PPPanik!!!
Hej!
har ett allvarligt problem och det är att mina föräldrar inte uppskatar min flickvänn… hon e 18 och jag snart 15. De påstår att hon måste ha allvarliga problem eller bara e pedofil men endå har de aldrig träffat henne. Håller ni med mina föräldrar eller håller ni med mig som tycker jag borde få ha ett förhållande med vem jag vill??
Oh my lord! vad är det för föräldrar du har ? nämen jag fattar inte varför ska man tycka att en tjej är pddo bara för att hon är 4 år äldre än dig…men livet suger ibland!
Jag tycker du ska låta dina föräldrar träffa din flickvän, jag har läst om många som har samma problem som dig.
Sedan när de träffas, brukar det oftast leda till att föräldrarna inseer att flickvännen/pojkvännen inte är så hemsk trots allt. 

Självklart är det okej att du har en fyra år äldre flickvän, jag tycker dina föräldrar borde träffa henne innan de dömer henne.
Fast på ett sätt kan jag faktiskt förstå dina föräldrar lite.
Jag minns själv när jag var 14, och vilken skillnad det var i mognad om jag jämför med hur jag var när jag var 18! Jag kan ärligt talat ha lite svårt att förstå vad en 18årig tjej ser hos en 14årig kille. När jag var 18 och såg killarna som var 14 tänkte jag att de var så väldigt unga och barnsliga..
Men självklart är alla olika och ni kan mycket väl vara på samma nivå trots att det är rätt stor åldersskillnad!
Och älskar ni varandra borde dina föräldrar acceptera det och träffa henne innan de har något att säga till om..
Bra att ni håller med mig det uppskatar jag verkligen.
#1 håller helt med dig! livet suger ju nästan gämt…
#2 De ska träffa henne snart men min mamma vägrar ställa upp på det…
#3 jag är väldigt mogen för min ålder de flästa säger att jag borde räknas som 16-17. Så det är ganska gämt i mogenhet.

Hur länge har ni varit tillsammans?
Kan du inte berätta lite om hur ni träffades och så? Och berätta vad du tycker om med henne och vad hon gillar med dig. :)
Annars är ju ett tips att du kan låta din mormor och morfar/farmor och farfar träffa din flickvän först. I fall dom kanske inte är lika fördomsfulla, så kan ju alltid dom lägga ett gott ord för din flickvän och berätta för dina föräldrar lite om henne.
Nu är det DU som har ett förhållande med din flickvän oavsett hennes ålder och INTE dina föräldrar så det spelar ingen roll vad de tycker och tänker.
Jag är äldre än min pojkvän.. Inga problem
Tycker dina föräldrar är löjliga.
Dock är jag bara 1 år äldre
Men se de såhär, min mamma och pappa t.ex. de va 8års skillnad på dom
ska prata med dem i morgon för mamma kommer hem då. Men blir väll inge bättre för de men ska ta med lite saker som ni sakt tack för att ni är på min sida!!
Håller med #7 men du ska inte frysa ut dina föräldrar.
Prata med dem och introducera din flickvän till dina föräldrar, hon kan t.ex. äta middag hos er och så kan din flickvän och dina föräldrar lära känna varandra lite bättre, och sen kan du fråga dina föräldrar vad de tycker om henne.
Men om dina föräldrar fortfarande är emot erat förhållande efter det så får du helt enkelt säga åt dem att det är du som tar risken och inte dina föräldrar. Och fråga varför dina föräldrar tycker som dom gör.