Skylldig en pengar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en "fd kompis" som är skylldig mig 100kr för att jag betalade bio när hon inte hade pengar, det var precis efter jullovet.
Har frågat flera gånger om jag får tillbaka mina pengar, hon säger altid att hon inte har några nu. Vi har aldrig varit bra kompisar och aldrig umgåts och så men hon var kompis med min bästis, men eftersom dom började bråka när min bästis ville ha tbx sina 40kr, och hon vägrade, vägrar hon typ ge pengarna till mig med.
Skrev med henne på sms igår och undra om jag fick pengarna, hon hotade med att spärra våra mobilnummer mm, men jag vill ha tillbaka mina pengar, 100kr är ganska mycket specielt när jag inte har några alls just nu.
Hur kan man göra, och hur skulle ni gjort mm? :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag hade åkt hem till henne, eller bett mina typ föräldar snacka med henne eller hennes föräldrar.
…börja bråka över 40kr? wow…
Säg åt hennes föräldrar.
Min systers förra kompis lånade massa pengar för mat, resa osv, när hon hälsa på oss och hon har ju inga pengar själv så hon sa åt hennes mamma och fick alltihop direkt.
#3 tänker samma sak som du, 40 kr lixom… det är väll bara att ge 2st 20or och sen är det klart
prata med din mamma så kan hon kontakta hennes föräldrar om du tycker det är pinsamt. men tänk för bara på, sa du till henne att du skulle bjuda henne på bie eller skulle du låna henne pengar till bion. För sa du till henne vid bion att du bjuder henne, då har du nästan ingen rätt att kräva tillbaka pengarna då du själv med egna ord sa att du tyckte det var okej att betala
#3 Nej jag bjöd henne absolut inte, vi var båda överäns om att hon skulle betala tillbaka,
// Hanna
Om hon säger att hon inte har några, så fråga om hon TÄNKER betala tillbaka och NÄR. Om inte så skulle jag säga att jag betalade henne 40 kronor för att bli av med henne. Om hon är totalt falsk o oärlig alltså.
#5 det där med dom 40kr fattade jag inte varför skulle jag betala henne 40kr?
Hon har sagt att hon ska betala tillbaka när hon får pengar, men hon säjer hela tiden att hon inte har några, fast hon har råd att köpa cigg, :S
// Hanna
#6 hon menade att om hon vägrar att ge dig tillbaka 100 kr så kan du säga till henne ''jag ger dig gärna dom där jäkla 100 kronorna bara jag blir av med dig''
ahaa:P
// Hanna
tycker inte 40 kr är något o bråka över :P lika så dom där 100 kronorna. Om du nu verkligen behöver 100 kr kan du väl få det av dina föräldrar :)
När jag och min syster tjaffsar om pengar (handlar om flera hundra, senaste gången 2000kr) och ingen vill släppa det, typ ge tbx det. Då ger mamma oss pegarna istället x) så har jag dom tbx ;)
vist kan jag få 100kr av mina föräldrar, men samtidigt förlorar ju min familj på det, om vi tex sparar till att åka på semester mm
// Hanna
Tycker inte man bara "de är ju bara hundra kronor" för 100 kr är ändå rätt mycket. Och varför ska hennes föräldrar behöva betala för hennes fd. kompis är en idiot? Jag tycker du borde prata med dina föräldrar, dom kan säkert prata med hennes föräldrar.

En kille som jag inte ens känner är skyldig mig 100kr sen över 1år tbx. Skitstörande, fattar inte vrf folk lånar men inte betalar tbx. Har sett honom på stan, men inte vgat säga till då han typ… 3-4år äldre än mig, men nu ska jag f*n ta mig mod till att säga till. Behöver pengar. Råder dig att göra samma. Tjata, jaga. Folk ska göra rätt för sig.
#11 För 100 kr får du knappt en tröja för…
#10 Ja det är väl sant, men 100 kr kommer du inte långt för på en resa ;) när vår familj reser en riktig familjeresa har vi en budget på 60 000 kr att röra oss med, (5 pers). Om vi nu inte ska bo hos våra släktingar alltså.
Men jag förstår hur du menar.
Bara att säga åt hennes föräldrar om det inte hjälper att fråga och tjata på henne ^^
Man kan få mer än bara en tröja, en tröja och något smycke kan man mycket väl köpa för de. Sen med tanke på att hon är 14 år är 100 kr rätt mycket. Kan ju förstå att för dig som är 17 är 100 kr inte så mycket, men när man är 14 har man inte alltid så supermycket pengar. (är fjorton själv) och då vill man ha alla pengar man kan få, 100 kr gör stor skillnad. ^^ Och tycker de även de är respektlöst att lova att betala tillbaka men sen bara "nej jag har inte pengar" men samtidigt köpa massa annat. Men de är förstås vad jag tycker :3
Även om det handlar om 30 kronor eller 3000 så har man kommit överens om att den ena ska låna men sen betala tillbaka det, då gör man det!
Jag tycker du ska tag i detta, då det inte är ett okej betende, nästa gång kanske det blir större summor mot någon annan?
#14 jag har också varit 14…
Har samma problem, en tjej är skyldig mig 1000kr. En annan är skyldig mig 600kr.
Funderar på att åka hem till dom och prata med föräldrarna.
17# Gör de!!! en kille var skyldig mig 60 spänn så jag sa åt en kompis i 8an och då gick de fort att få tbx dem =D
Det vet jag, men jag menar när man är 14 har man inte så mycket pengar alltid. Du kanske hade det, men många har inte det.
Men 100kr är ju faktiskt en tiondel av det man får i barnbidrag varje månad om man är 14 år, då är det ju faktiskt ganska mycket pengar och det är ju inte ens säkert att pigelina får hela sitt barnbidrag själv.
Så Pigelina hur har det gått? :P Fått tbx pengarna? Pratat med föräldrarna? Eller med henne?
Min systers kompis ex & hans kompis var hemma i min systers lägenhet en morgon och tog hennes oöppnade 600 ml vodka flaska (över 200 kr på systemet) så det var bara att kontakta deras föräldrar på en gång, fick pengarna direkt :) + de fick skäll. Och grabbarna blev heltokig eftersom vi tog kontakt med deras föräldrar. De får stå sitt kast. ;) Man ska visa vart man står.
Vi gav dom en vecka på sig att fixa pengarna (de har inte egna pengar, eftersom de inte får barnbidraget) sen kontakta vi föräldrarna.