Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1765 ggr
[Koppsal]
0

Ännu ett problem

Jag har märkt att jag gör en grej som jag tror kallas tröstätning. När jag är ensam känner jag mig tvungen att äta något. Speciellt om jag är ledsen eller är stressad. Också vid vissa tidpunkter; vid klockan 20.00. Då äter jag alltid en macka och en kopp tee. Oavsett om jag är hungrig eller inte. Det här gör att jag får en jäkla ångest. Speciellt när jag ska städa undan tallrikar tex, eller när mamma skällt på mig efter att ha ätit upp glassarna i frysen tex. Visserligen är jag inte speciellt överviktig, men det är inte så kul att kolla på sig själv i spegeln. Jag är 163 cm lång och väger 55 kg. jag vill bara att det ska sluta men jag kan inte när jag är ensam. Jag har redan satt upp ett träningschema för hösten där jag ska träna 3 gånger i veckan. jag tycker detta är enormt jobbigt och pinsamt. jag var deprimerad hela 9an och då skolkade jag väldigt mycket, men också för bristen av vänner. Detta gjorde att jag började äta tror jag. suck. Alltid jag med dessa ihållande problem..

[Koppsal]
0

Glömde säga att jag har ett enormt socker och saltsug. Detta har jag haft så länge jag kan minnas.

[marion69]
0

Jag måste också ofta ta en macka innan jag går och lägger mig. Varför vet jag inte, men det känns som om man kommer sova bättre då. Man är mer tillfreds.

Jag har stort saltsug, men däremot äter jag väldigt sällan choklad, bullar, godis och sånt.

Salta piratpengar är favoriten. men jag tycker att jag har minskat på salt godis på sistone.

Jag tror att om man äter sött så måste man ha salt och så kan det bli en ond cirkel.

[Koppsal]
0

hmm jo precis. vet bara inte vad jag ska göra åt det. sakta men säkert lägger jag på mig mer vikt. tror du att träningen räcker?

Nu när gymnasiet börjar kommer jag ha rätt så fullt upp tror jag.