Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthusdjur
Läst 3413 ggr
Zerena
0

Folkfobi?

Jag är en normal tjej som går i klass 8. Oftast har jag inte problem med folk, men om det blir för mycket folk jag inte känner på en gång så får jag först panik, vilket leder till ångest och ibland har det gått så långt att jag har svimmat.

Jag brukar försöka springa där ifrån men går inte det så sätter jag mig mot än väg, drar upp benen, håller för öronen och börjar gråta, riktig panik. Och eftersom jag har mycket alvarlig astma så blir det bara ännu jobbigare när jag får ångest. Och så hjälper det inte när folk kommer och sätter sig bredvid mig och frågar hur det är med mig…

Är det någon så vet något sätt jag kan träna upp det? Hatar att inte kunna följa med vänner på Bio eller gå på stan… Vänder mig hit för jag känner att här är många som kanske kan hjälpa, och börjar bli desperat, har haft det så här sän jag var liten.

Jag vet inte hur det är att kunna va ute utan att känna hjärtat börja rusa. Jag tackar enormt för all hjälp jag kan få. Även bara förslag om någon vet något jag kan prova. Hjälp? Tack

Vet inte om jag gjorde detta inlägget under rätt grupp men visste inte riktigt var annars.

[marion69]
0

Hej! I samband med panikångest som jag hade förut, så hade jag också social fobi.

Det som gör saken värre är faktiskt att vända sig om mot väggen osv, vända sig bort.. man blir mer stel, ångesten ökar och man får panik.

Jag upptäckte att det blir bättre om man "ger upp" inför sig själv, och tillåter sig vara svag och gråta, även om det är bland människor.

Förut hade jag väldiga problem med "vad som folk tycka" och vad tänker dom om dom ser att jag har ångest osv

Men jag lärde mig att kapitulera, inte titta bort, utan snarare RÖRA på huvudet och titta människor i ögonen efter jag kapitulerat inför mig själv.

Hoppas du förstår vad jag menar??

Wand
0

Det låter mer som att du lider av socialfobi.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Sniff]
0

Har du läst och skrivit på social fobi i fokus?

Loveradio
0

Låter som du lider av panikångest och social fobi.

Här kan du gå in och skriva: http://socialfobi.ifokus.se/

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Zerena
0

tack alla