Förvärvad hjärnskada
Hejsan
För två år sen var jag med om en olycka och fick en hjärnskning men det vart inte konstaterat då utan det vart det senare. Sen olyckan så hade jag konsant huvudvärk och vi har kämpat nu i två år för att få veta vad det är som är fel. För två veckor sen fick jag en diagnos jag har förvärvad hjärnskada. Nu har jag lyckas komma till en habilitering och jag tyckte det kändes underbart i början att veta att jag kommer få hjälp. Men nu har jag bara ånest över allt för att hela mitt liv kommer ändras. Det ändrades en del efter olyckan och så men nu kommer det bli totalt anulunda och måste tänka jämt på hur mycket jag orkar planera min vardag varje dag för att veta att jag orkar, sova under dagen, gå och lägga mig tidigt osv det känns bara så hemskt att ändra så mycket bara sådär. Jag är rädd att jag kommer bli "instängd" hemma och aldrig kunna gå ut och träffa vänner…
Jag undrar om det är någon här som också har förvärvd hjärnskada eller om det är någon som känner nån som har det. Skulle gärna prata med nån som vet hur det är som man kan få tips av och ge tips till osv.
Vore väldigt skönt.
Känns som att även fast mina föräldrar försöker så förstår dom inte hur jobbigt det här verkligen är för mig.

Jag har ingen förvärvad hjärnskadad men skolios och nervskador sedan en omkullridning som även förvärrade min rygg, nacke, axlar, bäcken och höfter. Måste också planera vad jag kan och orkar göra och det är inte mkt innan min kropp ger upp men jag har lärt mig att bita ihop sen får dte göra så ont det vill för jag ska ha kul när och hur jag vill.

#1 okej låter hemskt det med :(
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Efter ca 10 år med daglig smärta vänjer man sig. ;)
#0 Det måste vara oerhört jobbigt med konstant huvudvärk. Har du lite, medel eller svårt huvudvärk? Vilket som är ju jobbigt.
Vad är det för skada i hjärnan, som orsakar din huvudvärk? Har läkarna även kollat nack-kotorna, för det kan ju också ge huvudvärk.
Jag själv har en massa ryggproblem i både övre och nedre ryggen, med diskdegeneration, spondolylos, nerver och nervrötter i kläm.
Min nedre rygg är naturligt stelopererad av benpålagringar och övertill är mina kotor som dominobrickor. En skada sen tiden som gymnast. Jag får ofta muskelinflammationer också.
Jag hoppas att man kan komma på nånting som kan bota din huvudvärk! Hoppas du hittar lite stöd här. kram

#4Dom har kollat de mesta så nacken är med… nu efter att ja varit med om en bilolycka också så är det svår hivudvärk men innan hade jag bara medel
Jobbigt
Äter du medicin för det? Har du provat akupunktur?

#6 jag har testat olika men bara nån vecka där och nån vecka där för det är bara riktigt starka mediciner som hjälper och då får jag inte äta dagligen. Jag är livrädd för nålar… dom har testat men jag svimma så det gick inte. Men ska troligen testa det igen till hösten och då är det min sjukgymnasr som ska göra det och henne litar jag på… tycker ni att det här är ett handikap? Kanske konstig fråga men ska förklara
Ett handikapp är ju om du lider av det och att det hindrar dig från att leva ett liv som du skulle gjort om du inte hade haft denna huvudvärk.
Hoppas det går bra!

#8 Aa jag vet och visst jag lider lite av det och fått anpassa mig men jag ser de inte som ett handikapp… Men min mamma säger så fort vi pratar om något att jag har ett handikapp och att jag måste tänka på mitt handikapp. Men jag har bara en skada och bara för det blir man inte handikappad

Fortfarande inte fått tag i någon som har denna skadda som jag har
eller ja är ju glad att det inte är någon som har samma problem som jag men ja jag skulle gärna komma i kontakt med någon som vet hur det är det jag lever igenom. Så snälla om du känner igen dig kan du skriva ett privat medelande till mig