Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2949 ggr
lindheeen
0

Vånas över att jag är "tjock"

Jag är 16 o väger 56 kg(typ), kanske inte är så mycket men enligt mig är det. Alla säger att jag är så smal men jag tycker inte det, jag vill inte behöva tänka på att jag är tjock eller smal. jag vill känna det som när jag var minder man tänkte inte på vikten alls. Vill vara mitt gamla jag igen, den som inte funderar över sånt.. 

Visset ej vilken grupp :)

lindheeen
0

BTW,, Våndas* ska det vara i rubriken!

Fridaaaa
3

Hur lång är du?

Förstår inte varför alla tjatar om att man ska vara smal hela tiden. Bättre att vara den man är och inte tänka hela tiden "Måste vara smal". Man måste inte vara smal, jag själv är mullig och trivs med det. Vill inte vara pinnsmal som alla modeller, tycker inte ens det är snyggt. Visst, finns dem som är pinnsmala naturligt och inte kan gå upp i vikt, dem kan ju inte hjälpa det, men att hetsbanta osv och hela tiden tänka" måste vara smal" är inte hälsosamt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flamman1
0

Jag känner igen mig helt och hållet jag mår uselet över min vikt jag väger runt 58 kg. Jag hör altid att jag är smal och måste äta mer men jag tycker jag behöver banta lite jag vill ha bort min mage för ibland kan jag se gravid ut…

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

[SweetRose]
0

Vikten har absolut ingenting (nästan) med storlek att göra. Längden och muskelmassa är det som spelar roll. Det är synd att människor fixerar sig så mycket vid vikten. Jag själv är väldigt lång och väger mer än vad jag borde men måtten är mindre eftersom jag har mer muskler än fett (gymfreak) medan jag har en vän som är 160 och väger 50 kg och är endå större än mig. Vikten är inte det man ska fokusera på!

DjurTjejerna
0

har kompisar som väger 52 som är 12 år de är inte tjocka ;)

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus

Fridaaaa
2

#5 Man kan inte gå på ålder utan hur lång man är och kroppsbyggnad, kan skilja mycket i längd mellan 12 åringar ;)

CaptainBunchie
0

Jag är 13 år och väger 74 kg, tycker inte man kan kalla mig tjock direkt, men försöker gå ner lite i vikt, men inte mindre än 65-70kg skulle jag vilja väga tror jag.

Enligt mig är ca 55kg lite.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Flamman1
0

#7 Det är inte åldern som spellar roll med vikten utan det är mer hur lång man är…

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

CaptainBunchie
0

#8 - Nej men jag tror inte att hon är 3 år äldre men kortare än mig. :)

_

Fridaaaa
0

#9 Det vet man inte, hur lång är du?

CaptainBunchie
0

#10 - Jag är 164, inte långt, inte kort. 55kg skulle vara väldigt lite för mig.

_

Fridaaaa
0

#11 Jag är 165 cm är och 21 år, så skiljer 7 år mellan oss men bara 1 cm, så ålder har ingen betydelse för längd och vikt :) Jag ska väga 58-60 kg, då är det lagom enligt bmi :)

Cazzos
0

Jag är 14 år, 170 cm och väger 80 kg. Har varit överviktig i hela mitt liv. Jag förstår hur du känner dig.

Men som sagt, man ska inte jämföra sig själv med andra. Alla är byggda på olika sätt och sålänge du inte har sjuklig fetma så tycker jag inte att du ska oroa dig över något.

Det är ditt psyke som lurar dig och säger massa saker om ditt utseende.