Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4788 ggr
pirjo2
0

trött tonåring

Jag är orolig för min 15 åriger  son som sover så mycket!Hur mycket sömn behöver man som tonåring?Och vad är normalt.Han skulle kunna sova dygnet runt om jag inte väckte honom!!Är det någon annan som känner igen sig??

[Wera]
0

Under lov kan jag sova hur länge som helst, lägger mig kanske 1, och sover till 4 utan problem :) men det är enbart om det är mörkt i sovrummet!

Moa-16
0

Går han inte i skolan? Då är det ju svårt att vända på dygnet. Men jag kan sova till 1, om jag lägger mig 1,2 på natten.

Nali
0

I tonåren vill man bara sova, jag brukar sitta uppe hur länge som helst på natten sen kan jag sova till 15 utan problem osv. väcker någon mig är jag oftast sur och grining, men ja oroa dig inte alla tonåringar sover ''extra'' i tonåren, vet inte om du gjorde det men det är normalt bland dom flesta

Cazzos
0

Hur ser hans vardagliga rutiner ut?

Som förälder så kan man ju prata med sitt barn att man är t.ex. orolig över att man sover för lite och börjar nu sova det mesta av dygnet.

Så man kan börja se till att skicka barnen i säng redan kl 10 ^^

pirjo2
0

Tack för alla svar!Skönt att höra att et finns fler som gillar att sova.Jag förstår ju allt det där,men det är alltid skönt att höra att lite synpunkter,speciellt från er tonåringar!Det börjar faktiskt bli bättre nu,och jag är helt säker på när det blir vår och ljusare tider så löser det sig av sig själv.

[marion69]
0

Mina tjejer sover gärna hur länge som helst , speciellt på helgerna.