självmord.
tankarna kommer alltid.när jag ser en bro en räls,en kniv,en pistol.När jag krocka så hoppades jag på att flyga eftersom de var en veteranbil,därmed inga bälten.de här är saker inte ens min bästa vän vet.men.hon komme läsa det här.Nu när de bara är en veka kvar tills skolan börjar,blir allt starkare.jag har nte fått svar från skolan jag vill byta till..vilket gör att jag säkert kommer gå kvar på pissskolan där jag gick.där jag tappat tillit på lärarna där jag känner att jag knappt vill va med vänner..vart ska jag ta vägen.allt jag kan se som utväg är döden.jag lever för min mamma oh min hund.jag har skrivit allt.har allt klart.allt som saknas är ett riktig farväl.Men försvinner min mamma eller min hund ur mitt liv,då försvinner jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Livet kan känns hopplöst men det är det aldrig, det blir bättre. Även om det inte känns så just nu. Du skulle göra otroligt många människor ledsna om du tog ditt liv, dom skulle få leva med det resten av sina liv. Förstår att du mår väldigt dåligt, jag tycker du ska prata med någon. Din kompis som läser det här kanske? Din mamma? Någon på skolan? Det mesta går att lösa, ge inte upp :)
Vad jobbigt att du känner som du gör just nu, men du förstår väl att döden inte löser något. Ibland kan livet vara riktigt jobbigt, och om man mår dåligt så är det viktigt att man har någon att prata med.
Någon som kan hjälpa, stötta en på olika sätt. Har du provat ringt till nya skolan ifall dom har skickat iväg svar ännu? Skolan börjar ju snart också.
Vad i din nuvarande skola är jobbigt? Berätta gärna. kram
Men du, vad finns det för andra alternativ. Jag vet att skolan kan vara ett helvete av olika orsker. O jag vet också att pratar man inte med varandra så vet ingen om vad man känner, tycker o tänker. Det finns många sätt att kommunicera fram det. Antingen genom att prata med lärare o elever. Skriva ett brev till rektorn eller rektorns chef om vad du känner.
Kanske kan försöka att få tillstånd att prata i utropningssystemet på skolan.
Många elever i dag mår dåligt av olika orsaker i skolan, genom skolan o den press som dom utsätts för.
Döden är inte en utväg i detta, utvägen är att kämpa för det du vill ha. Genom att sätta ner foten o berätta.
Önskar av hela mitt hjärta att jag kunde hjälpa dig, men kan bara önska dig all lycka i världen 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
dessa tankar har jag haft sedan tredje klass,d allt börja från början.
vad? allt..nej men hände en del i skolan som gjorde att ja tappa tilliten på alla lärarna då dom stod på den andra tjejens sida.Kommer inte överens med många av eleverna.visst jag har vänner på skolan,men ag och en annan i klassenkommer inte överrens..eller snarere hon visade att hon hade ngt emot mig,oh då e de kört.jag har en fältare att prata med.min bästa vän vill jag inte lägga problemen på..visst hon vet en hel del men inte allt..
#4 Är ganska ovanligt att ha dessa tankar så tidigt, trivdes du så pass dåligt i skolan redan då, eller varför mådde du dåligt? Om du inte kommer in på den där skolan, & gärna vill byta så går det säkert att ordna på något sätt, finns många skolor! Skolan är väldigt jobbig speciellt om man inte trivs, så satsa på att försöka byta. Och försök tänk på att du har hela livet framför dig, man måste ligga på botten för att nå toppen!
Jag förstår att det känns jobbigt för dig, skolan är ofta ett rent helvete. Jga mådde jätte dåligt i skolan när jag började fyran. För då bytte jag skola, jah hade ju många tjejkompisar i klassen. Men killarna skrämde mig. Tre av dem brukade mobba en tjej jätte mycket. Jag kände mig väldigt otrygg, jag fick ångest varje dag innan skolan och mådde illa.
Men sedan fick vi en ny lärare som var van vid att få de stökigaste klasserna. Då blev allt bättre och bättre. Nu ska jag börja 8:an, fyra år senare. Nu har klassen blivit mkt bättre och jag har aldrig haft så bra självkänsla i hela mitt liv som jag har nu. Förut kände jag mig ful, men nu känner jag mig tom nästan lite snygg xD.
Men nu ska vi snacka om dig, det är verkligen skit att du inte har fått besked från en ny skola. Men att ta självmort löser inget. Jag vet inte vad du tror händer när man dör, men jag tror att man kmr till himlen eller blir något nytt.
Om vi säger att du skulle bli någon annan person, tänk om du skulle bli en av de fattiga barnen som blir våldtagna eller håller på att svälta ihjäl i afrika? Många människor i världen har det så, så tänk på dem. Jga tycker att du ska snacka med en av rektorerna och säga hur dåligt du mår. Då måste de förstå att du inte kan gå kvar på skolan och hur dåligt jobb de har gjort.
Du är lika gammal som jag, så snälla ta inte självmort! Du kan bli något mkt bättre en resten på din skola när du är vuxen. Du kan bli gift med din stora kärlek, få bra jopp och tjäna skjortan, åka på resor, bli proffs på något. Om du bara får bra betyg så kommer du få stora möjligheter som vuxen.
Ja precis! Jag ville också dö innan! Asså på riktigt, eftersom jag hade dåliga betydg och lärare hatade mig eftersom jag var taskig mot dom, jag fick snacka med kuratorn varannan dag o då tänkte jag på att begå självmord varje natt och dag, men jag sökte hjälp och nu får jag bra betyg, alla gillar mig och allt ät som et ska.
SÅ SNÄLLA! DU FÅR INTE GE UPP!