Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettreligion-och-samhälle
Läst 3558 ggr
[marion69]
0

Borderline

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En väldigt gripande självfilmatisering av en ung tjej med borderline.

lane
0

vad är borderline

[marion69]
0

Det är en personlighetsstörning som omfattar många diagnoser, Ska återkomma med en bättre länks snart.

Kitty41
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Borderline är hemskt…

Intresserade mig otroligt mycket för olika psykiska sjukdomar och personlighetsstörningar under tiden jag läste Psykologi A, och nu har jag nästan snöat in mig på det och läst allt som går att läsa (speciellt borderline av någon anledning), antagligen med anledning av att jag intresserar mig väldigt mycket för beteende och "det okända".

Väldigt hemskt är det Rynkar på näsan
Men bra att du länkade Glad

Magrat
0

Oj, det var ju inte en jätteny tråd men jag måste bara invända.

Borderline omfattar inte många olika diagnoser, det är -en- diagnos, numera kallad emotionellt instabil personlighetsstörning. Nu är videon tydligen borttagen, men jag kan själv intyga att det är ett helvete att leva med. Just EIP är också en diagnos med många fördomar, därför är det viktigt att inte sprida fel information. Jättebra att vara öppen och avdramatisera, men ha gärna kunskapen så inte missuppfattningar sprids.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell