Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthusdjur
Läst 1598 ggr
emilia95
0

Vad ska jag göra?

Jag har en komois som jag verkligen inte vet hur jag ska bete mig med. Hon är så sjukt resarverad och även fast vi är nära vänner så vet jag inte något alls om henne och hon vägrar berätta något! När hennes pappa hade träffat en ny bara slängde hon ur sig det som från ingenstans och jag och min kompis blev jätte nyfikna och började fråga men hon bara ryggar tillbaka!

Det är så det är med det mesta det går knappt att prata med henne om något som är det minsta djupt eller pesonligt alls! Hon har och andra sidan inte haft det så bra innan… I två andra skolor har hon varit mobbad som gör att hon tror att alla hatar henne och hennes mamma dog i cancer när hon gick i 5 typ.

Det är som att jag vill späppa taget om henne för att det går inte att föra ett normalt samtal när hon är närvarande och jag har gjort allt jag kan nu känner jag men inget funlkar! Och nu skulle det var det bästa tillfället att bara släppa när vi börjar gymnasiet men jag är inte så kallhjärtad.. Att det är bara jag och en till som hon har som riktiga kompisar sätter också stopp för att släppa…

Jag och min kompis har försökt att ge henne mod och bättre självförtoende men hon ta inte emot det och tillslut sa vi till henne att hon måste ju iaf örsöka men då bara fräser hon tillbaka på ett sätt som jag aldrig sett hos henna nån gång så jag tom blev lite rädd!

Hoppas infon räcker och jag tar tacksamt emot alla tips om vad jag ska göra!

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad är hennes intressen? snacka om de så kanske hon börjar prata, berättar hon något lite pinsamt elle sorligt så kan du göra desamma så de jämnar ut sig i längden

emilia95
0

Men knappt så mycket vet jag! Hon spelar piano fast ibland sägr hon att hon hatar det och ibland säger hon att hon gillar det och förut tyckte hon om katter men det har runnit ut i sanden. Och dom sakerna jag kommer på är sånt som hon sagt för minst tre år sen för sen har hon bara blivit mer och mer reserverad…

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gå fram till henne och säg vad du ärligt tycker förklara för henne att du inte vet hur du ska prata med henne då hon knappt säger något och att du verkligen vill vara hennes vän. Blir hon sur eller arg så lämna henne bara för då vill hon inte ens försöka möta dig halvvägs

emilia95
0

Jo det krävs mycket mod för det men det kanske är det enda rätta, inga undantag… :-/