Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3002 ggr
mjuhm
0

Naturdiet

Hej!

Är det nån här inne som håller på/har hållt på med naturdiet yoghurtarna? Eller vad det nu är.
Funkar dom för er?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Loveradio
3

Tycker inte 13-åringar ska hålla på med dieter.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mjuhm
0

#1 Min fråga var ifall dom funkar, inte om 13 åringar ska hålla på med sånt.

Loveradio
1

#2 Jag vet vad din fråga är, men jag skulle starkt avråda dig att börja med dieter i din ålder. Tycker förövrigt att det ska vara åldersgräns på sånt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mjuhm
0

Sen sa jag inte heller att JAG skulle börja med dieterna -.-..

Gimbergsson
2

Har inte hållt på med dem regelbundet men har använt mig av dem kortare perioder. Först och främst blir iaf inte jag mätt och vanlig näringsrik mat är så mycket godare och bättre för kroppen!

Ska man ner i vikt så finns det bättre sätt än naturdiet. Till exempel så kan man börja träna och äta mindre godis.

Jag tycker dock att det är extremt viktigt att äta vanlig mat, speciellt när man är ungdom och växer!

[Lupse]
0

Jag har provat dem och dem funkar sådär.. dem innehåller egentligen bara socker. Men när jag slutade med dem blev jag lika fet som innan.. nästan fetare :/

mjuhm
0

#5 Jag blir proppmätt på en halv naturdiet.

Jag har inte tänkt börja med naturdiet, utan varför jag frågar är för att min bror, som snart väger över 100kg, ska börja gå ner i vikt. Och efterssom mamma håller på att gå ner, har hon köpt in en massa naturdieter till sig själv som även min bror ska börja med nu. Dom äter såklart inte bara naturdieterna, utan mamma lagar nyttig mat åt dem båda. Vilket hon nu har börjat göra åt mig då även jag ska ner i vikt.

Så då vet ni varför jag undrar.

Gimbergsson
0

#7 Aha, jag tror de kan funka som ersättning av ett mål om dagen, medan de två-tre andra ska bestå av mat.

Bra att hon lagar bra mat åt er, mat är gott ! ;)

mjuhm
0

#8 Nja, jag tycker inte direkt om mat.. Tungan ute

Fridaaaa
0

Säg till han att testa LCHF, många som går ner i vikt på det.

http://www.lchfrecept.com/category.aspx?ID=1

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mjuhm
0

#10 Det ska jag göra :)

Fridaaaa
0

#11 Bättre än naturdiet osv. Sedan finns kolhydrater.ifokus be han kolla där, många bra råd! =)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

isafisa
0

LCHF rekommenderar jag också! Funkar jätte bra :)

Jag "äter" ca 50% naturdiet per dag, har ganska nyligt börjat, och det mest för att jag är så dålig på att äta. Smakar inte gott men det duger :P Är bättre än ingenting iallafall ;)

mjuhm
0

#13 Hehe, jag tycker inte heller naturdiet är så speciellt gott. Tungan ute

[Wera]
0

Bara genom att äta mindre portioner men mer regelbundet (frukost, lunch, ev. mellanmål, middag och något litet/mellanmål på kvällen) går man ner i vikt. Dvs man ska inte äta sig proppmätt, bara så att man känner sig lagom "mätt" och inte är hungrig.

Jag tror aldrig på dessa "dieter" som ska ersätta maten eller dyl som säljs i affärerna och även om man går ner i vikt av dom (för det lär man göra eftersom att man inte får i sig lika mkt som vanligt) kommer man gå upp massor i vikt när man väl slutar.