Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 3466 ggr
KorvochMos
0

Blir så less

Under hela denna sommaren jag flyttat till värmland, har min mamma haft problem, första tiden drack hon ihjäl sig.. bråkade och ville inte ha något med mig och göra, eller någon annan, sen verkade som hon kom tillbaka.. men icke.. Hon gömmer vindunkar bakom soffan, ljuger mig i ansiktet, tar hem killar när jag är hemma och jag har sagt ifrån! för de hörs väldigt tydligt ifrån sovrummet…..

Hon tror hon är drottning, visar upp sig som fan när hon går inne i stan, vinkar till killarna som står på balkongerna där vi bor..

Jag står inte ut.. Hon börjar bara bråka så fort jag ska säga nånting, hon lyssnar inte..

Och flytta till min pappa får jag inte, mamma håller fast mig med sina jäkla klor. jag mår inte bra såhär.. Nu när man äntligen har hittat framtidsplanerna och ska plugga IV för och komma in, äntligen fått motivationen så förstör hon allt.. Känns som jag aldrig kommer komma ut till gymnasiet..

Fyller 18 nästa år i mars, kan jag flytta utan att hon binder fast mig då?

[hyperiion]
0

Har dina föreldrar delad vårdnad på dig? För i så fall så kan hon inte tvinga kvar dig hos sig. Hon kommer troligtvis hota dig med massa saker som att hon ska ta livet av sig om du flyttar osv. Men du måste göra de som är rätt för dig. Fick stora delar av mitt uppväxt förstörd pga min alcoliserade pappa. När ja var 18 flyttade ja hemifrån. Innan dess bodde ja runt och bodde på internat. Låt inte henne sätta skuld på dig för inget du gör kan påverka hennes liv. Hon ska absolut inte få dra ner din motivation till skolan. Stå på dej! Även fast de är jävligt svårt. Du förtjänar att må bra och ha ett bra liv. Låt inget få dig att tro något annat!

Wand
0

När du är 18 så kan du göra preciiiis vad du vill (sålänge det inte gäller att handla på systemet eller göra något kriminellt Flört) och alltså kan du flytta om du så önskar. 
Men det du då bör tänka på är att om du flyttar till eget så ska du även ha råd.  

Din mor beter sig väldigt respektlöst, och jag tycker att du ska prata med din pappa om hur du känner och försöka få honom att hjälpa dig med att flytta till honom om du verkligen inte vill bo kvar hos din mor.

Hos mig är det tvärtom, mamma försöker få mig att flytta till pappa men jag vill inte. Vi kan byta så får vi se om du tycker att det känns skönare att känna sig oönskad. ;D

För övrigt så fyller jag också 18 i mars, kände att jag måste påpeka det haha!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

KorvochMos
0

#1 Tror mamma har hela vårdnaden, och jag tänker inte låta henne förstöra den här gången, men hon ska verkligen trycka ner en, nästan som de är hon som är en mobbare, så snart jag börjar skolan hade jag tänkt stanna i skolan så länge jag kan och sedan bara hålla mig borta, min pappa bor ju inte alls långt bort, brukar gå dit när de blir jobbigt.

#2 hahah, hade inte tänkt göra något sånt. (= Tänkte bara att då kan jag flytta hem till pappa och bo där ist, Stannar hellre hemma tills jag kan ta hand om mig själv och min hund.. (=Jag har också pratat med pappa, jag ringer honom varje gång något händer, så han vet väldigt mycke och vi är väldigt nära varann.. De är ju bara de att far min har inget jobb och han har verkligen inga pengar för att båda ska överleva,

skulle jag gärna göra hahah, nejmen, lyckost dig :p Coolt att du också fyller i mars, vilken dag? x>

Wand
0

#3 Okej, men då är det ju bara att ladda inför det. Om det nu inte går att få din mamma att ändra på sig så kan du välja att bo hos din pappa när du blivit 18, om han går med på det. Då kanske du kan använda en del av ditt studiebidrag för att hjälpa till att betala t.ex mat, om han skulle ha det svårt med sådana saker. 

Det är bra att ni är nära varandra, då vet han precis hur det ligger till och kommer antagligen ta emot dig med öppna armar då det än blir.

Jag fyller den 19:e haha. :D Dudå?

KorvochMos
0

#4 joo, får ju bo hos far så mycke jag kan bara, och vänta. (:

Seriöst? Jag blev helt paff just nu, fyller år samma dag, Shit o_O

Wand
0

Hahahaha *gulp* alltid lite läskigt att möta någon som är född exakt samma dag. Jag föddes 6 minuter över 4 på morgonen den 19:e mars 1994. :D

KorvochMos
0

hahaha jaa, scary o.o jag föddes ungefär halv sex på eftermiddagen, så där vare skillnad, hhaha tror jag : D

[hyperiion]
0

Om du går till soc så kan´dom hjälpa dig att flytta till din far. Om han är lämpligare än din mamma. Hon kan då inte säga något om att du flyttar..