Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 4370 ggr
mimi111
1

kondylom??

visste inte på vilken sajt eller kategori jag skulle skriva det här men… okej dej här är lite pinsamt … alltså kan man få kondylom om man aldrig har haft sex med någon på nåt sätt? jag har typ små vårtliknande grejer i munnen och i underlivet upptäckte jag för ett par dagar sen. och jag är skitorolig för att det är typ kondylom. men hur tusan kan det vara så om jag inte har gjort nåt med någon!!?? :(

viktoria91
0

Kondylom smittas endast via sexuella kontakter. Det fanns andra soretrs virus inm samma grupp som kan orsaka vårtor, vet ej om dem också smittas vid endast sexuella kontakter. Bäst är att kolla hos gynekolog.

[Wera]
0

Tycker du ska gå till en gynekolog/läkare och kolla upp det :)

mimi111
0

tack för svaren.. men nu blir jag seriöst deprimerad. HUR kan jag ha sånt här när jag inte har haft nån som helst sexuell kontakt med NÅN? jag blir galen!! och sen undrar jag också om det går bort av sig själv, eller blir det typ bara värre? måste man få typ medicin och sånt? vill inte gå till gynekolog :(

viktoria91
0

Nära kontakt med slemhinnor kan man få virus av i samma "typ" som kondylom om jag fattade texten rätt i länken jag skrev.

tuffia
0

Kan det inte vara finnar? för det kan man väl få i underlivet?

mimi111
0

nej det tror jag inte… men jag har som sagt i munnen också (på tungan/halsen). det ser ut som typ vårtor liksom. och när jag sökte på google så såg det ut som på bilderna, inte lika extremt kanske men.. alltså det konstigaste är ju att jag bara har fått det utan anledning..

Salladshataren
0

Herpes? 90% av befolkningen bär på herpes utan att vara sjuka… Jag har för mig att herpes sympton är vårtor? Ska googla på det.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Wera]
0

#7 Är "vårtorna" långt in på tungan? För det finns många som har, minns inte vad dom är till för men det är iaf. inte farligt. Jag har det (fast man ser dom ju inte om jag inte öppnar munnen och drar ner tungan typ, så att man är på väg att se svalget, elr hur man sa förklara) :P haft det hela mitt liv vad jag vet :)

chade
0

Man kan få kondylom om ens mamma hade/har det. Alltså man blev smittad vid födseln, tyckte jag läste det förut! Kondylom kan man ha länge utan att få vårtor, dom kommer när man kanske är sjuk eller gravid.. när något ändras i kroppen alltså!

Så det kan ju vara så att du fått det så, men det är ganska lånsökt och ganska svårt tror jag.

Men som någon annan sa gå och kolla upp det hos gynekologen. Kondylom är inget jätte farligt. Det försvinner fort.. och det finns även en salva man kan få recept på och hämta ut på apoteket som gör att dom försvinner fortare. Eller så kan man frysa eller skära bort dom tror jag.

Men dom försvinner självmant efter ett tag med!

Små stjärnor lyser också i mörkret.