Är det vanligt?
Är det vanligt att äldre människor lever kvar i en "Det här (och inget annat) gillar killar/tjejer hos det motsatta könet"?
Jag träffade en äldre man en gång när jag väntade på morsan, och kom in på det här med längd och så.
Han tyckte jag var kort, och förstod inte varför jag var nöjd med min längd (jag är 162 cm), För "killar ju långa tjejer".
Tror ni att det har blivit en annan syn nu för tiden? Mer att "Alla gillar olika"?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dem äldre stannar nog lätt kvar i sin egen värld.;)
Själv skulle jag inte kunna vara tsm med en kille som är kortare eller bara lite längre än mig. Jag tycker dte ser ut som en mamma som är ute med sin son om killen är kortare. XD

Dem äldre stannar nog lätt kvar i sin egen värld.;)
Själv skulle jag inte kunna vara tsm med en kille som är kortare eller bara lite längre än mig. Jag tycker dte ser ut som en mamma som är ute med sin son om killen är kortare. XD

I slutändan hamnar du med personen du klickar med, inte med den du passa estetiskt med. Punkt.
Sen finns det alltid ytliga mongon o folk som har en sne världsbild. Inte mer med det.
#3 Jag håller med dig delvis, man måste självklart klicka med personen. Men för att kunna vara mer än vänner måste det ju också finnas en viss attraktion, och jag själv skulle inte kunna tycka att en kort kille är attraktiv. But that's just me.

#4 Absolut! Finns dte ingen attraktion kommer det inte bli mer än vänner.
Jag är nöjd med min längd, 160 cm… och jag är hellre "lite för kort" än "lite för lång". Tycker det är sötare och kvinnligare att vara "kort" än super lång, jag har hört tvärt om. Killar verkar tycka mer om lite nättare och korta tjejer än super långa tjejer, särskilt om de är kraftiga eller överviktiga. Meen det är såklart väldigt varierande! Och som #3 skrivit stannar man i slutänden hos den man klickar hos… man blir intresserad av ytan (första intrycket) men personligheten får en att stanna.
Jag måste känna en attraktion till min blivande partner annars blri det bara en vänskapsrelation. Därmed bör min kille vara längre än mig, och särskilt till min korta längd… tycker inte om killar som är kortare än ynka 160 cm liksom… Som tjej på 180 cm är det nog lite svårare att hitta en längre kille också :) Jag håller med #4.

jag är 178 cm lång ungefär, och jag älskar att krypa upp i famnen hoos en kille som får mig att känna mig liten. jag måste ha en kille som är längre än mig… så tänkte jag i alla fall tills jag träffade sambon :P han är väl nån centimeter cortare än mig ungefär, men shit, jag tände så stenhårt på honom ändå :P det är underligt hur en individ kan ändra hela din tidigare inställning till något. min sambo kompenserade för sin längd med ett orubbligt självförtroende, världens charm och en kropp att dö för :) jag kan säga att längden till trots var det jag som kämpade för att få honom, jag gick alltså helt ifrån min grundsyn.
jag kan också säga, med tanke på att det ändå tagits upp om kortare eller längre tjejer och vad killar tycker om det. jag har, trots att jag är närmare 180 lång, aldrig haft problem med killar, vare sig kortare eller längre, så helt ärligt tror jag inte det minsta på det :) å andra sidan tror jag sällan på liknande påståenden, att de flesta killar gillar korta tjejer, mulliga tjejer o.s.v. varför istället inte bara inse att alla diggar olika, och tur är väl det? själv älskar jag min längd, att kunna gå med riktigt höga jeans och en snygg tröja nedstoppad utan att se ihoptryckt ut. gärna i kombination med ett par höga pumps så jag bli ännu längre :) jag skulle aldrig i mitt liv vilja vara kort. jag syns, och jag älskar det :)

#7 Korta kan också gå klädd så utan se ihoptryckta ut. ;) Att personer syns beror mer på deras självförtroende och utstrålning snarare än längd.
#8 Håller med. =) Beror på hur man bär upp det & kroppshållningen.