Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3656 ggr
pruffen
0

Bitchig tjej

Hej allihop. Jag är en tjej på 15 år, har ganska nyligen börjat i en ny klass. Jag har fått några vänner som jag tycker om men sedan idag är jag inte riktigt säker på var jag har dom. (Iallafall en av dom…)

Jag har trott att hon är min kompis, men idag var hon faktiskt ganska bitchig mot mig. (Som jag sett henne vara mot andra, men aldrig mot mig.) På sista lektionen gjorde läraren så att vi stannade kvar lite längre än vi brukar och alla klagade på att dom ville sluta. Jag var en av dom och då sa hon så att flera hörde: "Varför vill du att vi ska sluta? Vad ska du göra ändå, åka hem och göra ingenting?" Hon sa det efter att ha hört min konversation med en annan tjej (som är lite som "klassens kurator", supersnäll och hjälper alla) om att jag typ inte gör någonting när jag kommer hem- vilket är sant.

Hon sa det på ett så bitchigt sätt så jag blev helt iskall inuti och satt helt knäpptyst och låtsades inte bry mig. Men det gjorde verkligen jätte ont, bra sätt att förstöra en fredags eftermiddag på. Vad ska jag göra; vara bitchig tillbaks, glömma det, försöka prata med henne….? Jag trodde ju verkligen att jag var hennes vän men nu känner jag mig osäker.

[rightPAW]
0

Är tjejen en bitch överlag så är det bara att bestämma dig för om hon är värd din vänskap eller ej. Vissa "klarar av" såna personer bättre än andra. Mår du dåligt över hennes beteende så är hon inget att ha, du ska må bra tillsammans med dina vänner, så får hon dig att må dåligt så strunta i henne. Hennes förlust.

pruffen
0

Problemet är att ibland så är hon jätte snäll och rolig att vara med, så jag vet inte riktigt var jag har henne. Hon kan vända på en sekund. Och så är hon ju kompis med alla de andra tjejerna, som jag tycker är jätte snälla och blivit bra kompis med.

Tack för ditt svar! Skrattande

[Alenzi]
0

Man får lära sig att inte vara så känslig också. Om du inte har så höga förväntningar på henne, så blir du inte så besviken. Ibland får man vara lite taktisk, om det är en människa man måste dras med ett tag, då blir det ju jobbigt att vara osams i längden. Bättre då att försöka göra det bästa av situationen, man kan ju ha trevligt ihop utan att vara världens bästa vänner.

ladymiss
3

jag vet inte om jag skulle rekommendera dig det men jag skulle iallafall sagt något tbx.. :P Typ "jaha som du då?" eller nått sånt.. xD eller typ le självsäkert åt henne som svar så hon blir osäker xD

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

pruffen
0

Tack för era svar! :) Nu känner jag mig peppad, ska försöka att skita i henne men om det inte funkar får jag väl köra på Ladymiss taktik. ;)

ladymiss
0

hehe jo de bästa är ju att skita i de men i längden blir det svårt:P

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

[nono39]
0

Falsk vän, Hon kanske försöker vara snäll o visa att hon e det. Men sammtidigt jätte falsk. Umgås inte med sådanna du kmr ångra dig. Jag har fastnat med 2 bitchar o dom gör saker jag aldrig kunnat anna efter att vi vart vänner 5 år! Tillslut var dom bitchar!

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker nog som #7. Låter väldigt falskt. Man ska passa sig för såna, de finnas bara för att utnyttja en.

Men sen är det väldigt svårt att veta EXAKT hur det gick till, jag brukar märka det på personens kroppspråk, ögonuttryck osv.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

pruffen
0

Problemet är att jag inte kollade på henne när hon sa det, eftersom jag kollade rakt framåt och hon satt bredvid mig. Hon kan ha slängt ur sig det utan att tänka, även om det inte var en så snäll sak att säga… Nu vet jag iallafall att jag ska akta mig för att lita på henne fullt ut.