Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1867 ggr
regka
0

Förälskelse eller kärlek?

Min 15 åriga dotter blir ständigt förälskad & föremålen växlar relativt ofta. Just nu är hon tillsammans med en kille som är 20. Som mamma blir man en smula orolig men vad gör man åt saken. När jag pratar med henne om det så tycker hon bara att jag är idiotisk. Jag tycker bara att hon har för bråttom mellan relationerna. Är det bästa att avvakta & se tiden an? Måste ju trots allt visa att jag liyar på att hon inte gör något dumt.

Mandusius
0

Om hon trivs i sitt förhållande är det ju inte några större problem.

Men jag förstår din oro. Visa att du finns där om hon har frågor eller behöver råd:)

Försök lära känna hennes pojkvän så kanske det känns bättre för dig också:)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Wand
0

Jag som är endast 2 år äldre än din dotter skulle vilja påstå att om min mor hade försökt prata med mig om att jag är vårdslös med förhållanden så skulle jag inte bli så glad. 
Det är antagligen något som du får låta passera - sålänge du inte kan se att hon skadas psykiskt eller fysiskt av det så är det antagligen ingen som helst fara.

Hon är ju trots allt endast 15 år, och det är ju när man är ung som man brukar experimentera i det där. Hon finner sig nog till ro i sinom tid.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

regka
0

Nu har jag faktiskt träffat pojkvännen ett par gånger & tycker att han är en juste kille. Tiden får utvisa om jag har rätt eller fel. Har i alla fall slutat noja.