Sex nervös
Första gången jag hade sex började jag blöda ganska mkt.
Jag har inte haft det efter det & det hände väl för några månader sen, men nu om jag ska ha det igen, är jag nervös att det ska hända igen? Kommer det hända igen??
Har någon varit med om detta? Snälla skriv och berätta vill veta.. :(
Jag blodde lite forsta gangen jag hade samlag men dom andra gangerna gick det bra. Det ar inte farligt att bloda lite forsta gangerna man har sex dock kan man bloda igen om man vantar for lange da modomshinnan Kan vaxa tillbaka men det ar absolut ingenting farligt.
Min kropp var sa ovan med min pojkvans annorlunda ``bakterier`` sa min mens slutade aven att komma men efter ett tag vande sig min kropp och allt blev normalt igen konstigt men detta ar endast gynekologens forklarelse.

Jag blödde första gången jag hade sex men sen har det aldrig hänt igen.

#1. det finns inget som heter mödomshinna och den kan absolut inte växa tillbaks igen…
Oj da skrev jag fel! 
Men gud! Min gynkvinna pa ungdomsmotagningen maste ju vara helt koko! I alla fall sa ska det ratta vara detta>
De allra flesta blöder inte. Oavsett hur slidkransen ser ut, så är det färre än hälften av alla tjejer som blöder när hon penetrerar slidan första gången. Bland dem som ändå blöder är det få som gör det för att slidkransen varit trång, utan av andra orsaker. Om man inte varit sexuellt upphetsad utan spänd, nervös och för torr, kan det bli små sprickor i slidkransen som kan blöda, men det beror inte på hur många gånger man har haft sex.
Hittade denna information har>
Detta ska vi ta upp med ungdomsmotagningen i min stad, att dom undervisar fel! 

hehe, ja… ibland är de lustiga de där ungdomsmottagningstokarna ;)
Hihi, minns min kompis nar hon hade sex hon fick forsande mens mitt i samlaget och blev skrackslagen for hon trodde att det var blod fran sexet, blodandet fortsatt i ca 1 vecka med mensvark samt mycket mer och sen slutade det visade sig helt enkelt att det var mens!
Tycker fortfarande sa synd om henne… 
bra att få reda på lite fakta, men jag är jätte nervös in för nästa gång, tror ni att jag kommer blöda igen??? kommer det göra ont?
Tyckte det var så pinsamt när det hände! så vet inte vad jag ska till mig om det händer igen……
Har ni varit med om det vad tyckte ni??

#9 Jag har aldrig varit med om att det blött igen eller dte hänt för mina vänner och skulle dte hända såfår killen acceptera att det kan hända. =)
Det ar ingenting att skammas over och slappna av och njut! Om du ar spand och nervos kommer det formodligen gora ont och om det gor ont anda bor du och killen prata igenom det och testa nagonting annat sa det inte gor ont for dig.
Stressa inte med att ha sex, ha sex nar du kanner dig redo och saker pa det sa gar det bra. 
blödde ytterst lite första gången och alla andra gånger har gått bra.
Du ska inte låta din partner föra in den om du inte känner dig redo. Tillräckligt sexuellt upphetsad dvs.
Att man blöder kan bero på mödomshinnan (SOM INTE ÄR EN HINNA) spricker, det beror oftast på att man inte är tillräckligt upphetsad, fastän man tror det. Men det kan ju bero på andra saker också! Vilket jag inte har någon aning om! xD
Förspelet, ta det lugnt och förföriskt, gör saker på din partner som du gillar och låt din partner göra sånt som han gillar, och sen kan ni samspela båda metoderna. Njut av varandras kroppar så länge det går och skynda inte på någonting 
Förresten så ska du inte känna dig generad! Det är naturligt! Killarna tror att de tagit ens oskuld om man börjar blöda ändå, haha. 
(inte alla förstås)
haha som sagt detta hände ju när jag var oskuld & det kändes!
haha usch hoppas bara det går bättre nästa gång & att jag inte börja blöder, för det var pinsamt!
Kommer det bli härligt sen med sex för min del då? haha :)
#15 Det känns bättre efter första-andra gången :) Jag blödde så pass lite att min kille inte ens visste att jag blödde - det är inte helelr pinsamt tycker jag :) Min kompis tyckte inte det blev skönt för än efter andra gången, för mig var det efter första gången men vi tog det jätte lugnt så :P
Fast min kompis syster blödde jäätte mkt i 3 dagar :S nästan som att hon hade mens. Medan jag blödde ytterst lite under samma natt.
#16 okej :)
Nä själv blödde jag ganska mycket och säkert i 5 dagar, men under sexet kände jag att nått gick inte som det skulle och sen hade jag då börja blödda, hoppas verkligen att det inte kommer göra ont, eller blödda nästa gång, sjukt nervös, men man vill ju veta :P haha .
och jag vill känna på det härliga med sex, för just nu kan jag inte fatta att det är skönt med sex? haha XD
#18 Det gjord einte jag heller, försökte faktiskt kanske 3 gånger innan det gick hela vägen för mig - jag avrböt varje gång för det gjorde såå fruktansvärt ont! Sen gick det smidigt och bra hehe :) och nu är det ju härligt :P
Måste bara fråga, när ni blödde första gången blödde det mycket då? Kan ju inte varit det roligast :O

#20 Märktes inget förrän någon timme efter så under sexet var det lungt. ;)
#20 Jag märkte inte något för än morgonen efter och det var så pass lite så :P
#19 Men kan det hända för vissa att första gången är liksom fantastiskt skönt? Och att man inte blöder alls?

#23 helt rätt. Några jag känner blödde inte alls. =)
#24 Att man inte blöder första gången kan eller över huvudtaget ju också bero på att slidkransen är väldigt tunn..

#25 Vissa blöder och andra inte, man är olika.

#25, slidkransen tunnas inte ut, utan den tänjs. om man spänner sig och blöder vid samlag beror det på att man spänner sig i underlivet. spänner man sig (vilket man ju ofta gör för att man är nervös, och det är ju väldigt vanligt att man är första gången man har samlag) och inte är avslappnad i underlivet är det svårare att ta emot en penis, och risken för små sprickor är stor. det är också därför man blöder, inte för att slidkransen är ivägen, eller är tjockare på vissa eller något liknande.
#27 Varför är slidkransen i slidan? Vad hjälper den till med? 

den är en veckand slemhinna i slidöppningen.
har nu någonsin gjort sådanna där hårtoffsar i syslöjden nån gång :P du vet sånna där tjocka med ett resårband i? ungefär på samma vis ser slidkransen ut. toffsen är ju veckig när den inte är utdragen, eller hur? för att du ska kunna dra ut tofsen måste den ju vara veckig, annars hade du inte kunnat dra ut den alls, och hade du försökt hade du gjort sönder den.
slidkransen funkar på samma vis. den ska både kunna sluta runt kring en penis, och mindre ändå och få ut huvudet på ett barn. den kan ju inte hela tiden vara öppen för att få ut ett barn, det hade ju varit som en tunnel, utan i vandliga fall är den ihopdragen och veckig. hade den inte varit veckig hade hen inte kunnat öppna sig för en penis eller ett barn, utan då hade man verkligen spruckit :P eftersom kroppen är just en kropp reagerar den dock väldigt mycket på hur du känner dig. om du är nervös spänner du dig ihela kroppen, och då blir inte slidkransen lika töjbar. den spänner sig för att du spänner dig, precis som när du kan bli spänd i kroppen när du är nervös inför något.
slidkransen är alltså egentligen inget annat än slidöppningen.
hoppas du fattar vad jag menar :P
#29 Ja, förstod ungefär