Nånting håller en alltid kvar!
Jag ligger på botten IGEN.. Har känt såhär förut o det tog en evighet att få bort. Försökte ta livet av mig 2 gånger. O e fortf ledsen över att det ej gick. Har inga vänner som stöttar mig heller utan bara fiender som säger : hoppa snälla.. Jag har i flera dagar nu tänkt ut sätt på att få en snabb o smärtfri död. Men endå det är nått som håller mig tillbaka.. jag fattar inte , varför blir de alltid så?
behövde skriva av muig
MVH Elin
hoppet om att få bli älskad är nog det som håller dig kvar.
Om du har självmordstankar så tycker jag att du måste ta kontakt med någon kurator/psykolog att prata med.
Du har fått livet i gåva. Ibland kan det kännas som pest och pina, men det kommer bättre tider då du rent kanske är lycklig!
Så du måste ha hjälp med att prata om dina tankar och varför du känner sådan hopplöshet.
Kan du ta kontakt med din kommuns psykiatriska mottagning?
känner mig ungefär som du.. men jag skulle aldrig kunna lämna mina djur <3
oftast är man ''rädd'' för att dö så att säga, man vet inte vart man kommer man har saker här i livet man vill prova på osv.
Som jag säger till alla så kan du alltid prata med mig, men sen finns ju ev. kurator/psykolog osv. kan kännas svårt dock när dom är vuxna eller mycket äldre än dig.
Jag har svårt o lita på folk , därav att jag inte vill liksom , snacka me nån.. jag försöker snacka med min pedagog som ja lägger stor tilit till men ibland funkar det ej , som idag. Jaf visste inte ut eller in , ville abra dö , stod me kniven o tänkte göra nått men .. nåt somvanligt stoppade mig. Men nu är kvällen här o mörkret, snart ska jag sova o då kommer det tillbaka
MVH Elin
Du får gärna PM mig också. 
Mina djur håller mig alltid kvar, jag vill inte lämna dom själva
Mina familj, jag vill inte lämna dom, dom ska inte bära på sorgen efter dom, jag vill vara sist och ta all den smärta dom är inte värda de
Mina vänner, dom stötar mig i princip alltid och jag måste finnas för att dom ska orka med vardagen
Jag ska visa alla dom svaga som trycker ner mig att jag en dag kommer att ha växt upp, blivit en stark o framgångsrik kvinna
det är de som ''håller'' mig kvar, men även hopet om att en dag växa upp & slippa alla problem osv.
lovisa
Nu är det ennu värre , min kille… Han kommer inte få träffa mig :'( hans föreldrar .. han kan inte trottsa dom. Han missade en vecka praktik o nu förbjuder dom oss att ses nå mer.. fatar ni ? mitt liv :'( jag vet inte vad jag ska göra..
jag älskar han ju så jävla mycket 
MVH Elin
dom skyller att allt e mitt fel

MVH Elin
prata med hans föräldrar och förklara