Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3388 ggr
[marion69]
0

Färga ögonfransar??

Genom tips från min yngsta tjej, så har jag köpt sån där permanent ögonfrans och ögonbryns färg.

Ögonbrynen gick bra att färga, men det var himla svårt att få på kladd på ögonfransarna! Jag använde en gammal mascaraborste.

Hur gör ni för att det ska fastna bäst på ögonfransarna???

[h-malm]
0

Har färgat fransarna och lite på ögonbrynen en gång. Tyckte också fransarna var jättesvårt. Det följde med en borste, men den funkade inte alls bra. Vil också ha tips! :)

[marion69]
0

Man kanske kan ta typ två nagelfilar eller nåt liknande platt och lägga under ögonfransarna och sen på nåt sätt skyffla geggan överifrån, men hur får man sen färg undertill…?

maria93
0

Sist kletade jag på med fingrarna. Resultatet blev bra men färgen fastnade ju på fingrarna också :P Dock gick det att skrubba av.

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag färgar mina hos min egna person på en frisör och spa salong dock färgar jag absolut inte mina ögonfransar! har ljusbrunt hår med blonda slingor så blir konstigt om jag har svarta ögonbryn. Iallafall gör hon så att hon tar en ren eyeliner borste och sen har det på ögon brynen efter det får jag ligga med det i ca 45min -1 timme hon har watte-pads över ögonen så de inte kletar ut sig alltså hon trycker de mot fransarna

Mitralis
0

Jag köpte en refill igår men jag har inte tagit mej för än för det är så besvärligt. Jag har också problem med att få det att fastna på fransarna och jag har också börjat använda en gammal mascaraborste. Det blev lite lite bättre med den. Kanske ska köpa några gummihandskar och kleta på med istället Obestämd

Otario
2

Jag köpte ett sånt där litet gör-det-själv-kit från Depends (eller nått liknande märke) på H&M en gång för ca 80 spänn och skulle testa att färga fransarna. Det slutade dock med en svart fläck på ögonlocket och fläckar på fingrarna, men ingen skillnad på fransarna alls! Kastade ski*en efter att jag testat på endast ena ögat.. Testar aldrig igen! Möjligtvis på en salong. Mascara får duga tills vidare :)

/ Emma