Tre yngre vänner
Måste bara få skriva av mig någonstanns..
Jag fyller 16 nu i slutet av augusti, och jag har förändrats en del sen förra året.
Jag har tre vänner som dock är ett år yngre, jag är alltså 16 och dom är 15. Vi fyra har hängt ihop länge och vi brukar vara i stallet ofta eftersom vi alla har det intresset.
Problemet är dock att jag… vet inte hur man ska förklara det, men jag vill liksom ut och festa. Festa, ha kul, träffa killar.. ni vet.
Senast jag hade en pojkvän var i femman!
Och jag vet att om jag bara hade varit ute mer bland annat folk så hade jag nog kunnat få en kille rätt så lätt för om jag ska vara ärlig ser jag faktiskt rätt bra ut. Smal, rätt lång, söt.. Haha okej känns fel att skriva så om sig själv men ni fattar?
Men problemet ligger dock i att mina tre vänner inte är så som jag, dom tänker liksom inte på killar och hade verkligen inte kunnat tänka sig att dricka eller gå på nån fest. Dom pratar mest om hästarna och sånt och vill att jag ska följa med till stallet och sånt.
Och det är det som är så tråkigt är att jag vill inte vara i stallet varenda jäkla helg, jag har tröttnat lite.
Jag vill ut, umgås med annat folk! Men det går inte, för jag har bara dom tre..
Börjar gymnasiet om någon vecka, är det lätt att få fler vänner där som man även kan umgås med på fritiden?
Du kan säkert träffa fler vänner här på TIF :) Kolla in mötesplatsen högst upp till vänster. Kanske någon bor nära dig?
…..Men ta det väldigt försiktig med alkoholen.
Om det är drickandet de inte vill så kan man ha lika kul utan :) de vet inte hur det är och kan kanske följa med dig för din skull en gång iaf och se hur det är :) när du börjar gymansiet kommer du få många mer vänner som kanske delar ditt intresse om nu inte dina andra vill följa med dig ut på helgen men det betyder inte att ni måste säga upp kontakten med varandra och alla utvecklas åt olika håll, det är en del av livet och dem kommer säkert också få andra intressen senare :)
//Forgetful
det låter inte som om du kan skaffa kompisar så lätt
och du har bara de
tänk efter lite
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du har värdens chans att träffa nya kompisar nu när du börjar gymnasiet!:) Var bara social och dig själv kommer du säker skaffa vänner lätt.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus