Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 4697 ggr
lane
0

täcka finnar med smink

jag har en finne som jag vill täcka med smink men om jag använder massa smink och pulver som blir det bara värreGråter

har hört att i.d bare minerals foundation och maybelline mineral foundation

kan täcka finnar plus är den oljefritt

ni som använder de är den bra? och den kostar 450 kr och 159 kr

finns det inte någonstans där jag kan köpa den lite biligare

Cazzos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Köp Basiron AC 5% på Apoteket för 99 kr, den funkar jättebra. Tillsammans med en produkt som innehåller salicylsyra så är finnen borta inom 3 dagar Flört

lane
0

har köpt den men den hjälpte inte

Cazzos
0

#2 Testade du 10%?

lane
0

jag vet inte vilken jag testade men på ca 3 veckor så fanns det ingen skillnad

Cazzos
0

#4 Ge 10% en chans. Använd den i 1½ månad 2 gånger dagligen, tvätta ansiktet innan du använder gelen.

Du kan för övrigt använda vanligt puder, ha inte på för mycket, för att då syns den ännu mer. Använd ett tunt lager så att det smälter in i huden (alltså att det bli samma färg på finnen och resten av huden). Täck bara finnen och inte hela ansiktet, det kan bli svettigt nu på somrarna Flört

lane
0

mitt ansikte blev inte så bra när jag hade gelen plus jag använder nu redan proactiv

lane
0

är cheer cover bra

[_annaH]
0

Har man smink över finnar så ser det bara äckligt ut. Så använd finnmedel, prova dig fram så hittar du nån som passar dig!

lane
0

har redan använt duac, gele, esoido eller nånting men inget hjälpte men jag har betämt att köpa sheery cover

Arkan
0

Testa dig fram med olika ansiktsrengöringar. Har du mycket problem med acne eller är det bara en finne som stör dig?

muffff
0

På apoteket finns det ett täckstift som både täcker och torkar ut finnarna! Funkar jättebra för mig, du borde testa :) aco någonting är det… kan kolla upp namnet om det är något du hade velat testa, annars kan du ju bara gå till apoteket och be om hjälp :)

lane
0

nej det är inte bara en finne det är många finnar

jag har redan gått överallt och frågat

därför har jag tröttnat på det

så jag vill testa nånting nytt

CaptainBunchie
0

Finnar är en del av livet och alla (nästan) får det, så jag tycker inte det är något som man behöver bry sig speciellt mycket om :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

lane
0

men jag bryr mig

Cazzos
0

Såklart alla tonåringar bryr sig om finnar. Men det gäller att använda rätt produkter och testa sig fram, läsa recensioner och tips på andra hemsidor. Att sminka över finnar, gör dem bara synligare och man kanske t.o.m får fler finnar än vad man redan har.

Läs mer om varför man får finnar och på så vis så fortsätter du att läsa om vilka ämnen som funkar bra = vilka produkter innehåller dessa ämnen som är bra för att bekämpa finnar.

lane
0

ok tack för all tips

Arkan
0

Ja men om du har problem med mycket acne så kan du gå till skolsystern och fråga om hjälp när du börjar skolan igen. Du kan få hjälp med receptbelagda medel osv. ^^

lane
0

har gjort det tusen gånger

NSphoto
0

Något som fungerar för mig är att när jag har finnar så sätter jag tandkräm över dem när jag ska sova, är otroligt effektivt och torkar ut snabbt (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

[Dominik]
0

kan du inte bara klämma ut den ?

[Zoie]
0

Istället för att använda foundation som oftast täpper igen porerna vilket leder till fler finnar så tycker jag att du ska prova en concealer för att bara ha på själva finnarna. Finns en bra från Maybeline som ser ut som en stift, utsidan på själva stiftet är hälften blått och hälften hudfärgat, tror den heter Coverstick. Den kostar kring 60-70 kronor. 
Sen har jag en annan riktigt bra concealer som man även kan ha för att täcka blåa partier (under ögonen till exempel) och man kan även ha den som highlighter. Den heter Cover All Mix och kommer från Make Up Store, kostar cirka 245 kronor men är värd varenda litet öre!

Om du absolut måste använda foundation/puder, se till att de innehåller så lite dåliga produkter så möjligt och att de INTE täpper till porerna. Har hört att Mineralsmink ska vara bra för huden. För använder du en foundation som täpper igen porerna så kommer du få mycket fler finnar och pormaskar. Förresten glöm inte att tvätta bort sminket på kvällen :)

lane
1

klämma de du skojar väl då blir det bara mer

Izan
0

Jag klämmer mina, är rött en dag sen är de borta!

Valkyrie
0

Bättre om du klämmer och sedan tvättar du ansiktet och smörjer in med något. Murads produkter är bra, jag går på hudbehandling som hjälper mycket. Dock en plåga…..speciellt första gångerna ;)

Hur fungerar proactiv? fungerar den?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!