Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1754 ggr
[rightPAW]
0

Skolan knäcker mig

Nu är det såhär.

Jag började på Fordon i höstas, men det blev för mycket för mig så nu är jag inskriven på IV, är i skolan 2½ dag/v och jobbar med kärnämnena. Tanken är att jag ska in på Djurvård till tvåan.

Det är en dröm för mig, och det borde vara motivation nog, säger alla.
Det är det.

Men jag klarar inte skolan. jag får panikångest, mår dåligt och vill bara sjunka genom jorden. Alla säger att jag är lat och otacksam, men så är det ju inte.

Mina föräldrar går inte ens att snacka med om detta, lärarna är likadana. Vilket leder till att jag ljuger om närvaro, onödigt eftersom hon får rapporterat hem, men ändå.

Vad f*n ska jag göra?!
Allt kretsar kring min skolgång. Dem tror jag är nåt jäkla underbarn som bara är för lat och egoistisk.

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kämpa dig genom skolan, faller du så res dig upp. Jag tror det kommer vara mycket lättare och roligare i skolan i 2an när du gör vad du faktiskt vill göra

Rebiz
0

Är lite samma sak för mig också, men jag går till skolan alla dagar trots allt. Kändes som att jag "gick in i väggen" för nån månad sedan, har legat efter med massa uppgifter som jag måste ta tag med nu. Känner inte riktigt någon motivation längre ;/
Prata med kuratorn på dig skola, kanske hjälper.