gått upp i vikt av p-piller
har gått upp i vikt av mina p-piller, nämligen 7kg :( vägde 57 förut men nu väger jag 64kg, fattar att det är en normal vikt men det känns så bittert att p-pillren har gjort att min vikt ökat så fruktansvärt! Jag har börjat motionera ungefär då jag började med p-pillren så vad är felen? Har ni upplevt stor viktuppgång av p-piller? Vad gjorde ni åt det?(eller vad gjorde ni inte?).
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som du skrev så har du börjat mortionera när du började ta p-piller kan ju va så att p-pillrena ökar vikten men kan även vara att nu när du tränar så börjar dina muskler väga mer
jo för jag har ju börjat styrketräna :P Men jag borde ju inte gå upp så mke x) ja styrketränar 1-2 gånger/vecka :P så så sjukt mke kan ja inte gått upp av de :O har bara styrketränat i nästan 4,5månad :P
det är av p- pillerna :)
Vet många som har gått upp massor sedan de började ta p-piller
ok :( jo… min pojkvän varnade mig att ja sku gå upp mkeeeee kg men ja tog inte hans varning seriöst xD han säger att kroppen måste vänja sig och att om jag skulle sluta nu med dom skulle ja gå upp ytterligare kg!:S äre sant?
nej man tänker oftast att det inte ska hända en själv ;D
det är jätte olika. du får läsa på internet :)
P-piller är kluriga ibland. Min barnmorska sa att man inte går upp pga p-pillrena utan pga att man nu känner sig säker med att ha en relation och därför drar på sig några bekvämlighetskilon. Jag tror absolut man kan reagera på p-piller och gå upp i vikt, de är bara att kolla på mina bh:ar som inte alls passar längre, men du tror inte lite kan ha varit att du känner dig trygg i tillvaron nu och låter dig unna lite extra? Jag vet att jag själv gör det i alla fall.
Man får ju hoppas det är 7 kg på de bekväma ställena som illar uppskattar och att en del av det är resultat av din träning! :)
Jag tror att man kan gå upp av det eftersom hormonerna inte är som vanligt och ämnes omsättningen dras ner. sedan är det ju olika hur mycket det är på olika människor.
jo ja har hört att man blir mer hungrig av vissa p-piller x) haha… de kan nog stämma xD min kropp mår som bäst iallfall av stark mat :P då kan ja äta mke men ja känner mig inte som en degklump när ja ätit de xD Jo jag tkr mer om min mage nu när jag ha blivit lite "fetare" ;) ja ser ju inte fet ut, bara lite sådär… va säger man? mysig?`xDjag har snarare en smalare storlek på BHN :S Förut hade jag 75B…när jag kollade vilken storlek ja hade på ett bhställe så sa dom att ja hade 70D x) Jag är helt nöjd med hur ja ser ut nu men om ja fortsätter gå upp i vikt känner jag att jag nog inte sku va så bekväm me de längre :P några tips så de inte händer? x)

#8 Enda tipset är att sluta med hormonella p-medel, då kan du inte få några biverkningar. Alternativt p-stav som innehåller lägst hormoner om du nu vill ha med hormoner.
Jag har gått upp 3kg sedan jag började med p-piller. Har alltid ätit vad jag vill och har alltid haft en bra aptit, aldrig mortionerat typ, så på det sättet är det ingen skillnad, att jag känner mig mer hungrig. Vilket det sägs att man blir. Jag har sedan dess gått från 75A till 75B/C.
En kompis till mig har gått upp några kg hon med sedan hon började. Min mamma gick upp 5 kg när hon började som yngre, hon slutade och gick ner igen. Min syster där emot gick ner något kg istället. Väldigt individuellt.
Min kusins tjej går alltid upp ca 3 kg med p-piller, när hon slutar går hon ner igen till sin "normala vikt" efter några månader.
Jag funderar på att köra på #9 tips i sommar när mina piller tar slut. Dvs antingen piller som är hormonfria (hört att det finns iaf) eller kanske p-stav. :)
#8 Av vad jag hört och upplevt går man bara upp ett antal kg sedan slutar det och så hålls man kvar på den vikten, man fortsätter inte bara att gå upp i vikt hela tiden under tiden man käkar p-piller.
ja de låter ganska troligt ;) hehe… ok
Min barnmorska tipsdade om p-ring, innehåller mindre hormoner. Kan vara värt att titta på om man får för mycket biverkningar av ppiller.
ok men ger de mindre skydd då?
#13 P-piller är det säkraste alternativet utom kondom då :)

#14 Kondom är faktiskt inte så s'äkert enligt nya undersökningar, ca bara runt 90% säkert. Finns inte p-piller utan hormoner däremot finns dte p-piller som bara innehåller 1 hormon.
#15 Jaså ;P Ser man på. Jag hatar ändå kondom men ^^ haha
Mini piller inehåller dom också hormoner? :)
Jag har själv tagit p-piller och det var ett rent helvete.. först så gick jag upp i vikt sen så fick jag andsvårigheter så jag knappt kunde andas och sen så blev jag typ förbanad varenda dag och slog till och med sönder ett fönster och då slutade jag med p-pillerna! och nu mår jag bättre.
ok :) de låter bra att allt blev bättre:) men det är helt sjukt vilken stor effekt p-piller kan ha både psykiskt å fysiskt :S

#16 Ja, det gör dem fast bara 1 har jag för mig därför är dte så extremt viktigt att ta dme på precis samma tid varje dag. Vanliga p-piller är dte inte lika noga med tiden. =)

P-piller är faktiskt oslagbara när det gäller att skydda sig mot oönskade graviditeter. Det bör man faktiskt också tänka på. En "biverkning" att inte ha ett gott skydd är faktiskt att bli gravid… Som jag ser det så är 5-6 kg plus på sin vikt ganska milt i förhållande till att ta ställning till en faktisk graviditet.
#20 jo det är ju faktiskt sant :) riktigt bra sagt! tror inte jag kmr byta från mina p-piller till något annat :P i övrigt mår jar ju faktiskt inte dåligt, bara lite humörsvängningar men jag hade det redan innan :P Om det har med min personlighet eller add:n att göra vet jag inte ;P haha men jag mår ju inte otroligt dåligt av dom.