Återigen familjeproblem.
Min mor och jag har nyligen flyttat hem till hennes pojkvän i ett nyinköpt hus.
Då jag bott i vår gamla lägenhet sedan 2001 och älskar förändringar (wow, one of a kind?) så tyckte jag att detta skulle bli jätteskönt då jag är trött på våran gamla by.
Men ända sedan vi flyttade hit så har jag mått extremt dåligt.
Micke jobbar i Stockholm och är alltså endast hemma torsdagseftermiddagar-söndagsförmiddagar. Från den sekund han sätter foten innanför ytterdörrens tröskel så är det bråk.
Han bråkar på min mamma för att hon inte har jobb eller inkomst, han påstår att hon är värdelös och en massa annat, och mamma gråter för att han inte förstår.
De skriker åt varandra, och när han väl åker ner till Stockholm igen så mår mamma så extremt dåligt att jag är rädd att hon ska ta livet av sig.
Hon har för tillfället ingen rätt att ha sina yngre barn hos sig (mina 3 småsystrar) pga en massa anmälningar som ägde rum i våras. Hon förlorade förra sommaren nästan alla bidrag och lever just nu endast på barnens barnbidrag + ett lågt bostadsbidrag.
Bara detta har fått henne att må dåligt. Hon har varit sjukskiven i 9 år pga psykiska problem som hindrar henne ifrån att jobba.
Men nu får hon inga bidrag sålänge hon inte söker jobb.
Sedan att mannen hon älskar (av någon anledning) även påpekar att hon är värdelös som inte har jobb och inkomst och att hon inte älskar sina barn (vilket hon gör, mer än något annat i världen) gör ju inte saken bättre.
Jag vill inte bo här, jag klarar inte av att vara med i detta längre. Min mor kan inte lämna Micke, för det första för att hon inte vill då hon älskar honom för mycket, och för det andra för att hon har så mycket skulder och prickar och allt vad det är att hon inte kan ta sig en lägenhet eller något lån för att hitta en annan bostad.
När han inte är här hemma så kan jag förbise att min mor mår dåligt och låtsas som att allt är påväg att bli bra. Sedan så fort han kommer hem så stänger jag in mig på mitt rum, vill inte prata med honom och vill inte vara i närheten av honom.
Jag sa i lördags att jag ville flytta hem till min far, men har nu ångrat mig då jag bara inser att jag skulle må sämre där då jag aldrig sett det som ett hem.
Det jag vill mest av allt är att flytta iväg med min pojkvän och slippa allt det här. Vi har sökt lägenheter sedan i våras, men då ingen av oss har någon stabil inkomst ännu (jag går i skolan och han är arbetslös socialfobiker som inte vågar ta steget att ta sig till arbetsförmedlingen) så är det svårt.
Vi fann en lägenhet för någon vecka sedan som min mors tremänning hyr ut, vi skulle få ta den och den var helt perfekt.
Problemet var då att han vägrade låta oss ha djur där, och jag har chinchillor + att pojkvännen och jag har en hund tillsammans.
Så då gick det inte.
Nu annonserar jag ut mina älskade chinchillor dels för att min mor inte vill att jag ska ha kvar dem och dels för att min far är allergisk och om jag mot all förmodan flyttar hem till honom så kommer jag inte kunna ha dem där.
Det jag vill just nu är att få hålla om min kärlek och vara med honom, men han bor 60 mil ifrån mig och ingen av oss har råd att betala för buss- eller tågbiljetter ännu. I värsta fall kommer vi inte kunna ses förrän i Oktober.
Allt är en enda soppa.
Jag är 17 år och har ingen makt i någonting. Jag kan inte få min mor och Micke att sluta bråka, jag kan inte ge min mor en inkomst, jag kan inte få min mor att må bra, jag kan inte göra någonting.
Jag älskar henne, men jag klarar inte av detta mer.
Ska man behöva må så extremt dåligt av sin familj?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag vet inte va jag ska säga riktigt låter hemskt allt ihop! Har du psykolog tkr du verkar behöva prata me en psykolog i ungdomsmottagingen, dom kan hjälpa dig , ge dig tips på saker du kan göra!
Hej! Det låter jättejobbigt för både dig och din mamma. Brukar ni kunna vända er till varandra och prata om det här?
Tyvärr är det ofta så att när en ny partner kommer in i en förälders liv, så kan det bli stökigt. Speciellt om man har skiljt sig och ganska snart träffat en ny, för man är nog fortfarande rätt så uppriven av skilsmässan att man har svårt att se vad för man som man letar efter.
Ofta väljer man en rätt annorlunda man än den man var gift med, men det finns också dom kvinnor som följer ett mönster när det gäller manstyper, pga dåligt självförtroende. Och dom brukar inte förbättra familjesituationen.
Älskar dom varandra mycket? Är din mamma säker på att han är den hon vill ha i sin familj? Vet din mamma om hur dåligt du mår av detta?
Du ska ju komma i första hand tycker jag, absolut! Jag har själv begått sådant misstag att jag dragit in en tokig karl i min familj så att mina barn har fått lida för det. Men jag mådde själv heller inte så bra då, så jag såg inte allt ur ett förnuftigt perspektiv.
Berätta gärna hur det går . kram
#2 Det är hemskt jobbigt. Det finns ju heller inte mycket jag kan göra åt det, tyvärr. Jag och min mor har alltid kunnat prata om det mesta, men jag känner att jag inte riktigt tycker om att prata om det här. Dels för att jag inte vill se min mor gråta, och dels för att jag har fått en helt annan syn på henne de senaste månaderna så jag mår bara illa när jag gör det. Och jag skäms för att jag känner så.
Hon och min far separerade (de var inte gifta) då jag var runt 7 år, och jag tyckte inte att det var jobbigt då, så det är inget sådant som spökar.
Sedan så har de varit tillsammans sedan i höstas, så det är inget supernytt. I början älskade jag Micke, han var trevlig och så där. Sedan började de bråka litegrann, men jag tänkte att äsch, det går väl över.
I slutet, innan vi flyttade till huset, så var mamma och Micke borta i över en månad för att mamma mådde dåligt hemma och då var de i husvagnen på lite olika ställen, så jag vet faktiskt inte hur de hade det då.
Men nu bråkar de verkligen hela tiden.. han kommer hem senare idag, och jag får sådan ångest över det.
Han försöker alltid vara snäll och sådär, men oavsett vad han säger till mig så kan jag inte låta bli att känna avsky emot honom.
Jag vill att de ska göra slut, men samtidigt så skulle som sagt min mor tvingas bo kvar här oavsett, för hon skulle ha det oerhört svårt att få en lägenhet. I värsta fall kan väl soc hjälpa till, men de har varit väldigt hårda med det där hittills så jag vet inte.
Oavsett hur det slutar så uppdaterar jag(nu menar jag inte att det ska sluta i något jättedåligt).
Förhoppningsvis så får min mor styrkan till att lämna honom, eller så reder de ut alltihopa och kan börja leva med varandra igen.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?