Dålig vän, jag blir bara så trött!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En så kallad "kompis" till mig har börjat snacka skit om mig med mitt ex. Killen, som jag träffade för ca: 10-9 månader sen via spelet wow (ja, töntigt att vara ihop med nån från internet, men visste inget bättre då.) som jag sedan blev ihop med men gjorde slut med i september, han hatar mig redan utan mer anledning än att jag gjorde slut. Han är nu ihop med min bästis, jag är inte arg på henne för det, men jag är arg på honom.
Hon har t.ex sagt jag förändrats, herregud får man inte växa upp? Hon är inte direkt desamma som hon var för 2 år sedan heller… Sedan har hon påstått att jag bara bryr mig om att bli populär. Bara för att jag fick självförtroende det här året och vågar prata med de andra i klassen. Jag är trött på alltid vara tönten som är efter, men jag vill inte bli populär, jag vill bara att alla ska se mig för den jag är.
Just det, han killen skrev ett brev till mig på facebook och började anklaga mig för massa skit och avslutade brevet med att jag skulle lämna han i fred. Haha jag har inte tagit kontakt med han sen jag gjorde slut, det är han som tar kontakt med mig. Sedan anklagade han MIG för att vara den som skapar problem mellan han och min bästis, jag har inte gjort ett skit! Jag berättade det här för min kompis + att jag tyckte han hade humörsvängingar. Hon har berättat ALLT det för honom, vilket har gjort allt 1000x värre.
Killen anklagar även mig för att förstöra hans liv, som om jag inte har nåt bättre för mig om dagarna?
Jag vet inte ens vad jag har gjort min kompis för att förtjäna det här ens… Hon borde snarare var tacksam. För när vi gick i åttan tyckte hon några tjejer mobbade henne, hon sa till en lärare och då blev tjejerna jättearga på oss. Jag var den som försvarade henne medans hon stod bokstavligen i ett hörn och tryckte. Hon har inte ens tackat mig för det.
Hon säger att hon inte är blyg när hon sitter vid datan, men vem är det? Hon spelar dataspel hela tiden bara för att hon är rädd för verkligheten. Hon vågar inte ens gå förbi sjuorna i korridoren och kallar stort sett alla idioter fast hon inte ens känner dom.
Hon tillsammans med en annan kompis är så fruktansvärt jobbiga. Det enda de pratar om är sina pojkvänner (de träffat online men aldrig IRL), sex, och utseende. Jag blir galen på det! Och när jag ska berätta nåt så måste jag säga derras namn sju ggr för åtta meningar och då lyssnar de knappt ändå.
Jag orkar inte mer, jag mår så dåligt pga min "vän" och mitt ex. -_-'
//Elin
Hoppas ni orkar läsa, det blev rätt så mycket!
//Elin
tycker att du bryter upp kontakten med Exet och med din kompis. Skaffa nya och bättre vänner, in kompis inser nog snart hur mycket du betydde eller så blir du av med en dålig person
ställ din kompis mot väggen, se till att ni får prata i enrum och förklara då hur du känner och fråga henne varför hon beter sig såhär, eller kräv att få veta det. Om inte hon vill så lämna henne.
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
ställ din kompis mot väggen, se till att ni får prata i enrum och förklara då hur du känner och fråga henne varför hon beter sig såhär, eller kräv att få veta det. Om inte hon vill så lämna henne.
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Håller med #4.
Det kommer inte fungera i längden att bara gå och irritera er på varandra utan att få det löst.
Om det inte funkar, så vet du iaf att hon inte är någon kompis och då ska du gå vidare med ditt liv.
Här kommer jag och svarar efter två månader. 
//Elin
Har också haft en jobbig kompis, hon kom en dag och började anklaga mig och sa att jag var en dålig person fast hon är mycket värre. Jag har tålt henne i 7 år men hon blir sur över att jag hänger med min bästis som jag gillar mycket mer. Och nu gillar typ ingen i hela sjuan henne för att hon alltid bråkar och ser ner på folk. Hon tror att hon är cool och tuff och att alla respekterar henne, men nepp tyvärr, ska man bli respekterad ska man respektera andra först.
Hoppas att det löser sig, och om det inte gör det är hon inte din äkta vän.
är det inte bara så klart att hon kommer att säga till hennes pojkvän vad du säger om honom
#9 haller med…
(engelsk tangentbord)