Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 5031 ggr
YellowKiwi
0

Navelpiercing

Hej!

Ska kanske pierca mig i naveln, tyckte ni det gjorde ont? Hur kändes det..?

Fridaaaa
0

Jaghar själv inte gjort det men vill ev längre fram.
Ang om det gör ont eller inte, beror på en själv, hur mycket smärta man tål osv:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

YellowKiwi
0

Okej, vet inte riktigt om hur mycket smärta jag tål x) kan iallafall ta sprutor o sånt skit iallafall ;p

[Dominik]
0

det gör inte så mycket ont

YellowKiwi
0

okej, går det snabbt?

[Wera]
0

Klart det går snabbt, man hinner knappt reagera och tänka på det.
Väldigt olika, vissa blöder lite medan andra inte blöder någonting. Jag tyckte inte det gjorde särskilt ont, mer ont i läppen och öronen. Men då tog jag med en "puscher" och inte en vanlig kanyl, min syster som tog med samma sak tyckte dock det gjorde lite ont men jag har en ytligare piercing så det kanske berodde lite på det också.

Men helt klart värt det, gör inte så ont, första veckan är jobbig när man ska böja sig ner och kanske sitta om man har tighta höga jeans.

Flamman1
0

Jag vill JÄTTE gärna men har fobi för nålar och sprutor så vet inte om jag vågar…

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

[Dominik]
0

min kompis ar gjort navelpiercing 2 gånger…det går jätte snabbt! och det "kliar" jätte mycket i början, typ första 10 minuter sen känner man nästan ingenting säger hon.

YellowKiwi
0

Tack för alla svaren :) ja, man tror ju att det ska göra sjukt ont. Men man får tänka på att det går snabbt! Kommer ta hos nån eller "med nåt" som heter blomdahls nånting. Inte som en vanlig kanyl och är mycket smidigare.

YellowKiwi
0

Juste, nåt bra ställe där man kan köpa piercings? alltså navelpiercings på nätet.

[Wera]
0

#8 Det tog jag med. Har hört att det dock är bättre med en vanlig kanyl, det är enklare då att få till piercingen efter ens egen naveln.

Gå in på bodyart.ifokus där finns länkar att gå till för att köpa smycken, tänk på att bara köpa smycken i titan :)

YellowKiwi
0

#10 okej :) tack för tipset!

OttoIsTheShit
0

barbarella har massa :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

mjuhm
0

Jag har hål i naveln & känner många kompisar som har det.

Mina kompisar tog med nål, & dom tyckte att det gjorde FRUKTANSVÄRT ont. Jag gjorde med pistol/spruta, & det kändes inte alls.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
0

Jag tyckte att läppen & öronen gjorde mycket ondare.

muffff
0

Jag funderar också på att pierca naveln, men jag är ganska rädd för nålar och undvikar helst smärta om jag kan, tror ni det skulle bli lite (om än bara lite!) mindre smärta om man tog emblasalva innan? Vill minnas att jag använde det när jag var liten och skulle ta hål i öronen, vågade inte för smärtan annars haha :)

Jummie
0

Pistol är inte att rekommendera för annan håltagning än öronsnibbar.
Så grymt oseriöst att studiorna erbjuder tagning med pistol.

Klart det känns, men du kommer inte hinna reagera. Glad

mjuhm
0

#16 Jag har BARA tagit med pistol, förutom i tungan.

Fattar inte vad som kan hända?

gaabriellaaa
0

#16 inte äns håltagning i öronsnibbar med pistol är att rekommendera.

#17 det som kan hända är att det lättare blir infekterat och man kan få sjukdommar lättare då det är svårare att göra rent en pistol. Dessutom gör man hål i vävnaden på ett annat sätt så det kan bli svårare att läka.

mjuhm
0

#18 Happ. Mina har då läkt superfint, dock vart/är naveln infekterad, men det var mitt egna fel.

Pluupp
0

Jag har en navelpiercing. Det är väldigt individuellt om det gör ont eller inte. Men jag tyckte bara det stack till lite. Om man jämför med en näsvingepiercing så är det stor skillnad.

Dock gjorde det ganska ont på natten och dagen efteråt, gjorde ont så fort något/någon stötte till den.

Loveradio
0

Min storasyster piercade naveln och hon sa att det gjorde jätteont. Och hon har haft flera piercingar. Har också hört många säga att det gör väldigt ont. Så man ska nog vara beredd på det. Men det är ju individuellt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

YellowKiwi
0

dock tar det bara nån sekund.

Loveradio
0

#22 Ja det är klart.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com