varit både bra och dålig. Fram till fjärde klass var allt kanon, sen började mobbing som sen slutade i depesison och ätstörningar. Kampen att stå emot idealen och tycka om sig själv pågår fortfarande men jag ser också hur långt ja kommit. Jag hoppas att jag genom mina egna erfarenheter ska kunna ge andra ungdomar verktyg att må bättre än vad jag själv gjorde :)

Nu bor jag med min sambo sedan snart 2 år tillbaka. Mycket av fritiden går åt till mina hästar som ja tävlar ponnytrav med :) Sen jobbar ja extra som personligassistent samt som travskoleinstruktör(som ridlärare fast på travet).

Jag tycker det är spännande att diskutera olika sätt att hantera barn som är i tonåren. Dels i grund av den kunskapen ja fått under min utbildning och sedan tillsammans med min egen erfarenhet.

[marion69]
0

#23 Välkommen hit! Glad Kul med ponnytrav! Älskar själv hästar.

#22 Välkommen Linda! Jag bor i Västerås nu Skrattande

Välkomna ALLA nya medlemmar!

LiindaH
0

#24: hehe tack =).
Jasså, vart i Västerås ?

// Liinda

[marion69]
0

#25 Bor i stan, nära rudbecksparken.

LiindaH
0

#26: Oh där är det vackert =) . Iallafall vid denna årstid =)

// Liinda

hannakb
0

Hejsan!

Jag heter Hanna och fyller 13 i september så snaaart är jag tonåringTungan ute

Mina största intressen är djur och natur, böcker, musik och film och en massa mer. Jag är ganska aktiv på tonåringar, månväsen och litteratur här på iFokus. Skrattande

Flamman1
0

Hej

Jag heter Christina kallas Stina, jag fyller 16 i december.

Mina intressen är kläder, böcker, musik, film mm. På fri tiden läser jag, tar hand om min medryttar häst eller sköthästarna,  läser, är med vänner, bloggar, skriver här på iFokus och ibland orienterar.

Läs mer om mig här

Flamman1 -Stina

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Maggan71
0

Hej!

Har precis hittat till den här sajten - är dock inte ny på iFokus.

Jag fyller 40 i sommar och har 4 barn. Jag och barnens pappa är skilda, men har en mycket god kontakt.

Den äldsta dottern fyllde 13 i somras och hon finns också här på iFokus sedan ett par dagar; ElinKE. Unga tjejer får gärna höra av sig till henne så att hon känner sig välkommen!

Elin är - ännu så länge - inte den rabiata galning som jag minns att jag själv var i den åldern, tack och lov! Flört

Jag kommer att titta runt här och tror att jag ska trivas. Jättebra med en specad tonårsajt! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[marion69]
0

Välkommen hit och hoppas du ska trivas och få tips och råd!

[r8ttor]
0

Hej!

Ja heter Ida och fyller 16 i mars.

Ja har typ bara killkompisar, är med kompisar nästan varje dag.

Mitt störrsta intresse är motorsport. På vintern kör ja skoter. På sommaren tävlar ja i gokart :).

Mitt djurintresse är inte så stort längre.

Jag är ägare till 14 st råttor.

Här hemma bor dessutom 2 hundar, 1 katt, 4 kaniner, 1 sköldpadda, och 1 häst. Fast han står en bit i från oss i ett stall.

Ja har de ganska jobbit hemma, så sociallen är mycket inblandat.

[Wera]
0

_Jag är inte ny på iFokus och har varit in här flera gånger nu senaste månaderna.
_Jag heter Wera (precis som mitt användarnamn då) Flört Jag är 17 år och studerar Samhälle inriktning Samhälle, inne på andra året nu och efter gymnasiet har jag ingen som helst aning om vad jag vill göra, studera vidare (på vad?) eller jobba?
Jag har en tvillingsyster, en lillebror, en halvstorebror på pappas sida och en halvstorasyster på mammas sida. Min mamma är spansk och jag har hela min släkt i Mallorca, så jag reser en hel del. Jag har två kaniner (dvärgvädurar) som jag avlar på och en hund (chinese crested/shih-tzu) - hos mamma har vi en hamster och en katt och min tvillingsyster har en hund (import från Mallorca) och två kaniner (holländare & hermelin). Har inget särskilt intresse, förr red jag och hade egen häst ett tag men lessna, tycker dock att det fortfarande är kul att rida, särskilt i skogen och på ängar samt att hoppa (dock ej tävla).
Älskar jag att uppleva nya spännande saker, festa, resa och testa på, tycker det är kul med matlagning också faktiskt (min pappa ägde en restaurang i Sthlm förut) Glad Jag är vegetarian och har varit det hela mitt liv, enda sedan födseln och det är hela min familj med. Jag bor i en egen lägenhet själv och så har jag en pojkvän sedan sommaren 2010.